2012-04-30, 17:55
Medlem
Ja e en grabb i mina bästa år (säger dom),Men jag har tappat lusten till livet
Just nu lever jag bara för min mor ,för att farsan gick bort för ett par månader sedan,så jag
måste hjälpa henne sälja kåken och annat
Har införskaffat mig preparat att göra slut på det hela ,men vill inte knäck mamma
Men jag vet inte om jag orkar vänta ,,själviskt ,,jag vet
Har ingen att prata med ,har isolerat mej från allt och alla,, förutom min mor då
Tror jag tar steget när som helst
Citera
2012-04-30, 18:00
Medlem
Mankas avatar
Jag är inte här för att stoppa det du kanske skall göra. Men strax innan det, låt Gud få höra vad du har på hjärtat. Bön är tillför att man också själv skall höra sig själv och bli hjälpt på det sättet, men man skall tacka Gud om man blir hjälpt.
Citera
2012-04-30, 18:05
Medlem
TS kolla pm =)
Citera
2012-04-30, 18:12
Medlem
Hur illa du än mår psykiskt så lovar jag dig att det är fel att ta självmord.
Det finns hjälp som kommer visa dig vägen till ett bättre psykiskt mående.
Kanske börja med ett anonymt samtal hit:
http://www.jourhavande-medmanniska.com

Om inte det hjälper, sänd mig gärna ett PM!
Citera
2012-04-30, 18:39
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Det är inte fel att begå självmord, MEN du borde ändå vänta lite till!

Ingen vet vad som väntar, nu börjar ju sommaren, tänk om det är meningen att du ska träffa hen du väntat på just nu i sommar?!
Citera
2012-05-01, 16:13
Medlem
men lilla gubben,du är troligtvis ganska ung...att du känner så där beror troligvis på att du kanske har någon sjukdom,,om man har cancer så får man medecin mot det,du kanske ochså behöver medecin,ge livet en changs för tusan,,,g å och simma en timma så ska du få se att du mår bättre sen,livet går upp och ned,,tänk inte bara på dig skälv hela tiden, din mamma behöver dig nu.kram
Citera
2012-05-01, 16:19
Medlem
1c9r5s avatar
Du behöver inte ha en sjukdom för att må dåligt i din situation. Din pappa har precis gått bort, din mamma är ledsen, du har press på dig att ta hand om henne, du måste hjälpa till och hålla humöret uppe. Vem som helst att mått piss i din situation!

MEN.
Det finns hjälp att få.
Det finns människor som kan hjälpa din mamma och avlasta dig med allt det praktiska. Det finns medicin som ger mer energi, det finns tusen utbildade människor som kan hjälpa dig att ta dig igenom detta. Det finns många sätt att gå tillväga. Innan du gör någonting borde du verkligen ha testat alla sätt som går för att må bättre. Pma gärna. Stor kram.
Citera
2012-05-03, 10:47
Medlem
Hej Vill bara tacka alla för era fina inlägg
en så länge får jag väl stå ut med allt skit,,Morsans hus e sålt iallafal,,och hon har troligt vis hittat den lägenhet, hon vill ha,,,,,,
så då känns det ju bättre ,,att mitt ansvar gentemot henne,,har ,avtagigt
Nu kan ja fokusera mer hur jag ska göra,, nu när ja vet att hon har det bra
Men nån livslust har jag fortfarande inte,,Vi får se
Har sån fruktansvärt ÅNGEST gentemot allt,RÄDD, kan bara inte ha det så här lixom
Det är inte värt det
Måste få sova,,Helst resten av mitt liv ,,för då är jag lugn,,
Förutom inatt ,Tydligen hadde jag skrikit rätt ut ,morsan hadde kommit in,å försökt väckt mej ,,ja minns inget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in