2012-04-28, 18:01
Medlem
Hör alltifrån aldrig då det ändå kommer mycket magträning med andra övningar (som knäböj) till tre gånger i veckan och varför inte varje dag?

Själv kör jag som högst ett pass i veckan där jag kör koncentrerade magövningar, sedan träffar väl även jag magen då och då andra dagar med andra övningar.

Så hur ofta ska man köra mage för att bygga stora magmuskler?
Citera
2012-04-28, 18:03
Medlem
pezrulezhaakons avatar
bloodstainlane

Ordentligt 1-3 gånger per vecka.
Citera
2012-04-28, 18:11
Medlem
Timies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodstainlane
Hör alltifrån aldrig då det ändå kommer mycket magträning med andra övningar (som knäböj) till tre gånger i veckan och varför inte varje dag?

Själv kör jag som högst ett pass i veckan där jag kör koncentrerade magövningar, sedan träffar väl även jag magen då och då andra dagar med andra övningar.

Så hur ofta ska man köra mage för att bygga stora magmuskler?
Lika ofta som du kör dina andra muskelgrupper, se bara till att magen får vila mellan passen
Citera
2012-04-28, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
bloodstainlane

Ordentligt 1-3 gånger per vecka.

Citat:
Ursprungligen postat av Timie
Lika ofta som du kör dina andra muskelgrupper, se bara till att magen får vila mellan passen

Ja men exakt. Det gäller ju samma sak för magen? Ni har alltså inte hört folk som går runt och säger "magen kan man träna hur mycket som helst", typ. Jag kör magövningar i ca 30 min 1-2 grr i veckan och då räknar jag inte med övningar där magen är involverad i andra styrkeövningar, men även i olika pass.
Citera
2012-04-28, 18:37
Medlem
pezrulezhaakons avatar
bloodstainlane

Jo, det kommer alltid finnas människor som hävdar både det ena och det andra, utan att egentligen veta varför. Har man tillräcklig kunskap om kroppen så sållar man snabbt bort dessa uttalanden.

Att lägga en halvtimme bara på magen låter mycket i mina öron. Antingen är du riktigt stark/uthållig, eller så brister tekniken och du vilar för mycket mellan seten.
Citera
2012-04-28, 18:43
Medlem
Timies avatar
Citat:
Ja men exakt. Det gäller ju samma sak för magen? Ni har alltså inte hört folk som går runt och säger "magen kan man träna hur mycket som helst", typ. Jag kör magövningar i ca 30 min 1-2 grr i veckan och då räknar jag inte med övningar där magen är involverad i andra styrkeövningar, men även i olika pass.
Jo det har man hört, och tyvärr så gick man ju själv på det dom första månaderna när man tränade
Citera
2012-04-28, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
bloodstainlane

Jo, det kommer alltid finnas människor som hävdar både det ena och det andra, utan att egentligen veta varför. Har man tillräcklig kunskap om kroppen så sållar man snabbt bort dessa uttalanden.

Att lägga en halvtimme bara på magen låter mycket i mina öron. Antingen är du riktigt stark/uthållig, eller så brister tekniken och du vilar för mycket mellan seten.

Det tycker du? Kör omkring 4 övningar, 3-4 sets på en vikt där jag hamnar på omkring 12 repetitioner, så det låter som om att om du inte kan lägga en halvtimme på bara magen att du antingen är riktigt svag eller att du brister på tekniken.
Citera
2012-04-28, 19:29
Medlem
sebbeharrys avatar
Citat:
Det tycker du? Kör omkring 4 övningar, 3-4 sets på en vikt där jag hamnar på omkring 12 repetitioner, så det låter som om att om du inte kan lägga en halvtimme på bara magen att du antingen är riktigt svag eller att du brister på tekniken.

Håller med föregående talare, hinner du inte bli slutkörd innan 30min kör du antingen för lätt, fel eller som han sa, vilar för länge.
Citera
2012-04-28, 19:56
Medlem
Blocket.ses avatar
Kör magen den dagen som jag kör ben..

Och det blir 2ggr i veckan..

Så som alla mina andra muskelgrupper
Citera
2012-04-28, 19:56
Medlem
WhySoJuiceds avatar
Citat:
Testa köra marklyft/knäböj utan bälte sen kan du träna magen 1 gång hårt. Resultaten blir riktigt bra för mig.
Citera
2012-04-28, 21:59
Medlem
pezrulezhaakons avatar
bloodstainlane Det förklarar saken. Om du kör 4 övningar så kör du inte tillräckligt hårt. 4 övningar är tämligen onödigt på samma pass.
Citera
2012-04-28, 23:41
Medlem
chillish123s avatar
Jag personligen kör mage 1 - 2 gånger riktigt tungt per vecka,

det är att föredra framför att köra lite situps lite då och då flera gånger i veckan,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in