2012-05-07, 01:20
Medlem
daniel.ss avatar
man kan köpa en 70cc cylinder på twostroke.se bra hemsida om du ska köpa saker till moppen
Citera
2012-05-07, 01:23
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s
man kan köpa en 70cc cylinder
70cc säger ingenting om vilken prestanda cylindern har.
Citat:
på twostroke.se bra hemsida om du ska köpa saker till moppen
Fel, den mest i särklass oseriösa internetbutik jag någonsin har sett, idioterna försöker kränga 17tum fälgar till mt5 och 12v batterier och eldetaljer till mopeder med 6v elsystem och bl.a drivrem till zündapp sånt djävla lurendrejeri.
Citera
2012-05-07, 17:04
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s
man kan köpa en 70cc cylinder på twostroke.se bra hemsida om du ska köpa saker till moppen

Twostroke? Absolut inte. Det funkar ifall man har en nyare scooter, men inte för riktiga mopeder.
Citera
2012-05-08, 17:30
Medlem
jag vill toppa ca90 och med ett bra axx så jag kan dra cpi med opluggad rör
jag vill ha 70cc med miinst 10hk
Citera
2012-05-08, 17:39
Medlem
Rexxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strike9797
jag vill toppa ca90 och med ett bra axx så jag kan dra cpi med opluggad rör
jag vill ha 70cc med miinst 10hk

Vill ha och vill ha... Det är inte så enkelt att bara plocka ut 10 hästar ur en moped.

Att trimma duktigt kostar en slant. För det är inte bara trimmet som kostar. A och O i en nytrimmad motor är en frisk botten. Nya ramlager, packboxar, kanske nytt vevparti, lager till växellådan m.m.
Sen måste man köpa munstycket till förgasaren, och dom kostar ibland 30kr(!!) styck. Och då måste man ha minst 20-30 stycken. Drivpaket ska vara nytt (man förlorar mycket fart på slitet drivpaket), samt olika drevstorlekar så man kan prova sig fram till det optimala. Och mycket, mycket mer.

Sen all tid man ska lägga för att få den att gå bra. Det är inte bara att slänga på allting och köra. Det är många timmars pillande med inställningar innan den går fullt ut.
Citera
2012-05-08, 18:13
Medlem
vet men jag ska vara färdig med skiten efter sommar så rid har jag
Citera
2013-01-08, 22:10
Medlem
PrinceJenkinss avatar
Passar den MT oxå tro?

http://www.trimbutiken.se/honda/mt-50/avgas-system/avgassystem-honda-mb-techno-race-system.html
Citera
2013-01-08, 23:02
Medlem
bitchfac3s avatar
jag har en mt50 som jag hade upp i typ 85km/h på mätaren jag har en Mikuni 24mm, 5te växel kittad, 70cc cylinder hög komp topp, vanliga mt50 chrome trimmrör och en ombyggd slutburk med större hål i så att den inte ger motstånd, förtändning inställd på max och självklart drevad med 14kuggar fram. en gas box ska tydligen inte ge någon skillnad men det jag ångrar att jag inte bytte är kullagret på veven det ska tydligen göra stor skillnad. men lämna in cylindern på portning i tyckland eller om det är Nederländerna. men det enklaste är väll att sätta på en 110cc fiddy motor om du bara vill att den ska gå fort. kolla på www.garagego.se där finns det ganska galna grabbar!
Citera
2013-01-08, 23:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Det är nog inte helt omöjligt men behöver nog fixa ett fäste bakom fotpinnen nånstans, googla är säkert nån som testat redan.
Citera
2013-01-08, 23:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitchfac3
jag har en mt50 som jag hade upp i typ 85km/h på mätaren
Motorvarv runt 10.250 räknat på ett skapligt standarddäck(golden boy sr244 och 45drev bak), hade inte litat på den mätaren om jag varit du.
Skulle mer gissa på 75 kanske 80 ärliga om du har en vettig cylinder.

Citat:
men det jag ångrar att jag inte bytte är kullagret på veven det ska tydligen göra stor skillnad.
Hur tänker du då?
Citat:
men det enklaste är väll att sätta på en 110cc fiddy motor om du bara vill att den ska gå fort.
Det bästa ur driftsynpunkt är nog att slänga på hondas luftkylda 80cc variant av motorn, passar rakt på sånär som att ett hål i ramen måste borras upp för topplocksfästet.
Citera
2013-01-08, 23:17
Medlem
bitchfac3s avatar
ja jag har aldrig trott eller sagt att mätaren är särskilt exakt! men jag hade då snabbast moped av alla jag körde med, med en äldre moppe. Hondas 80 cc är faktiskt jävligt bra om jag inte minns fel så passar den rakt på men problemet är ju att hitta en!
Citera
2013-01-08, 23:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitchfac3
ja jag har aldrig trott eller sagt att mätaren är särskilt exakt!
Tyvärr går många stenhårt på vad mätaren visar :/ men mt5:ans verkar va skapligt exakta, den jag har diffar 1km vid 30km/h och 3-4km vid 70km/h.

Citat:
men problemet är ju att hitta en!
Jo, skulle offra fröken höger för en i bra skick och sen monterar man ju naturligtvis en 115cc athena
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in