2012-04-29, 14:51
Medlem
Jag har under ca en veckas tid brottats med diverse problem med mitt bildbibliotek i iPhoto. Ett stort antal av bilderna gick helt enkelt inte att öppna, fick en symbol som såg ut som en triangel med ett utropstecken i istället. Thumbnailbilderna visade något helt annat än vad de skulle osv osv osv.

Hur som helst, jag provade då att återställa iphotobibban med Time Machine... Det skulle jag inte ha gjort - Allt försvann. Panik. Jag gjorde då en ny återställning på hela "Pictures" mappen, detta resulterade i att jag inte längre kan öppna mappen. Jag får meddelandet "The folder “Pictures” can’t be opened because you don’t have permission to see its contents."
Detta trots att jag är administratör. Jag har öppnat info om mappen och sett till att alla användare kan läsa och ändra i mappen men det hjälper inte.

Nu kan jag inte längre återställa Pictures, mappen används nämligen av någonting och då funkar det inte att återställa. Dockan är tom, inga program är öppna. Mysterium.
Jag kör Lion. Ursprungligen hade jag ca 60Gb bilder som nu är borta. Återställningarna jag har gjort har varit till olika datum.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Känns lite hopplöst faktiskt
Vad kan jag göra för att lösa detta?
Citera
2012-04-29, 18:47
Medlem
qrizzes avatar
Vad händer ifall du använder time machine igen fast återställer en mycket nyare backup? Även fast den inte fungerade som den ska. Sedan öppnar du upp iphoto-filen och plockar ut alla bilder.
Citera
2012-04-30, 14:00
Medlem
Jag kan inte återställa iPhoto pga av att jag inte längre kommer in i mappen Pictures. Och pictures kan inte återställas pga att den används av någonting.

Jag har ett par backuper på min time capsule. Försökte igår göra en total systemåterställning till en av dem... Det ser bra ut till en början men när det är ca 30min kvar på återställningen startar datorn om sig och fastnar på den gråa startupskärmen men äpplet och hjulet som snurrar under. Samma sak oberoende av vilket datum jag försöker gå tillbaka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in