• 1
  • 2
2012-04-30, 05:16
Medlem
link71s avatar
du har ett sådant långt liv och fyllt med massa skojiga saker? låt inte din släkt ta ner dig i skiten. Försök och kämpa och jobba på och gå ut på krogen så träffar du nog en skjyst brud som du kommer leva lycklig med. Livet är skit ibland men hacka inte up dig på det! Lev vidare~
Citera
2012-04-30, 06:11
Medlem
DaaVincis avatar
Om du ändå bestämt dig för ta självmord så det sista du gör innan du gör de är prata med din läkare om hur du mår... De finns alltid något anti-deprissivt som kan få dig må bättre.. du har ändå inget förlora på det... Det kan inte vara svårare att prata med din läkare om detta än att utföra självmordet i sig... Jag tycker inte du ska gå till psyk lr liknande, bara ring din vanliga vårdcentral och säg du till prata med din läkare... De har tystnadsplikt också så du behöver ju inte oroa dig för något ska hända som du inte vill..
Citera
2012-04-30, 07:08
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Du har guldläge.
Du har inget att förlora och saker kan inte bli sämre.
Stör mig på folk som tar livet av sig.

Det du gör är att du säljer allt du har, säger upp lägenheten/säljer kontraktet svart för 100k (du har ändå inget förlora).
Sen tar du pengarna och drar till asien och glider där tills degen är slut.
Varför sitta å deppa i Sverige när du kan deppa i Thailand med 4 horor runt dig som ger dig rimjob och matar dig med vindruvor?

Är man riktigt deprimerad uppskattar man inte resor o horor dessvärre.
Citera
2012-04-30, 10:32
Medlem
Raketprofetens avatar
Sista året av gymnasiet var jag på ungefär samma ställe du är: mitt "livs kärlek" hade lämnat mig, kompisar försvunnit och med pressen på studierna som fick mig att tvivla på några framtidsutsikter överhuvudtaget bröt jag ihop totalt. Jag låg sömnlös hela nätter när ångesten tog gestalten som någon som fysiskt satt på mitt bröst och tryckte ur luften ur lungorna. Dagarna spenderade jag med datorspelande och väggstirrande samtidigt som jag räknade minuterna tills den här dagen var slut. Varje morgon hade jag mindre och mindre motivation att komma upp ur sängen.

Varje dag till och från bussen till skolan korsade jag en bro som gick över en motorväg. Varje dag stannade jag upp några sekunder, tittade ner och tänkte på att hoppa.

Jag hoppade aldrig.

När jag skriver det här börjar jag faktiskt gråta lite över hur ont det gjorde att leva, men det är den gråten som gör mig så lycklig just nu, att även om jag inte är helt nöjd med där jag är nu är det bättre än då. För det enda jag gjorde var att fortsätta att leva och även om jag fortsatte att möta, och fortfarande möter, motgångar som kan göra mig sömnlös och ångestfylld har jag upplevt saker som gjort hela resan värd det.

Det blir bättre.
Citera
2012-04-30, 13:08
Medlem
Zoms avatar
Psykologi och psykiatri → Psykiska problem

/mod
Citera
2012-04-30, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalomonAugust
Känner ungefär detsamma faktiskt!
Inga vänner kvar, Inga av mina gamla intressen känns längre roliga att syssla med.
Ingen flickvän och ingen framtidstro, Jag sitter och spelar dator all vaken tid jag inte är på jobbet.
Helgerna sover jag mest bort.
Har funderat mycket på att avsluta det hela men jag är faktiskt för feg, vilket gör mig ännu mer deprimerad då jag inser att jag kommer få sitta här med ett fullkomligt meningslöst liv i många år till. Så vad fan kan man göra? Kan inte ta livet av mig, och livet är hopplöst.

Det sägs ju att åren går snabbare förbi ju äldre man blir, jag hoppas de tar fart ordentligt nu när jag passerat 30.
Men jag önskar dig lycka till och hoppas du lyckas komma ur det här bättre än vad jag gjort, har varit deprimerad sedan många år nu och hjälpen jag har sökt har inte gjort mycket skillnad.

Knark kan faktiskt få tiden att gå och göra livet intressant för stunden så jag rekomenderar det.

Edit: var inte meningen att försöka stjäla din tråd här med mina problem eller så, men jag såg vad du skrev och kände att jag ville göra detsamma och tråden passade fint för det tyckte jag!
Och jag lyckades ju iallafall få in ett litet tips där på slutet!

Är också i samma situation varit det i många år, skulle gärna begå självmord men klarar inte av att göra det.

Men din rekommendation om knark har jag också tänkt på, men problemet är hur få tag på det när man saknar kompisar / kontakter ?
Citera
2012-05-02, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2beLegendary
Har velat ta självmord ett ganska bra tag nu. Tankarna kommer hela tiden tillbaka.
Tycker att hela mitt liv har gått åt helvete så tycker att det är lika bra att hoppa från en byggnad eller något liknade.
Jag är 19 år, Flyttade hemifrån så fort jag blev 18, eller snarare jag blev utsparkad.
Ingen i min familj eller släkt vill varken se eller höra från mig för nån anledning.

Har förlorat all kontakt med mina gamla kompisar efter plugget sen jag flyttade hit. Har inga kompisar här, Är för blyg för att skaffa nya.
Lider av stor social fobi,depression och ångest.
Jag har inte haft någon flickvän på ca 3,5 år.

Det enda jag gör på helgerna är att sitta och spela på mitt xbox.
Känns som om jag har isolerat mig från världen.
Har ingen motivering/ork att göra något med mitt liv.
Tycker att det är lika bra att avsluta det såhär.

Jag har försökt flera gånger att tagit mitt liv på olika sätt, men jag har alltid misslyckat.
Så jag vet inte vad jag ska göra längre

Jag vill dö, utan smärta och snabbt.. något tips, är 18 år men orkar fan inte mer
Citera
2012-05-02, 19:40
Medlem
om ni inte vågar, så vill ni inte göra det
Citera
2012-05-02, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Represent
om ni inte vågar, så vill ni inte göra det

Hade jag haft en pistol hade jag vågat, men jag vill inte misslyckas och få smärta eller ev. leva som handikappad resten av livet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in