• 2
  • 3
2012-04-30, 01:03
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semesta
Tänk istället att du är bättre än honom och att det är han som ska vara svartsjuk. Du förtjänar bättre och han är en jävla looser

Får man fråga hur du vet det?

OnT: Svartsjuka brukar ha med självförtroende att göra, att man tvivlar på att man duger till och att ens partner vill ha någon annan istället.

Jobba på ditt självförtroende så ska du se att det kanske släpper. Sen om du nu inte är svartsjuka och du mer känner saknad att inte ha honom längre rekommenderar jag dig att sysselsätt dig, det är inte enkelt - jag vet, är där just nu och nästintill vill bara gråta hela dagarna utav sorg och smärtan över att jag inte får tillbaka mitt ex men det jag rekommenderar är att fördjupa dig i något, jag själv fördjupar mig i att programmera, gör script osv. På tal om det, blev precis klar med en bot, nu ska den bara testas och sen ska jag pilla lite till så den blir perfekt!
Citera
2012-04-30, 01:05
Medlem
fckedforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Får man fråga hur du vet det?

OnT: Svartsjuka brukar ha med självförtroende att göra, att man tvivlar på att man duger till och att ens partner vill ha någon annan istället.

Jobba på ditt självförtroende så ska du se att det kanske släpper. Sen om du nu inte är svartsjuka och du mer känner saknad att inte ha honom längre rekommenderar jag dig att sysselsätt dig, det är inte enkelt - jag vet, är där just nu och nästintill vill bara gråta hela dagarna utav sorg och smärtan över att jag inte får tillbaka mitt ex men det jag rekommenderar är att fördjupa dig i något, jag själv fördjupar mig i att programmera, gör script osv. På tal om det, blev precis klar med en bot, nu ska den bara testas och sen ska jag pilla lite till så den blir perfekt!

Jag är faktiskt inte ledsen över att jag inte är tillsammans med honom, för jag kan få honom om jag vill. Vi snackar lite då och då.

Och varför tror alla jämt att svartsjuka beror på att man tror att man inte duger? Det har inget med saken att göra nu eftersom det handlade om att han sökte nya sexpartners.
Citera
2012-04-30, 01:08
Medlem
fckedforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Lecter
Det räcker med att se dina inlägg. Din tråd överhuvudtaget.

Dåså, jag förstår honom.

Haha, jag kan ju vara intelligent trots mina psykiska problem. Skulle inte vilja påstå att jag är dum i huvudet.

Och det där med att du förstår honom.. du tror säkert att han varit otrogen eller liknanade, men han hade nog varit dum i huvudet enligt dig om du visste vad han faktiskt hade gjort
Citera
2012-04-30, 01:09
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fckedforlife
Jag är faktiskt inte ledsen över att jag inte är tillsammans med honom, för jag kan få honom om jag vill. Vi snackar lite då och då.

Och varför tror alla jämt att svartsjuka beror på att man tror att man inte duger? Det har inget med saken att göra nu eftersom det handlade om att han sökte nya sexpartners.

Va? Vänta nu.. Varför bryr du dig då ens om ditt ex om han ändå inte vill ha honom?
Nu har iof inte jag läst hela tråden men "Wut?"

Fast du känner en konstig känsla i kroppen för att han valde andra före dig? Då är det förmodligen att du inte känner att du passar och han kan bara dumpa dig för andra

Svartsjuka BRUKAR ha med att göra att man har dåligt självförtroende, sen kan det ju också vara så att han varit otrogen och din tillit är borta för honom, är det möjligtvis så det är? Du kanske ska förklara lite bättre i ditt inlägg.
Citera
2012-04-30, 01:12
Medlem
fckedforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Va? Vänta nu.. Varför bryr du dig då ens om ditt ex om han ändå inte vill ha honom?
Nu har iof inte jag läst hela tråden men "Wut?"

Fast du känner en konstig känsla i kroppen för att han valde andra före dig? Då är det förmodligen att du inte känner att du passar och han kan bara dumpa dig för andra

Svartsjuka BRUKAR ha med att göra att man har dåligt självförtroende, sen kan det ju också vara så att han varit otrogen och din tillit är borta för honom, är det möjligtvis så det är? Du kanske ska förklara lite bättre i ditt inlägg.

Jag har fortfarande känslor för honom, men vill inte ha tillbaks honom pga allt han ljugit om tidigare och sen är han inte en bra person att ha ett förhållande med.

