2012-04-30, 11:36
Medlem
Tänkte skriva av mig lite...
För ett tag sen pratade jag med en kille som ville träffas, han hade flyttat från den stad jag bodde i och vi kunde inte kommunicera på tel. för att jag hade ”lagt av ”mentalt.. I och med att jag alltid tyckt att jag är otillräcklig slutade hela med att jag undvek honom. Och han blev sårad.

Problemen var…
Jag tyckte jag var otillräcklig och ful och att han förtjänade en bättre tjej som inte har problem.
Jag trodde han tycket att jag var personlighetslös, trög, tråkig och osäker.
Han blev emotionell väldigt fort ocj jag visste inte hur jag skulle hantera honom, så jag förblev kall.

Efter ett samtal med honom kände jag mig förlöjligad av honom. Jag trodde om jag skulle träffa honom, skulle han om jag inte passade förlöjliga/kränka/avvisa mig. Om det skulle hända i verkligheten skulle jag kunna hantera det.
Jag fick även en annan tanke vilket skulle vara mer troligt, att han skulle blir för mycket efter mig. Det kanske skulle vara värre för jag vet inte hur jag ska hantera det i verkligenheten. Kanske skulle jag fly.. jag vet inte. Eftersom allt är så osäkert och jag som person blivit ambivalent så ledde dessa tankar till att jag började undvika all kontakt med honom, tills det hela slutade på ett konstigt sätt. Skulle jag haft någon jag kunde lita på och prata med under den tiden kanske jag skulle gjort annorlunda.

Där efter några månader fick jag allt som en smäll, ångest, depressioner, djupa förvirringstillstånd.. sen insåg jag att jag hade gjort ett stort misstag igen. Jag borde inte lyssnat på mina tankar utan bara träffat honom.. Jag skulle utvecklas, ett steg bort från mina rädslor.Men istället utvecklade jag ett undvikande beteende. Jag har börjat undvika allt nu...

Jag förstår inte vad det är jag behöver för att inte göra fler misstag igen, jag har gjort så många misstag, både när det gäller relationer och för övrigt. Jag har inte kunnat hantera mina tankar, och det har alltid lett till att jag är kvar på samma plats. Ibland känns det som om jag behöver en försäkran. Prata med och fråga någon som jag kan lita fullständigt på angående olika val i mitt liv, tills jag börjar tro på mig själv. Men det finns ingen som kan ställa upp för mig..
Jag förstår inte hur jag ska fixa min låga självkänsla och tankefällor, jag vill gärna fixa den på egen hand.
Skulle någon kunna hjälpa mig få lite insikt om mig själv och vad jag bör göra?

ps, jag klarar inte av psykologer, kuratorer m.m.
har dålig erfarenhet av dessa.
Senast redigerad av sunflower8 2012-04-30 kl. 11:38.
Citera
2012-04-30, 13:06
Medlem
Zoms avatar
Psykologi och psykiatri → Psykiska problem

Rubrik korrigerad.

/mod
Citera
2012-04-30, 13:35
Medlem
Verkar ju som om ingen förstår sig på mig, hmm..
är jag så jävla komplicerad eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in