2012-05-02, 12:32
Medlem
Imorgonedetfredags avatar
Tjena!

Jag har blivigt trött på att inte kunna försörja mitt egna cannabisbruk, har ingen pålitlig kran. Tanken slog mig då att hyra en ''koloni'', alltså ett litet sånt där hus i förorten, ingen stor stuga eller något. Man hyr kolonin nu när sommaren kommer och odlar rejält ett antal månader och sedan säljer = cash.

Hur mycket kostar det att hyra en koloni?

Hur kommer man i kontakt med föreningar som hyr ut? (har inte hittat något online)

Tjänar man på det i slutändan eller är det inte värt pengarna?

Är det stor risk att torska?

Tror ni det kommer funka?

Vad ska man tänka på?

Bild på koloni: http://3.bp.blogspot.com/_ZFYKGkvluG...olony%2B01.JPG

Tack på förhand!
Citera
2012-05-02, 12:42
Medlem
Den här tanken har också passerat mitt huvud. Två problem som jag ser det är att hålla bort lukten. Det andra är att man kanske måste åka varannan dag och kolla läget att dom mår bra, det blir ett deltidsjobb att hela tiden behöva åka till stället och kolla läget. Att göra det hemma känns mycket smidigare och säkrare. Det blir jobbigt att hela tiden behöva fäkta bort samhörighet som råder på kolonilotter. Kan tänka mig att det kostar 500 kr beroende på storlek och sånt om man vill hyra. Mina föräldrar hyrde en kolonilott på 90-talet och då kostade det 200 kr/månaden.
Citera
2012-05-02, 12:57
Medlem
varför köpa en koloni lott i sthlm
kostar 60-120k
sen lär du troska om du odlar där
då dom som har koloni lott har trägård samt
är väldig sociala med sinna grannar
som jag förstått det e koloni lite alla käner alla
e du ny där kommer 1000 grannar för o kolla vem du
e du osocial samt ej håller på med trädgård e det bara en fråga om tid innan dom anmäler dig

köp ett hus i norrland 100-200k
inga grannar

eller sköp e husvagn och riv ut inredningen
båda måste jo va bättre alternativ
husvagn skabbig 80 tal vagn kan du få loss billigt
Citera
2012-05-02, 16:25
Medlem
htebacinoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobsvamp
kostar 60-120k
e du osocial samt ej håller på med trädgård e det bara en fråga om tid innan dom anmäler dig

inga grannar

Efter en hel del tolkning och analys av texten kan jag (tyvärr) konstatera att denna analfabet till författare faktiskt har rätt.

På kolonilotter råder som sagt en sektliknande gemenskap där alla som sticker ut klassas som skumma och farliga typer. Det var en bra ide med husvagn, skaffa dig en sån!
Citera
2012-05-02, 17:15
Medlem
Citat:
kostar 60-120k

inga grannar

Om vi funderar vidare på husvagn, vart skulle det vara säkrast/bäst att ställa en sådan utan att väcka misstankar. Hur ska man få tillgång till el för lampor? Låter som en skön ide annars.
Citera
2012-05-02, 17:18
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
kostar 60-120k

inga grannar

Är det så här vi stoners stavar numera? Du får mig att vilja sluta punda.
Citera
2012-05-02, 18:04
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imorgonedetfredag
Om vi funderar vidare på husvagn, vart skulle det vara säkrast/bäst att ställa en sådan utan att väcka misstankar. Hur ska man få tillgång till el för lampor? Låter som en skön ide annars.

Först kanske du skulle köpa en husvagn? Vi vet inte vart du bor hur fan ska vi då kunna säga vad som är bästa stället?

Sen när du köpt en husvagn kanske vi kan diskutera det här, men först får du köpa en husvagn (svart) och ta bort plåten.
Citera
2012-05-02, 21:22
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Först kanske du skulle köpa en husvagn? Vi vet inte vart du bor hur fan ska vi då kunna säga vad som är bästa stället?

Sen när du köpt en husvagn kanske vi kan diskutera det här, men först får du köpa en husvagn (svart) och ta bort plåten.

Men är du dum? Det är som att ha köpt frön, jord osv utan att ha hittat ett ställe att odla på. Han måste ju veta vad han ska göra av den när han köpt den.

Jag vet inte exakt vart han skulle kunna ha den, men han sökte väl svar som "På en ensam parkering någonstanns" eller "Långt ute i skogen!"

Citera
2012-05-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imorgonedetfredag
Tjena!

Jag har blivigt trött på att inte kunna försörja mitt egna cannabisbruk, har ingen pålitlig kran. Tanken slog mig då att hyra en ''koloni'', alltså ett litet sånt där hus i förorten, ingen stor stuga eller något. Man hyr kolonin nu när sommaren kommer och odlar rejält ett antal månader och sedan säljer = cash.

Hur mycket kostar det att hyra en koloni?

Hur kommer man i kontakt med föreningar som hyr ut? (har inte hittat något online)

Tjänar man på det i slutändan eller är det inte värt pengarna?

Är det stor risk att torska?

Tror ni det kommer funka?

Vad ska man tänka på?

Bild på koloni: http://3.bp.blogspot.com/_ZFYKGkvluG...olony%2B01.JPG

Tack på förhand!

Tänk på desto större mängd droger du vill kränga desto större risker med kriminella människor tar du. Varför ska du tjäna pengar på drogen istället bara för mätta ditt personliga behov? Fan 2-3 plantor räcker gott och väl för en everyday stoner.
Citera
2012-05-03, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker

Det står i Stockholmsområdet (förorter), jag ville ha svar som ''skogsdunge'' etc. Om jag köper husvagnen måste jag veta vart jag ska göra av den innan!
Citera
2012-05-03, 14:22
Bannlyst
Sommar kommer o jag vill odla inomhus? Okeeeej.
Du visste inte att man kan odla utomhus eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in