2012-05-02, 18:19
Medlem
Jag klarar knappt av någonting längre. Jag satt med deklarationen nu och tittade på den, men det var bara en massa ord och siffror och jag såg det inte som en "helhet". Blev bara helt borta.

Jag är som en dator som arbetar i felsäkert läge. Min hjärna är så fruktansvärt trögtänkt och ifall jag blir frustrerad över min situation så "känner" jag inte det, jag kan inte få utlopp för det, utan det är bara som att det imploderar inne i mitt huvud och det gör mig bara än mer avstängd, som ett arabiskt uppror i någon diktatur där varje händelse slås ner extremt mycket brutalare än hur den yttrade sig. Jag kan inte visualisera, grubbla eller ens tänka egentligen.

Vad har hänt med mig?! Jag har ju i stort sett 0 ångest nuförtiden, men även 0 allt annat med. Som en levande zombie, mer eller mindre.

Kortfattad bakgrund:
Citera
2012-05-02, 23:07
Medlem
ze_bandits avatar
Känner igen mig. Försökte läsa deklarationen men fick inte ihop något, så jag gick bara in på websidan och klickade nästa, nästa, nästa, ok, skriv under. Done.

Nyss när jag skulle köpa gymkort så förklarade hon i disken lite basics och stog och pekade på ett papper framför mig som jag skulle skriva under. Stog bara och nickade och sa "ja, jo, ok". Hennes mun rörde sig men hade härdsmälta så registrerade knappt ett ord stackarn sa.

Detta i kombination att jag har social fobi är inget roligt liv.. Kan knappt föra en konversation, när jag ska koncentrera mig vad någon säger så kokar bara huvudet och mina kinder blir knallröda som bara gör saken 10ggr värre..

Tror det är drogerna som sabbat det för mig, cannabis + hallucinogener, har du också hållit på med droger?
Citera
2012-05-02, 23:27
Medlem
ze_bandits avatar
Hittade det här nyss:

Racing thoughts
Racing thoughts refers to the rapid thought patterns that often occur in manic, hypomanic, or mixed episodes. While racing thoughts are most commonly described in people with bipolar disorder, they are also common with anxiety disorders, such as OCD. Racing thoughts are also associated with use of amphetamines and sleep deprivation.

Racing thoughts may be experienced as background or take over a person's consciousness. Thoughts, music, and voices might be zooming through one's mind. There also might be a repetitive pattern of voice or of pressure without any associated "sound". It is a very overwhelming and irritating feeling, and can result in losing track of time.

Generally, racing thoughts are described by an individual who has had an episode as an event where the mind uncontrollably brings up random thoughts and memories and switches between them very quickly. Sometimes they are related, as one thought leads to another; other times they are completely random. A person suffering from an episode of racing thoughts has no control over his or her train of thought and it stops them from focusing on one topic or prevents sleeping.

Pressure of speech
Pressure of speech is a tendency to speak rapidly and frenziedly, as if motivated by an urgency not apparent to the listener. The speech produced, sometimes called pressured speech, is difficult to interrupt and may be too fast or too tangential for the listener to understand; it is an example of cluttered speech. It can be unrelating, loud and without pauses. It is a hallmark of mania and is often seen during manic periods in patients with bipolar disorder. The pace of the speech indicates an underlying thought disorder known as “flight of ideas” where the information going through the person’s head is so fast that it is difficult to follow their train of thought.

People with schizophrenia, as well as anyone experiencing extreme anxiety, may also exhibit pressure of speech. Pressure of speech usually refers to the improperly verbalized speech which is a feature of hypomanic and manic illness.

Cluttering is a speech disorder that is related to pressure of speech in that the speech of a clutterer sounds improperly verbalized, but cluttering is a distinct language disorder, whereas pressure of speech is a symptom of mania, anxiety, or schizophrenia. Even though cluttering sounds almost identical to pressure of speech, it differs in that pressure of speech is rooted in anxiety, where cluttering is not.
Citera
2012-05-03, 22:39
Medlem
Sandworms avatar
Finns inget magiskt piller.

Börja meditera hardcore.

Kör igenom hela Shinzen Young - Science of enlightenment programmet.

Upprepa sedan dom 6 meditationerna varje vecka i flera månader. Kan lova dig en enorm förändring om du gör detta. Du kommer även öka ditt fokus drastiskt genom detta.
Senast redigerad av Sandworm 2012-05-03 kl. 22:55.
Citera
2012-05-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgwiz
Jag klarar knappt av någonting längre. Jag satt med deklarationen nu och tittade på den, men det var bara en massa ord och siffror och jag såg det inte som en "helhet". Blev bara helt borta.

Jag är som en dator som arbetar i felsäkert läge. Min hjärna är så fruktansvärt trögtänkt och ifall jag blir frustrerad över min situation så "känner" jag inte det, jag kan inte få utlopp för det, utan det är bara som att det imploderar inne i mitt huvud och det gör mig bara än mer avstängd, som ett arabiskt uppror i någon diktatur där varje händelse slås ner extremt mycket brutalare än hur den yttrade sig. Jag kan inte visualisera, grubbla eller ens tänka egentligen.

Vad har hänt med mig?! Jag har ju i stort sett 0 ångest nuförtiden, men även 0 allt annat med. Som en levande zombie, mer eller mindre.

Kortfattad bakgrund:
Jag har också fått extrem trötthet av att göra minsta lilla grej, jag var deprimerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in