Och nej det handlar inte om att han väljer andra före mig, det handlar om att han inte är den personen jag trodde att han var. Det är det som stör mig, jag trodde att han hade förändrats men nu är han samma person igen.
Citera
2012-04-30, 01:20
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Jag har fortfarande känslor för honom, men vill inte ha tillbaks honom pga allt han ljugit om tidigare och sen är han inte en bra person att ha ett förhållande med.

Och nej det handlar inte om att han väljer andra före mig, det handlar om att han inte är den personen jag trodde att han var. Det är det som stör mig, jag trodde att han hade förändrats men nu är han samma person igen.

Så du är alltså svartsjuk för att han inte är den han var? "Okej".

Citat:
Svartsjuka är en känsla som innebär oro för en rival, särskilt när det gäller kärleksförhållanden. Psykologin hävdar att känslan kan komma ur gamla barndomsminnen. Som att bli helt eller delvis övergiven, till fördel för ett syskon t.ex. Dålig självkänsla spelar en stor roll i sammanhanget. Svartsjukan gör att man betraktar sig som förlorare redan innan konflikten (slaget om partnerns gunst) uppstått.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svartsjuka

Sluta ljug för dig själv, du förlorar bara själv på det, gör dig själv istället en tjänst och börja jobba på dig själv, det är inte jobbigt utan undvik honom/sysselsätt dig och för självförtroendet, uppmuntra dig själv när du gör bra ifrån dig.

Tex när du lagat mat så berömmer du dig själv bra för att du laga god mat, det låter inte mycket men att tänka på dig själv i negativa tankar drar ner dig som fan, tänker du däremot i god energi så kommer du må bättre och känna att du litar mer på dig själv.
Citera
2012-04-30, 01:33
Medlem
Dr.Lecters avatar
Citat:
Haha, jag kan ju vara intelligent trots mina psykiska problem. Skulle inte vilja påstå att jag är dum i huvudet.

Och det där med att du förstår honom.. du tror säkert att han varit otrogen eller liknanade, men han hade nog varit dum i huvudet enligt dig om du visste vad han faktiskt hade gjort

Jag kan själv säga att jag inte har varit otrogen. Det ligger inte i min natur att vara det. Du kanske inte är dum i huvudet, jag kan egentligen inte yttra mig om det. Men du verkar absolut vara det när man försöker föra en diskussion med dig.
Citera
2012-04-30, 02:28
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Fick helt plötsligt för mig att googla lite om en person jag tidigare haft en relation med (har fortfarande känslor för honom men är inte säker på vilka slags känslor), och jag såg genast saker som jag inte gillade.

Jag blir lätt svartsjuk och vill verkligen inte vara på det här sättet, men det är nästan som att jag har
tvångstankar och måste göra det annars mår jag så sjukt dåligt och det klarar jag inte av.
Det här händer alltid då jag gillar en kille som mer än en vän och jag får alltid se saker som gör mig lika besviken varje gång.

Jag vet inte vad jag ska göra, det känns som att förhållande och kärlek inte är något för mig. Jag kan inte hantera det på ett bra sätt.
Dessutom när jag får dessa tvångstankar så får jag otroligt ont i magen och det känns nästan som att jag måste spy och jag börjar skaka och mitt hjärta börjar slå snabbare, är det någon som känner igen sig och kan man bota det här på något sätt?
Vill verkligen bli av med min svartsjuka och mina tvångstankar!

Antigen är man svartsjuk eller så är man inte det. Det är en känsla, det är inget du kan bli av med. Det är samma som om du skulle säga till dig själv att "nu tänker jag aldrig mer bli besviken, eller ledsen över något". Så lev med det. Ta bara inte ut det på andra människor.
Citera
2012-04-30, 15:49
Medlem
Känns som om jag ser en ny tråd av dig i det här underforumet varenda dag, inget illa menat men har du någonsin reflekterat över att söka professionell hjälp? Visserligen kan vi här på flashback stötta dig men en psykolog kan nog göra mycket mer nytta för dig.
Citera
2012-04-30, 23:16
Medlem
fckedforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zing0
Känns som om jag ser en ny tråd av dig i det här underforumet varenda dag, inget illa menat men har du någonsin reflekterat över att söka professionell hjälp? Visserligen kan vi här på flashback stötta dig men en psykolog kan nog göra mycket mer nytta för dig.

redan varit hos psykologer och enligt mig snackar dom bara en massa skit.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in