2012-11-02, 23:13
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Nu har inte jag läst igenom hela den här tråden men har en fråga (lite offtopic)... Är det inte rätt dyrt att köpa från apoteket? Finns mycket billigare alternativ?
Jag själv betalar 100-140kr för, 100 pumpar, 200 kanyler, 100 servetter. Känns som att det skulle vara ganska mycket dyrare på apoteket, right?
Citera
2012-11-03, 08:38
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Nu har inte jag läst igenom hela den här tråden men har en fråga (lite offtopic)... Är det inte rätt dyrt att köpa från apoteket? Finns mycket billigare alternativ?
Jag själv betalar 100-140kr för, 100 pumpar, 200 kanyler, 100 servetter. Känns som att det skulle vara ganska mycket dyrare på apoteket, right?
50kr för 100st blåa (23g), 80kr för 100st gula (21g) och 80kr för 100st 5mlpumpar.
Citera
2012-11-03, 10:56
Medlem
proteinftws avatar
Så: Gå in och ljug (säg att du är målare eller något) och se någorlunda proper ut (kanske målarkläder om man kör på den lögnen) så får du verktygen? De flesta apoteken verkar inte ha dem inne, kan man ringa och be dem beställa in?

Mvh
Citera
2012-11-03, 12:24
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proteinftw
Så: Gå in och ljug (säg att du är målare eller något) och se någorlunda proper ut (kanske målarkläder om man kör på den lögnen) så får du verktygen? De flesta apoteken verkar inte ha dem inne, kan man ringa och be dem beställa in?

Mvh

Varför ska en målare ha kanyler?
Citera
2012-11-03, 12:59
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Kommer inte ihåg, har något med luftbubblor att göra, men så vitt jag vet (är ingen målare) så är det grövre kanyler som används... Men det vet kanske inte apotekspersonalen.
Citera
2012-11-03, 13:44
Medlem
Citat:

De måste skjuta i sig en dos amfetamin eller heroin för att ens stå ut med det skitjobbet utan att hänga sig.
Citera
2012-11-03, 13:50
Medlem
Citat:

ja de är lätt hänt att de blir luftbubblor bakom väv och tapet när du sätter dem,speciellt om du har 10lägenheter du ska väva så är de ju inget som du lägger 100% på för det är så jävla tråkigt men åtminstone dessa luftbubblor bildas mellan väven och gipsen förstör hela utseendet du kan suga ut luften med en kanyl,oftast går det och de syns inte att du gjort det heller vilket är toppen. annars kan de också använda vid fogning,speciellt om du ska fylla ett hörn som är jävligt trångt o de måste fyllas innuti inte bara ytligt så funkar de bra oxå.
Citera
2012-11-03, 14:21
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-user
De måste skjuta i sig en dos amfetamin eller heroin för att ens stå ut med det skitjobbet utan att hänga sig.

Haha alltid lika nattsvart humor Jag ska testa att plocka ut nålar och pumpar nästa gång jag plockar ut Nebido, blir någon gång i slutet av månaden
Citera
2012-11-03, 14:25
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
50kr för 100st blåa (23g), 80kr för 100st gula (21g) och 80kr för 100st 5mlpumpar.

Fina priser, goa priser riktigt härliga priser
Måste söpa sig lite krappen, sedan ut på stan och klappa säften.
Citera
2012-11-03, 15:07
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Fina priser, goa priser riktigt härliga priser
Måste söpa sig lite krappen, sedan ut på stan och klappa säften.

Leif Jennekvist, we meet again

En sann flashbackare som i sin oändliga visdom alltid kommer med bra råd och är hjälpsam som få, jag gråter av lycka.

Kan man nu besöka apoteket och köpa verktyg till dessa fantastiska priser? Måste man ange en anledning, eller räcker det med att säga "det är privat, det har inte du med att göra"?
Citera
2012-11-04, 12:37
Medlem
Ja, Kan säga såhär, Folket som säger att det ska vara lagligt, Det är då jävligt svårt att få ut kanyler/pumpar ur apoteket, Iallafall i denna stan.

Testade på 4st olika apoteket, Inget funkade.

Inom det jobbet jag har, Så jobbar vi faktiskt med kanyler, Då lite större kanyler och pumpar.

Men ändå fick vi inte ut det, Och dom sa att man va tvungen att registrera företaget "Någonstans" antingen på läkemedelsverket, Eller på apoteket.

Då sa jag, Men på de andra apoteket gick det att få ut utan problem "Skulle se om de funkar" Ja men då har dom gjort fel.

"Och vi lämnar det bara över disk" för personer som behöver det, Så som diabetes osv.

Så att det är lagligt, Och man bara kan springa in så som i norge, Nej det går inte.

Mvh M4E
Citera
2012-11-04, 12:40
Medlem
futurepros avatar
Visste väll det var för bra för att vara sant när denna tråden startades.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in