• 1
  • 2
2012-05-01, 16:59
Medlem
Roxanas avatar
E&S - Sextekniker och sexhjälpmedel /mod
Citera
2012-05-04, 15:08
Medlem
Lånar tråden! Har liknande problem och jag skulle vilja byta några ord med någon om det.

Jag har relativt trång förhud, vilket betyder att när jag är slak kan jag dra den hur enkelt som helst och så långt som skinnet räcker så att säga. Men när jag har stånd kan jag bara dra över det över ollonet (går inte på en gång men bara jag tar det lugnt första gången så går det sen)

Har känsligt ollon som fan, kan knappt ta i det utan att vara fuktig om händerna. När jag har stånd går förhuden precis över ollonet som sagt och stannar där, det går inte längre.

Är det här normalt? Eller ska kuken vara som man ser på filmer? Alltså att man även med stånd kan dra förhuden långt bak efter ollonet? Tror det är den där strängen som hindrar mig till det mesta.

Tacksam som fan för svar!

EDIT: jag är 20 år. När jag hade sex första 10 gångerna gick förhuden aldrig helt över ollonet, det var vid 14 års ålder. Sen dess har jag aldrig direkt haft några problem med det
Citera
2012-05-04, 15:40
Medlem
KevinRileys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikfan
Lånar tråden! Har liknande problem och jag skulle vilja byta några ord med någon om det.

Jag har relativt trång förhud, vilket betyder att när jag är slak kan jag dra den hur enkelt som helst och så långt som skinnet räcker så att säga. Men när jag har stånd kan jag bara dra över det över ollonet (går inte på en gång men bara jag tar det lugnt första gången så går det sen)

Har känsligt ollon som fan, kan knappt ta i det utan att vara fuktig om händerna. När jag har stånd går förhuden precis över ollonet som sagt och stannar där, det går inte längre.

Är det här normalt? Eller ska kuken vara som man ser på filmer? Alltså att man även med stånd kan dra förhuden långt bak efter ollonet? Tror det är den där strängen som hindrar mig till det mesta.

EDIT: jag är 20 år. När jag hade sex första 10 gångerna gick förhuden aldrig helt över ollonet, det var vid 14 års ålder. Sen dess har jag aldrig direkt haft några problem med det

jag hade liknande problem. Jag hade ett vanligt slags eksem som gjorde att huden stramade åt sig. Man ska normalt lätt kunna dra tillbaka hela förhuden. du får helt enkelt göra som jag, gå till en doktor/ungdomsmottagning och få den opererad. Det är väldigt vanligt, mycket vanligare än man tror. Du kanske bara behöver två snitt i förhuden så att den blir större. Jag blev iaf helt omskuren. Är sjukt nöjd idag och da bitchez like it. Jag var 18 när jag blev opererad.
Citera
2012-05-05, 22:47
Medlem
litensorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikfan

Jag har exakt samma "problem" som dig. Det vill säga att jag också har känsligt ollon , varför det?
Citera
2012-05-16, 13:21
Medlem
Jag har exakt samma problem med trång förhud och överkänsligt ollon
Citera
2012-07-26, 13:01
Medlem
magis avatar
--

Trång förhud kan orsakas av hudsvamp.
Terbinafin salva hjälper då.
Har hört att folk som har fotsvamp och blivit av med det mha fotbad i ogräsättika provat att tvätta snorre i ogräsättika och ha bomull doppad i ogräsättika under förhuden.
Men då jag själv provat fotbad i ättiklösning och dagen efter tappat all sjuk hud kan det nog vara smärtsamt om förhuden tappar hud nästa dag.
Provas varsamt skulle jag rekommendera.

MagI
-
Citera
2012-07-27, 17:35
Medlem
En operation ska alltid vara den absolut sista utvägen när inget annat fungerar och när man har extrema problem. Du kan ju dra tillbaka den i slakt tillstånd och då borde det inte vara omöjligt att töja ut förhuden.

Kolla in den här länken om hur du kan töja i förhuden:
http://pages.suddenlink.net/manual_m.../phimosis.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här