• 1
  • 2
2012-04-30, 22:01
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
Unity är alltså där alla program visas, utan den är det terminal som gäller, därför vill jag helst ha något som är mer som klassiska Gnome i utseende och enkelhet.

Är det en fönsterhanterare alltså?
Kan man då inte bara köra KDE, Gnome eller vad man nu vill?
Citera
2012-04-30, 23:47
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Är det en fönsterhanterare alltså?
Kan man då inte bara köra KDE, Gnome eller vad man nu vill?

Tack, jag hittade inte ordet

Jo precis, men jag vet inte vilken jag skall välja till vilken dist, jag gillar inte gnome3 men funderar på ge KDE en chans igen, har svårt att hitta en som är både funktionell och snygg.
Citera
2012-05-01, 09:54
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Hmm, var ett tag sen jag provade det, men är inte det Cinammon som används där?
Tror Cinammon finns som alternativ, men är inte standard. Testa senaste Mint, det låter precis som det du efterfrågar. Ladda ner på USB-sticka och prova. Det är en av de populäraste distributionerna och jag tycker själv den funkar mycket bra.

Edit: om du provar Mint, det är vid inloggningsskärmen som du ändrar DE-utseendet, finns en liten ikon du klickar på.
Senast redigerad av mr.arne 2012-05-01 kl. 10:00.
Citera
2012-05-01, 16:21
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Tack, jag hittade inte ordet

Jo precis, men jag vet inte vilken jag skall välja till vilken dist, jag gillar inte gnome3 men funderar på ge KDE en chans igen, har svårt att hitta en som är både funktionell och snygg.

Jag själv har mest kört KDE se senaste åren. Detta av ren lathet. Den innehåller det mesta från början, jag slipper installera en massa tillägg och jag får lätt nästan allt på svenska.
Som jag har upplevt det så är KDE ganska lätt att få som man vill ha den. Den går att ha på många olika sätt. Liten och snabb (nåja), eller mer omfattande med en massa effekter och det finns massor med teman och annat. Så man kan ha den enklare eller med mer utsmyckningar, vilket man vill. Finns så att man snabbt kan anpassa den för en liten bärbar eller vad man nu kör den på o.s.v.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in