Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pennypacker
Har sagt det förr och jag säger det igen. Många föräldrar borde inte få vara föräldrar. Att lulla för mycket med sina barn, för att man tror att man gör en god gärning genom sin "snällhet", kommer bara skada barnen längre fram i livet. Dessa småbarnsföräldrar, ofta sena 70-talister, försöker uppnå ett självförverkligande genom sina barn, och det tycker jag är rent ut sagt vidrigt.
Ja, jag kan inte annat än hålla med dig.
Citat:
Ursprungligen postat av jassieofficial85
Där håller jag inte med dig. Tycker det är extra viktigt att man förklara varför de inte får göra vissa saker.
Det beror väl på? Okej, det är bra att förklara för barnet varför man inte bör skrika så man väcker döda i mataffären, absolut. Men däremot skall man inte behöva förklara varför ungen inte kan få leksak nummer 3 896 bara för att ungen pekar på den. Där räcker det med ett nej.
Citat:
Ursprungligen postat av butiko
På varje skrikig unge finns det 10 andra som du inte märker. Så jag tror inte problemet är så stort. Men visst är det tragiskt.
Tro mig, misskötta ungar är, tyvärr, i klar majoritet.
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Fyfan vilket i landsproblem. Jag lovar dig att folk stört sig minst lika mycket på dina föräldrars uppfostran vid många tillfällen när du var barn och härjade runt som en jävla idiot. Oddsen att du som barn betedde dig som en ängel, och att dina päron uppfostrade dig på ett 100% korrekt sätt ser jag lika troligt som att min kuk är 700 meter lång.
Hade jag gjort som vissa barn gör idag vete fan om jag inte till slut fått en lavett. Nu har jag visserligen aldrig fått det, därför att det var otänkbart att göra vissa saker. Man skrek inte och härjade på allmän plats.
Så jag får säga grattis till dig, helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
All utveckling kommer utifrån Sverige, även dåligt uppförande och usel barnuppfostran.
Se på framför allt somaliska, men även romska och i viss mån arabiska föräldrar, deras barn får springa runt, gapa och riva ner saker utan att morsorna bryr sig.
Jag tror inte det är en invandringsfråga. Jag vet vad ni här tycker om muslimer, till exempel, men muslimer är oerhört bra på att hålla reda på sina ungar. WT-familjerna är betydligt värre.
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Detta är min stora skräck i livet. Har en dotter på 2 år som jag tycker att jag har bra pli på och det funkar utmärkt i affärer än så länge. Hon följer efter, rör inget och pratar med normal röst. Hon är riktigt lugn när man är ute ibland folk. Men satan i gatan va arg hon kan bli hemma när hon inte får som hon vill. Kan tänka mig att det kan bli samma sak ute bland folk om 2-3 år. Vettefan va man ska göra. När/Om hon lackar i en butik så får man väll ta henne under armen och gå ut ur affären.
Om alla föräldrar ändå var som du!
Och så ett tillägg: Jag är inte förälder och jag tror inte heller jag kommer bli. Så min syn på barnuppfostran är ungefär som konstkritikerns syn på konst.