• 1
  • 2
2012-05-03, 22:55
Bannlyst
Beroende på hur förhållandet är mellan honom och hans föräldrar kan det ju vara en idé att snacka med dem och förklara hur det ligger till. Om de är vettiga i huvudet ser de till att deras grabb gör rätt för sig.
Citera
2012-05-03, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daffy951
Beroende på hur förhållandet är mellan honom och hans föräldrar kan det ju vara en idé att snacka med dem och förklara hur det ligger till. Om de är vettiga i huvudet ser de till att deras grabb gör rätt för sig.

Vad gör man om mamman är knarkare och pappan aldrig har funnits då?
Citera
2012-05-03, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magicadewitch
Vad gör man om mamman är knarkare och pappan aldrig har funnits då?

man struntar i pengarna och håller sig så långt borta från skiten som möjligt.
Citera
2012-05-04, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magicadewitch
Intressant att höra från andra. Vad hände dig?

Hände inte mig eftersom jag hade i huvudet vad hade hänt med min nära vän några månader tidigare:

Lars o Anna gjorde slut, Anna var skyldig Lars pengar men vägrade betala. Lars tog Annas nya mobil och kastade hennes simkort till henne och sa att dom var kvitt. Nån dag senare när Lars var hemma och duschade så knackades det på och Lars steg från duschen med handuken runt midjan och öppnade dörren. In kom Ahmed 1,2 o 3, sa att Anna var skyldig dom pengar och hade lovat dom hennes mobil, sen tog dom tillbaka Annas men också Lars mobil och försvann.

Chockad o förtvivlad ringde Lars till Anna (från hemtelefonen) och krävde sin mobil men framför allt hans simkort tillbaka. Fanns inget den pengalöse Anna kunde göra förutom ge Lars Ahmed 1:s nummer, Lars ringde och krävde sin simkort (med 100tals viktiga nr) tillbaka men efter några ord från Ahmed gick Lars med på att dom skulle mötas i stan och Lars skulle pröjsa 1000 kr till Ahmed som Anna var skyldig till. Väl i stan så väntade ahmed 1 till 6 och omringade Lars krävde 5000 kr för hans telefon + simkort. Lars var förtvivlad och sa att han inte har såna pengar, då gick gruppen med han till automaten och tog allt vad han hade på kontot, trots att Lars hade mindre än 5000 på kontot så var Ahmed givmild och gav simkortet tillbaka till Lars med påminnelse om att inte blanda in fler människor för det skulle ge konsekvenser.

Visst har man gått back med flera människor som varit vänner och bekanta men det har alltid varit småsummor och dom pengarna anser jag är värda att spendera för att se personernas rätta jag.

Finns det inget dokumentation on pengarna, så är det en strunsumma och då är det oftast bättre att skita i den strunsumman än att dra ont blod.

Dessutom Magica, om du struntar i att kontakta din ex för pengarna så visar det att du var villg betala dom bara för att slippa han, fungerar väldigt bra som diss.
Garanterat från egen erfarenhet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in