2012-05-11, 19:35
Medlem
Samlar också sen ett par år tillbaka på lång sikt Absolutflaskor . Oöppnade såklart. Är uppe i 22 olika mestandels literflaskor Skulle också vilja ha länkar till de Absolutforum som finns.
Citera
2012-05-12, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggve67
Samlar också sen ett par år tillbaka på lång sikt Absolutflaskor . Oöppnade såklart. Är uppe i 22 olika mestandels literflaskor Skulle också vilja ha länkar till de Absolutforum som finns.

22 Limited? Släng gärna upp en bild isf

Forum http://absolutregis.xooit.com/index.php

Litet fint bildgalleri: http://www.absolutregis.com/absolut/...ction.php#mode
Citera
2012-05-12, 14:03
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karaknobbasölen
22 Limited? Släng gärna upp en bild isf

Forum http://absolutregis.xooit.com/index.php

Litet fint bildgalleri: http://www.absolutregis.com/absolut/...ction.php#mode

Själv så är jag så ny på att samla att jag bara har ett 10 tal flaskor totalt varav hälften limetid och hälften core base. MEN innan maj är över så har jag ca 15 limited och 15-20 core base. Jag har alltså en inköpsresa på g samt några objekt som jag kommer få tag på via kontakter. Det innebär i alla fall att att samlingen inom kort kommer att uppgå ca 30-40 flaskor. Och därifrån kommer det bara att öka...
Citera
2012-05-13, 20:13
Medlem
gulaLejonets avatar
hade en del småflaskor men gav bort samlingen när jag tröttnade.
Citera
2012-05-14, 19:00
Medlem
Njaa ! 22 flaskor innehåller ju de vanliga också. Limited har jag väl ca 5-6 Reser inte så mycket....Har dock börjat få ihop likadana små flaskor (20cl) som jag har stora
Citera
2012-05-14, 19:02
Medlem
Sittkissares avatar
Vad ska man ha en samling glasflaskor till?
Citera
2012-05-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare

Den frågan kan man ställa om allt som folk samlar på i princip.
Limited edition flaskorna kan man eventuellt tjäna någon krona på men inget man blir rik på.

Jag tycker det är snygga flaskor som ser fint ut i barskåpet.

Tröttnar jag så kan jag alltid dricka upp det
Citera
2012-05-15, 08:23
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Precis.
Att samla på oöppnade plomberade Absolutflaskor är lika meningsfullt som att samla på oanvända trosor från kvinnor som man inte knullat.
Citera
2012-05-15, 10:38
Medlem
meramans avatar
Citat:

Varför samlar folk på frimärken? Filmer? Bokmärken? Böcker? Tavlor mm? Helt enkelt för att man vill. Inget konstigt med det alls.
Citera
2012-05-15, 10:41
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Precis.
Att samla på oöppnade plomberade Absolutflaskor är lika meningsfullt som att samla på oanvända trosor från kvinnor som man inte knullat.

Möjligtvis menlöst för dig men inte för andra. Du kanske samlar på trosor? Det är menlöst för mig. Eller på nyckelringar? Konsertbiljetter? Skivor eller vad tusan. Så länge den som samlar är nöjd så spelar det ingen roll vad sånna som du tycker.

Dessutom så behåller oöppnade flaskor sitt värde eller har ett stigande värde. Öppnade flaskor förlorar sitt värde.
Citera
2012-05-17, 12:08
Medlem
meramans avatar
Ni som samlar, hur mycket pengar (uppskattningsvis) har ni lagt ner på er samling så här långt?

Själv så har jag kanske lagt ner 2000 så här långt vilket inte är en särskilt stor summa. Kommer dock bli några tusenlappar till innan maj är slut... och sedan lär det väll öka på hehe
Citera
2012-05-17, 12:42
Medlem
zepofans avatar
Hur kul är det att samla på oöppnade spritflaskor? Vad är meningen med att köpa olika mystiska sorters smaksätningar och sen inte ens veta om de är goda eller inte? OK, om man köper två, sparar en och dricker ur den andra, så man iaf har smakat på spriten. Den stora grejen med dessa specialutgåvor skulle väl vara att kunna diskutera dem med andra, kan jag tycka. Är det bara det ekonomiska värdet som är intressant kan man ju likaväl samla tusenlappar i ett album.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in