2013-03-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
En massa text och påståenden.

Jag tillhör inte kategorin människor som försvarar Johan Ernst Nilson (verkar inte vara speciellt många heller) men som Chamoniard så bra skrev: "Men...om han gjort bara hälften av vad han påstår så har han ju trots allt gjort mer än vad du har gjort med ditt liv?" Nu har jag dock inte en aning om vad du åstakommit i ditt liv haresEar men ur klätterperspektiv verkar du vara ute och cyckla på djupt vatten i en trasig kanot på vintern.

Du och Johan verkar dela intresset av hitta på saker då du påstår att han närmst flög upp till toppen av Everest med en s.k. topplina.

Jag tillhör heller inte kategorin som skulle använda O2 för att nå mitt mål, det känns helt enkelt som att fuska. För mig. Betyder det för den sakens skull att jag hånar alla som befunnit sig över 8000m med O2?
- Nej, verkligen inte.

Och på vilket sätt är det "patetiskt" att bli släpad upp (ordet "curlad" är helt fel i detta sammanhang, curlad var vad din mor gjorde med dig och har inget med aplinism/bergsbestigning att göra) till toppen av ett berg? Tror du bokstavligen någon drar dem upp?
Självfallet krävs det betydligt mycket mer av någon som kör alpinstil utan O2, men alla kan inte vara Göran Kropp. Att tro att det för den sakens skulle är "a walk in the park" att ta sig till Everest topp med hjälp är ju bara korkat. Även om herr. Nilson enbart tagit sig till 7000m med O2 ska han ha all cred i världen, det är fan inte enkelt. Att han sedmera ljuger om ditten o datten är en helt annan femma och det hoppas jag han får stå till svars för.

Mark Inglis, som tog sig upp till Everest 2006 utan ben, fick hjälp utav en hel drös med människor och syrgas. Men jag antar att i hans fall är det ok att utnyttja den hjälp som finns då han inte klarat det annars. Är du dock en Svensson vars dröm är att stå på världens tak men inte klarar det utan hjälp - då höjer man inte ögonbrynen minnsan.

Kan du länka källa på att "Syrgas på 8848, där kan du genast plocka bort 1500 meter direkt." (kan tänka mig att du tagit den kommentaren från något random Messner-klipp där han pratar O2..)
Man kan väl som mest dra av 3000ft (1000m) från 8848m om jag inte missminner mig.
Citera
2013-07-08, 10:57
Medlem
Det har varit väldigt tyst om denne "äventyrare" ett tag nu..ngn som hört något? Fö tycker jag att han ser ut som en blonderad "färgad" på en del bilder...är det så att han är en "blandning" ?
Citera
2013-07-11, 13:21
Medlem
Tourbillions avatar
Senaste grapewine är att Sliskjohan beklagar sig över att "vänstermedia" har förstört hans rykte på grund av avundsjuka. Man kan väl säga mycke tom Outside men att klassa dem som vänster är väl att ta i
Citera
2014-09-10, 19:32
Medlem
_jss avatar
http://outsideonline.se/2014/09/09/pole-2-pole-vad-hande-sen/

nästan värre än terje
Citera
2014-09-10, 19:54
Medlem
vinbras avatar
Johan Ernst Nilson sägs ha varit både "vittne och hjälte" vid en brand i vintras:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/vittne-slackte-branden-pa-prinsen
Senast redigerad av vinbra 2014-09-10 kl. 19:57.
Citera
2016-09-08, 17:58
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _js
http://outsideonline.se/2014/09/09/pole-2-pole-vad-hande-sen/

nästan värre än terje

Texten finns inte kvar på nätet
Konstigt

Google-resultaten om karln ger inte längre outside magasins granskande artiklar
Karln verkar hal som en ål. Han fortsätter som ingenting hänt
Citera
2016-09-09, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Texten finns inte kvar på nätet
Konstigt

Google-resultaten om karln ger inte längre outside magasins granskande artiklar
Karln verkar hal som en ål. Han fortsätter som ingenting hänt

Du har inte kvar en kopia av texten?
Citera
2019-03-23, 11:31
Medlem
MILFMANs avatar
Dags att puffa denna tråd. Häromdagen satt han och pöste i tv4s morgonsoffa inför premiären av ”Expeditionen” med Persbrandt, Kallur mfl.
https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/han-tar-med-stjärnorna-på-äventyr-persbrandt-och-kallur-hjälpte-varandra-11975533

Undrar om tv4 missat den här tråden och det fiffel som nämns?

Vad jag undrar nu är hur mycket han själv behåller som ersättning för ”kostnader” när hans ”expeditioner” auktioneras ut? När han påstår att ”my donation sold for usd 250,000” så är nog bruket av ordet ”donation” inte med sanningen överensstämmande.

Hans ”genuina intresse” för att rädda utrotningshotade djur känns sådär när han på något jippo gladeligen poserar med en fångad levande örn i handen och sedan lägger ut på Instagram. Han har dessutom PÄLSmössa och PÄLSsjal på sig!!!? Fattas bara att dessa kommer från utrotningshotade djur! Kanske ngn vet?

Vad har vi mer?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in