2012-04-28, 06:38
Medlem
Lokents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukFittaHora
Slutade röka började snusa har snusat i en dag så det ligger på 5-8 priser under läppen genom dagen.
Snusar ettan lös. Min övre läpp på insidan bränns och friar ha frätats. Är detta normalt?
Var glad så länge det smärtar. Jag saknar den tiden och blir överlycklig när jag äns känner att något ligger under läppen. Njut av tiden nu i början.
Citera
2012-04-28, 13:14
Medlem
kakers avatar
Helt normalt
Citera
2012-04-28, 13:33
Medlem
bunjackens avatar
helt normalt läppen kan spricka lite samt bildas vit hinna där man har snusen samt småsår under läppen som nästintill gör det omöjligt att snusa
Citera
2012-04-28, 14:16
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhollow
Eller kör portion en sväng. Det är ju billigare nu också (av någon jääävla anledning..) Jag brukar köra portion för "husbehov" och lös mer som lyx..
Lös är väl mer skonsamt mot tandköttet/läppen? Känns så iaf. Portion "river" ju hela tiden när man flyttar på den.
Citera
2012-04-28, 15:42
Medlem
MackaN^s avatar
Jag tycker du ska börja snusa portion istället, t.ex. General Portion eller Grov.
Citera
2012-04-28, 16:53
Medlem
Keffastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Lös är väl mer skonsamt mot tandköttet/läppen? Känns så iaf. Portion "river" ju hela tiden när man flyttar på den.

Enligt min tandläkare så fräter lös mer än portion.
Citera
2012-04-28, 17:08
Medlem
kek123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keffaste
Enligt min tandläkare så fräter lös mer än portion.

Enligt min tandläkare MÅSTE man borsta tänderna morgon och kväll annars får man hål, har borstat på morgonen i flera år och har inga hål. Ta det dom säger med en nypa salt.
Citera
2012-04-28, 17:28
Medlem
persbrandt2ks avatar
Lägg en bit papper under hela överläppen och ha den där ett tag. När du sedan tar ut pappret så är läppen som ny igen
Citera
2012-04-28, 18:30
Medlem
core_s avatar
Seriöst? 36 jävla chatinlägg mellan lindhollow & Boo2 är raderade. Vänligen lämna den här tråden eller diskutera enligt trådens ämne.
Vill ni chatta får ni göra det på annan plats

/Mod
Citera
2012-04-28, 18:41
Medlem
Youngboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukFittaHora
Slutade röka började snusa har snusat i en dag så det ligger på 5-8 priser under läppen genom dagen.
Snusar ettan lös. Min övre läpp på insidan bränns och friar ha frätats. Är detta normalt?

Kör själv portion och har gjort det sen dom unga tonåren.

Brukar få samma problem när jag snusar portion men ibland så byter man till lös. Det bildas småsår under överläppen och det brukar läka ihop efter någon dag. Så byt bara till andra sidan. Detta har hänt mig åtskildiga gånger, så det är verkligen ingen fara.
Senast redigerad av Youngboys 2012-04-28 kl. 18:43.
Citera
2012-04-28, 19:22
Medlem
christerys avatar
Som jag har märkt:
portion är så torra att det bränner mer.
Lös bränner lite i början, men den sida man valt vänjer sig.
Måste jag byta sida (efter tex portion) så bränner det som f*n på andra sidan.

Slutsats: jag har fått "elefanthud" på ena sidan, men den gillar inte att man kör torra portion eller tepåsar som jag kallar dom.

Hur länge det tar? inte den blekaste aning.

Är det värt det, tja tydligen men jag skulle inte rekommendera nån att börja. Kostar bara en massa pengar som man kan ha kul för på annat sätt.

Månne vad "friar har frätats" är... Måste nog läsa igenom tråden i alla fall.
Citera
2012-04-28, 19:49
Medlem
Jugdishs avatar
Skruf Xtra stark, där har du ett riktigt snus. Tyvärr finns den bara i portion nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in