2012-05-06, 02:36
Avslutad
Tjena, hur jäkligt är löstobak i jämförelse med cigaretter? Jag vet att de sprutar in en massa skit i cigaretterna (och tändvätska i pappret, usch!) men jag har inte sett några trådar om löstobak i jämförelse? Sprutar de också in en massa skit eller är de bara torkad tobaksplanta? Jämför gärna med olika lös- märken.
Tackar!
Citera
2012-05-06, 15:45
Medlem
När jag rökte och tyckte att det var för dyrt med cigg började jag med John Silver Röd löstobak och tyckte att det var godare än vanliga cigg och billigare. Ända nackdelen var att det är jobbigt att rulla cigg så då började man köpa "paketcigg" igen
Citera
2012-09-27, 08:32
Medlem
fyll-hundts avatar
Jag tycker det aer skitmysigt att rulla egna cigg. Det aer billigare, paket tobak ger fler cigg i jamforelse med priset och det smakar mycket battre (jag kor med Winfield Blue tobak).
Jag gillar att halla mig syssellsatt/pyssla med fingrarna lite till och fran, tex krama snus, fippla med pennor och sant, sa att rulla en cigg passar mig fint!
Citera
2012-09-28, 18:40
Medlem
Finns butiker som säljer deras hemodlade tobak, eller så har de beställt det någonstans, inte helt säker. Där jag brukar köpa kostar det 50 kr för 100 gram, och så vitt jag vet är det bara tobaksplantor. Det håller ca en månad för mig. Nu var det väldigt längesen jag köpte löstobak i vanliga affärer, men John Silver 50 gram kostar väl 230kr eller något? Bara för att ha något att jämföra med
Citera
2012-09-30, 06:15
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s.tranger
Tjena, hur jäkligt är löstobak i jämförelse med cigaretter? Jag vet att de sprutar in en massa skit i cigaretterna (och tändvätska i pappret, usch!) men jag har inte sett några trådar om löstobak i jämförelse? Sprutar de också in en massa skit eller är de bara torkad tobaksplanta? Jämför gärna med olika lös- märken.
Tackar!

Tändvättska är ytterst giftigt, det finns säkert inte i cigg. (Säkert mycket giftigare än rödsprit. De som häller i sig rödsprit spyr upp det fort).

Däremot kanske de haft nått som påminner om krut, men det kanske är ofarligt som salmiak??

Vissa doftämnen kanske rent av är nyttiga. Anis är antimutagent och antiviralt. Camel luktade lite anis förr. Vanillin kan stimulera till reperation av viss DNA-skada.

Men de har nu infört brandsläcknings-medel i ciggen. FSC-cigg. Detta kanske är farligt.

Jag köpte nyss John Silver utan filter och ser inget tecken på FSC ännu.

Christer
Citera
2022-06-21, 16:27
Medlem
Bankar liv i den här tråden igen med frågan om vad det finns för löstobak nu förtiden och om det är någon större prisskillnad jämfört med vanliga cigg?

Har förbannat många packet OCB-rullpapper så tänkte att jag lika gärna kunde rulla egna cigg ett tag och förhoppningsvis spara en krona.

Har alla rullpapper då jag var påtänd som i vanlig i ordning för något år sedan och fick för mig att det var en bra idé att beställa en jevla massa OCB från Amazon... Nu röker jag inte cannabis längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in