2012-04-29, 23:09
Medlem
Hej. Jag har arbetat deltid senaste året där jag har ~ 2mil till jobbet. Jag har mestadels bilat med jobbakompisar och undrar helt enkelt ifall man kan få någon ersättning för resandet? Eller vart går "gränsen"?
Se mig inte som något sosfall som försöker mjölka, utan jag behöver bara ett svar ifall jag borde lägga ner tid på deklarationen eller bara skicka in den som den är.
Tacksam för svar!
Mvh
Citera
2012-04-29, 23:36
Medlem
Diablo1118s avatar
Du behöver komma upp i kostnader över 9000kr för att få avdrag . Du får 30% av det som kommer över 9000kr tillbaka. Har du delat kostnaden med din kompis blir det nog svårt på den sträckan. Du måste också kunna visa att du haft dessa kostnader om du blir granskad.
Citera
2012-05-01, 01:41
Medlem
folkuniversitetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananburken
Hej. Jag har arbetat deltid senaste året där jag har ~ 2mil till jobbet. Jag har mestadels bilat med jobbakompisar och undrar helt enkelt ifall man kan få någon ersättning för resandet? Eller vart går "gränsen"?
Se mig inte som något sosfall som försöker mjölka, utan jag behöver bara ett svar ifall jag borde lägga ner tid på deklarationen eller bara skicka in den som den är.
Tacksam för svar!
Mvh

2 mil? Det är ju cykelavstånd. Skatteverket kommer göra avslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in