2002-11-12, 19:35
äldre konto (old)
Ej medlem
är när du använt dåligt eller för mycket drog
när du känner att det inte alls känns bra

och önskar att du inte hade använt drogen alls
men du kan inte gå tillbaka i tiden
drogen finns redan i blodet och sprids och du kan inte göra något

och du tror att du kommer att typ dö och börjar känna hur det
krampar sig i magen och känns konstigt i huvudet och det
går inte att tänka klart

du undrar om du kan klara dig på något sätt och om du borde ringa någonstans för medicink hjälp
och undrar och hoppas att du kan lägga dig ner och vila lite och drogen sen skall vara borta
och allt normalt igen

men du vet att det inte kommer att vara borta på länge
och du vet att du kanske inte ens överlever det
Citera
2002-11-12, 20:29
äldre konto (old)
Ej medlem
kan va riktigt otäckt sånt där... bra grej att tänka på när man känner att man har tagit för mycket är att kanske lägga sig ner och ta det lugnt och tänka att det snart kommer att gå över..
Citera
2002-11-13, 00:51
äldre konto (old)
Ej medlem
Har som tur aldrig varit med om det.. har en bekant som tog Amfetamin för första gången han hamnade i något halv-vaket tillstånd, kunde ej gå.. slocknade och vaknade hela tiden.. så jag tog ut han i nån timma tills det vart bättre... Var inga dåliga grejjer utan han tog nog för mycket.. läskigt!
Citera
2002-11-13, 15:05
äldre konto (old)
Ej medlem
mmm...de där e riktigt hemskt...
första gången jag tog E tog jag alldeles för mycket...
var helt borta hela natten o va rädd för mig själv och allt runt omkring mig...
de enda jag ville va att må bra igen.
trodde hela tiden att jag skulle dö och hade ingen koll på vad jag gjorde över huvud taget....riktigt jävla hemskt sånt där....usch!!!
Citera
2002-11-14, 17:56
Medlem
Jo, sånt kan vara otäckt.

Det är därför jag nästan uteslutande håller mig till rökat.
Det är en ganska tråkig drog egentligen, men relativt svår att snea på vid sporadiska intag.
Citera
2002-11-14, 20:44
äldre konto (old)
Ej medlem
Så går det när man lever i ett underutvecklat samhälle som inte har vett nog att distribuera korrekt och sakenlig information om utforskning av egot.

Sjukt.

I dagens samhälle i MassMedia:
Rubrik: "Droger är livsfarliga!"

I utopia:
Rubrik: "Tag inte mer än <x> mg av <valfri drog> om du aldrig använt den förr, och ha någon erfaren person närvarande som kan guida dig. Referenser finnes på sista sidan."

Vilken av ovanstående rubriker håller i längden och vilken gör Folket förvirrat och osäkert (följaktligen aggressivt) pga. missledande retorisk uppbyggnad?

Dagens löpsedlar säger: "KÖP MIG!!!!!" Därav den fetstilta och missvisande texten på förstasidorna.

-Stanley
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in