• 7
  • 8
2010-12-08, 00:26
Medlem
Rikers-Islands avatar
gick hur bra som helst för mig att kura på den tiden jag rökte holk. såg bara till att gymma direkt på morgonen, så kunde jag röka hela dagen sen
Citera
2010-12-08, 13:24
Medlem
ManMannens avatar
Ämnet är intressant.

http://www.illpumpyouup.com/articles...dybuilding.htm

Citat:
Most studies that have examined human marijuana use haven’t shown any significant effect on testosterone levels in normal men. A 1983 study, however, did find depressed testosterone levels after subjects smoked just one joint, with the effect lasting 24 hours. A 1984 study found that pot not only inhibited testosterone but also lowered prolactin, thyroid and growth hormone. It did that by altering the expression of brain substances that govern hormone release.

Nevertheless, a 1989 study gave 17 male volunteers both high and low doses of THC and then tested their hormonal responses. The results showed no hormonal or immune parameters affected by either a high or low dose of THC. Notably, both testosterone and cortisol were examined, indicating that pot doesn’t produce catabolic effects in muscle through increased cortisol release.

Based on the majority of studies that have looked at the effects of pot on testosterone levels, it appears that the drug has little or no effect on this hormone in humans. One study that examined Jamaican pot smokers, however, did find a significant decrease in active thyroid hormone in the blood, although the men showed no apparent thyroid dysfunction. Significantly, the men also showed normal testosterone levels despite smoking an average of seven to eight joints a day.

Har någon nyare studier så länka gärna till dessa.
Citera
2010-12-09, 10:04
Medlem
Jag avnjuter ofta en joint efter gymmet. Inte för de potentiella muskelbyggande egenskaperna, utan för att det är extremt skönt efter ett hårt pass att maximera reduceringen av mental stress som man redan uppnåt av träningen för att bara sjunka ner i soffan med extremt pump!

Har en kusin med diabetes, han påstod att i och med att blodksocker nivåerna sjunker på grund av cannabisen så förbättras förhållanden till att bygga? Kan tänka mig att Cannabis kan påverka mig bra i och med träning, då matsuget försvinner och bidrar till att mitt kalori intag i längden förminskas? självklart bör man då ha lite självdisciplin och kanske inte trycka i sig enorma mängder godis och satsa på godis ifrån naturensrike!
Citera
2010-12-09, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontejonte1
Jag avnjuter ofta en joint efter gymmet. Inte för de potentiella muskelbyggande egenskaperna, utan för att det är extremt skönt efter ett hårt pass att maximera reduceringen av mental stress som man redan uppnåt av träningen för att bara sjunka ner i soffan med extremt pump!

Har en kusin med diabetes, han påstod att i och med att blodksocker nivåerna sjunker på grund av cannabisen så förbättras förhållanden till att bygga? Kan tänka mig att Cannabis kan påverka mig bra i och med träning, då matsuget försvinner och bidrar till att mitt kalori intag i längden förminskas? självklart bör man då ha lite självdisciplin och kanske inte trycka i sig enorma mängder godis och satsa på godis ifrån naturensrike!

Så du får mindre matsug/aptit utav att röka på? Jaså. Det brukar vara tvärtom.
Citera
2010-12-09, 14:53
Medlem
att aptiten ökar kan jag inte säga emot, men efter långvarit bruk och detta kan nog vara högst individuellt. Så tappar jag aptiten och det bidrar till att jag över långsikt tappar något kilo
Citera
2010-12-09, 16:18
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontejonte1

Cannabis sänker inte blodsockret.
Citera
2010-12-12, 11:27
Bannlyst
som ovanstående skriver tror jag säkert det är kalas att röka en rackabajsare emellanåt (efter träning)
Skulle däremot aldrig falla mig in att röka brass & sedan röra mig till gymmet
man blir ju hungrig som ett jävla as,så ta en fjutt du!
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in