2012-05-09, 20:27
Moderator
Pentyls avatar
Generella diksussioner om hur det är att bo i bagarmossen kan man föra t ex i den tråd som handlar om det: Bagarmossen - bra och dåligt? och skall inte föras här
/mod
Citera
2012-05-09, 23:36
Medlem
Ok!? Vi har här alltså här, framför oss några frågetecken?? BO rusar ut och hinner flytta undan sin bil, innan den också, eventuellt skulle ha antänds. Vederbörande som antänt bilen som stod i lågor var någonstans i området, men var? En, eller var dom flera? Var dom beväpnade, i så fall med vilka typer av vapen/ tillhyggen? Vad hände BO mellan portdörren och bildörren? Fanns någon inne i BO´s bil vid denna tidpunkt? Låter föga troligt, men ändå.

Vad händer mellan att BO kör bort bilen utom fara, tills att bildörren öppnas? Hur lång är den sträckan?
Hur många synliga vittnen fanns på plats när väl BO segnar ned? Detta är en enormt STOR tragedi för inte minst dom anhöriga till BO! En man i sina bästa år, ska f-n inte berövas sitt liv på detta sätt. Det vilar en stor mystik över det inträffade, vilket jag innerst hoppas att polis eller annan enhet/ person / dyl/ etc kan nysta upp och straffa dom/ de skyldiga till det inträffade.

Vila ifrid.....
Citera
2012-05-10, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polycarbonat
Ok!? Vi har här alltså här, framför oss några frågetecken?? BO rusar ut och hinner flytta undan sin bil, innan den också, eventuellt skulle ha antänds. Vederbörande som antänt bilen som stod i lågor var någonstans i området, men var? En, eller var dom flera? Var dom beväpnade, i så fall med vilka typer av vapen/ tillhyggen? Vad hände BO mellan portdörren och bildörren? Fanns någon inne i BO´s bil vid denna tidpunkt? Låter föga troligt, men ändå.

Vad händer mellan att BO kör bort bilen utom fara, tills att bildörren öppnas? Hur lång är den sträckan?
Hur många synliga vittnen fanns på plats när väl BO segnar ned? Detta är en enormt STOR tragedi för inte minst dom anhöriga till BO! En man i sina bästa år, ska f-n inte berövas sitt liv på detta sätt. Det vilar en stor mystik över det inträffade, vilket jag innerst hoppas att polis eller annan enhet/ person / dyl/ etc kan nysta upp och straffa dom/ de skyldiga till det inträffade.

Vila ifrid.....

BO vaknar av att bilar utanför brinner(antal vet jag icke).

Han klär på sig och springer ner för att flytta sin bil.

BO's fru klär på sig för att gå ner efter BO.

Han kastar sig in i bilen.

BO kör bilen ca 10~ meter ifrån de brinnande bilarna.

BO kliver ur sin bil, och kollapsar efter ca 1 minut, blödandes ifrån bakhuvudet.

BO's fru ropar efter hjälp och springer upp och väcker BO's dotter, samt ringer ambulans och springer ner till BO igen.

Ambulansen anländer efter ca 10~ minuter.

Ambulanspersonalen försöker återuppliva BO i ca 20~ minuter.

ingen utav BO's familj såg gärningsman/gärningsmännen
Citera
2012-05-10, 11:30
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Brännskador har du någonsin sett 3dje gradens brännskador?

Nu kanske du inte vet hur en bilbrand går till men ja man kan få huvudskador speciellt om man använder fel brandsläckare.

Tack för de fina bilderna du bjöd på men poängen undgår mig då jag aldrig ifrågasatt att han ådrog sig brännskador.

Nej, jag kan inte kalla mig bilbrandsexpert men brandsläckare har jag använt utan att ha lyckats skada mig.

Menar du verkligen att din teori för hur skadan uppstod skulle vara särskilt troligare än min?

Mest sannolikt är väl att han drattade omkull själv och skadade sig.
Sedan måste min spekulation om någon(mordbrännaren?) gav sig på honom komma som god tvåa.

Din teori om att han skadade huvudet genom ett felaktig användande av brandsläckaren kan väl i bästa fall vara den tredje mest sannolika.
Citera
2012-05-10, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Tack för de fina bilderna du bjöd på men poängen undgår mig då jag aldrig ifrågasatt att han ådrog sig brännskador.

Nej, jag kan inte kalla mig bilbrandsexpert men brandsläckare har jag använt utan att ha lyckats skada mig.

Menar du verkligen att din teori för hur skadan uppstod skulle vara särskilt troligare än min?

Mest sannolikt är väl att han drattade omkull själv och skadade sig.
Sedan måste min spekulation om någon(mordbrännaren?) gav sig på honom komma som god tvåa.

Din teori om att han skadade huvudet genom ett felaktig användande av brandsläckaren kan väl i bästa fall vara den tredje mest sannolika.

BO hade ingen brandsläckare med sig när han sprang ut för att flytta sin bil.
Citera
2012-05-11, 13:00
Medlem
SingleStars avatar
Jonny Soneborg dog av en hjärtattack. Uppgiften kommer från en mycket säker källa.
Citera
2012-05-19, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jonny Soneborg dog av en hjärtattack. Uppgiften kommer från en mycket säker källa.

Det var en ganska stor blodpöl på marken där han hade legat. Han måste isf ha fallit väldigt illa. Men, från vad jag såg så verkar det ändå vara den mest sannolika av ett gäng osannolika förklaringar.

Att han skulle haft brännskador verkar osannolikt. Det stod en oskadad bil mellan hans bil och bilen som brann. Hans bil var också helt oskadad.
Citera
2013-09-12, 22:56
Medlem
Vad hände i ärendet?

Fick polisen tag på uslingarna som tände eld på bilarna?
Citera
2013-09-12, 23:02
Medlem
klinger75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detbrinner
Det var en ganska stor blodpöl på marken där han hade legat. Han måste isf ha fallit väldigt illa. Men, från vad jag såg så verkar det ändå vara den mest sannolika av ett gäng osannolika förklaringar.

Att han skulle haft brännskador verkar osannolikt. Det stod en oskadad bil mellan hans bil och bilen som brann. Hans bil var också helt oskadad.

Även väldigt små skador i huvudet kan orsaka ganska ymniga blödningar faller man från stående och slår i huvudet i asfalt så kan det lätt se ganska kladdigt ut och sprida sig över en stor yta .

Prova att slå ut en cola burk och se hur stor yta det täcker .
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in