Jag har läst runt en del men har inte hittat något ''vettigt''
Nu är det så att jag har fått en svart prick på den bakersta tanden i nederkäken, den sitter precis i ''gropen'' på tanden om ni förstår, där man tuggar mest. Jag har haft den där i några veckor. För det första så HATAR jag tandläkaren, och för det andra så är det dyrt som fan.
Min fråga är alltså, kan det vara ett hål? jag läste någonstans att man kunde försöka trycka dit en nål försiktigt och se om den fastnade vilken den inte gjorde.
Jag har läst runt en del men har inte hittat något ''vettigt''
Nu är det så att jag har fått en svart prick på den bakersta tanden i nederkäken, den sitter precis i ''gropen'' på tanden om ni förstår, där man tuggar mest. Jag har haft den där i några veckor. För det första så HATAR jag tandläkaren, och för det andra så är det dyrt som fan.
Min fråga är alltså, kan det vara ett hål? jag läste någonstans att man kunde försöka trycka dit en nål försiktigt och se om den fastnade vilken den inte gjorde.
Ett hål...
Fixa direkt så blir det billigare än när värken kommer..
Antagligen är det ingenting. Jag har själv en eller två svarta prickar i truten och när jag besökte en oerhört dyr privattandläkare i våras så fick jag inte ens en kommentar på det där. Som jag har förstått det så kan det vara missfärgningar om du har tex en gammal plastlagning eller dyl.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!