Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-28, 22:49
Medlem
Leifsons avatar
För en tid sedan (ca 5 veckor) åkte jag på en rejäl halsfluss, vilket ledde till att jag fick lock för öronen vid mycket små tryckändringar. Halsflussen gav dock med sig, och övergick i en två veckor lång lunginflammation, där sista veckan fick spenderas på sjukhus. Under första veckan, när lunginflammationen var som värst, så hade jag rejäla lock för öronen, som vägrade ge med sig. Under tiden på sjukhuset släppte dock detta, och jag trodde att allt var frid och fröjd.

Nu, cirka två veckor senare har något skumt hänt dock. De kraftiga locken i öronen har helt plötsligt återvänt, och de gör så att alla ljud låter burkiga och konstiga, bas kan jag knappt höra alls. Om jag försöker tryckutjämna genom att hålla för näsan och trycka så hör jag ett högt ljud i öronen, och sedan blir jag väldigt yr och snurrig i flera minuter efteråt. En mycket märklig, och hemskt olustig känsla.

Håller jag på att bli sjuk IGEN? Och vad kan man göra för att fixa detta? Trött på att lyssna på burkmusik!
Citera
2012-04-28, 22:56
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Det kan vara öronvax så köp Revaxör med sköljblåsa på Apoteket och ha i sen några droppar revaxör i örat och skölj med blåsan.Du kan ha fått en vaxpropp ,prova med revaxör det kan inte bli sämre i alla fall.
Senast redigerad av WhyAreYouBrainDead 2012-04-28 kl. 23:02.
Citera
2012-04-28, 23:18
Medlem
Leifsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhyAreYouBrainDead
Det kan vara öronvax så köp Revaxör med sköljblåsa på Apoteket och ha i sen några droppar revaxör i örat och skölj med blåsan.Du kan ha fått en vaxpropp ,prova med revaxör det kan inte bli sämre i alla fall.

Lustigt. Det kom nämligen på ena örat först, och sedan på det andra. Det känns precis likadant som det gjorde under själva lunginflammationen (där små höjdskillnader kunde ge totalt lock i timmar), kunde framkalla yrsel på samma sätt som beskrivit tidigare då också, så är tveksam till om det är vaxpropp..
Citera
2012-05-01, 19:58
Medlem
Leifsons avatar
Citat:

Provade med Revaxör idag, helt efter instruktionerna, och noll resultat. Ska därför uppsöka läkare med detta problem, då det pågått i nästan en hel vecka nu, och är väldigt irriterande.
Citera
2012-05-01, 20:23
Medlem
Hehe, var med om samma sak. Kunde inte höra någonting och visste inte hur högt jag pratade själv. Var ingen mening att gå till skolan ens, hörde ju aldrig nåt. Tror det varade i tre veckor innan det plötsligt släppte.
Citera
2012-05-02, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leifson
Provade med Revaxör idag, helt efter instruktionerna, och noll resultat. Ska därför uppsöka läkare med detta problem, då det pågått i nästan en hel vecka nu, och är väldigt irriterande.
Då är det bäst att du söker efter en läkare precis som du säger ,du kan uppdatera här sen vad läkaren har sagt och kanske någon annan får hjälp sen i tråden.
Citera
2012-05-02, 15:47
Medlem
Mikey21s avatar
När man har varit förkyld, lunginflammation osv så kan det gå upp till öronen. Öroninflammation och då är lock för öronen ett symptom. Även om du känner obehag/smärta i området.
Citera
2012-05-02, 23:28
Medlem
Leifsons avatar
Citat:
Då är det bäst att du söker efter en läkare precis som du säger ,du kan uppdatera här sen vad läkaren har sagt och kanske någon annan får hjälp sen i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikey21
När man har varit förkyld, lunginflammation osv så kan det gå upp till öronen. Öroninflammation och då är lock för öronen ett symptom. Även om du känner obehag/smärta i området.

Var hos läkaren idag, och efter lite spanade i öronen så ansåg läkaren att detta minsann var en öroninflammation av lättare slag. Han skrev ut en kartong penicillin (Kåvepenin) och jag vart hemskickad. Ska mumsa sex såna här om dagen nu i fem dagar, så ska det vara fixat sedan.

Halsfluss > Lunginflammation > Öroninflammation..
Hur lång kan streaken bli?
Citera
2012-05-02, 23:46
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Var hos läkaren idag, och efter lite spanade i öronen så ansåg läkaren att detta minsann var en öroninflammation av lättare slag. Han skrev ut en kartong penicillin (Kåvepenin) och jag vart hemskickad. Ska mumsa sex såna här om dagen nu i fem dagar, så ska det vara fixat sedan.

En förkylning på det! Eller så kan du hångla med nån och hoppas på körtelfeber.
Citera
2012-05-03, 18:01
Medlem
Citat:

Tack för uppdateringen,hoppas att det ordnar sig till slut med Kåvepinen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in