2012-04-28, 14:08
Medlem
jAG VET JAG GILLAR BL.A LAGRAD PRÄST OCH GREVE..+DIV MÖGELOST.
Citera
2012-04-28, 14:11
Medlem
Aakes avatar
Västerbottensost
Citera
2012-04-28, 14:16
Medlem
Superslaskens avatar
Vad ska du ha osten till? På mackan? I matlagning? Ostbricka? svara på det först så går det kanske att hjälpa dig.
Citera
2012-04-28, 15:08
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Västerbottensost
+1 på den.

Funkar till allt, matlagning, pålägg, som tilltugg. Brukar göra en carbonara på den som är riktigt god!
Citera
2012-04-28, 15:24
Medlem
christerys avatar
Hmm, gnaga dig igenom dom Franska ostarna så hittar du nog nån som faller i smaken. Vieux Boulogne luktar kanske lite för mycket men... Ölmarinerad ost kanske ska lukta så.

Finns fina svenska åxå, det beror lite på vad man skall göra.

Jag har fastnat för att ha mozzarella och gouda på varma mackor tex. En inuti och en utanpå, men då gillar jag ju ost. Ingen av dom smakar så mycket utan det är mer konsistensen som är bra. Och det jag proppar i mackan får vara smaksättare.

En trevlig camenbert och lite kex kan vara najs, eller varför inte byta kexet mot en pepparkaka. Blir en kul brytning, men sen är jag ju inte som alla andra heller.
Citera
2012-04-28, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
En trevlig camenbert och lite kex kan vara najs, eller varför inte byta kexet mot en pepparkaka. Blir en kul brytning, men sen är jag ju inte som alla andra heller.
Eller en god marmelad, t ex fikon eller päron. Både marmelad och pepparkaka passar även till blåmögelostar.
Citera
2012-04-28, 17:44
Bannlyst
västgöta kloster är en ganska smakrik ost

om det gäller riven ost rekommenderar jag icas egna tacoost
Citera
2012-04-28, 17:45
Medlem
Masturblijas avatar
Getost som luktar getfitta.
Citera
2012-04-28, 17:50
Medlem
Superslaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenfighter
om det gäller riven ost rekommenderar jag icas egna tacoost

Varför köper man färdigriven ost? Oftast dyrare, och man får diverse kanter och trista bitar som inte går att sälja hela och som därför rivs. Hur jobbigt är det att ta fram rivjärnet om du nu ska ha riven ost?
Citera
2012-04-28, 17:52
Medlem
elektronikfreaks avatar
Västerbotten är en favoritost liksom extralagrad Grevé.
Citera
2012-04-28, 18:43
Medlem
Dougs avatar
Wästgöta Kloster Cheddar har jag köpt en del på senaste. Smakar bra, funkar till det mesta.
Citera
2012-04-28, 18:58
Medlem
Cuntidoos avatar
Vad gäller svensk ost så är Kvibille min absoluta favorit! Mycket god. Annars rekommenderar jag cheddarostar från U.K. och Irland, samt chevre (getost), nästan alla danblu (blåmögelost), fransk brie (finns det någon annan brie? )... Havarti är också fin om du vill ha lite mildare ost. Oj oj oj, detta är den mycket svår fråga att besvara märker jag!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in