Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
...Men vad jag menar är att det är en regel, och då ska väl regeln behandlas på samma sätt som alla andra regler, dvs att ett regelbrott är ett regelbrott och går ej att göra ogjort?
Nej, det är ingen egentlig regel för vilka slags inlägg som är tillåtna på forumet utan en förutsättning för att få skriva på forumet överhuvudtaget. Dessutom är det inte alls så att alla regler behandlas på samma sätt.
Citat:
...Om någon postar ett inlägg där någon avslöjar personuppgifter på en medlem, säg idag. Om 6 månader får ni en RP på det gamla inlägget som råkat åka under radarn i 6 månader.
Säkerligen skulle ni då straffa personen för 1.06 trots att det gått 6 mån sedan händelsen, trots att personen inte längre *bryter* mot 1.06 (men han brutit mot 1.06 för länge sedan).
Säkerligen skulle ni då straffa personen för 1.06 trots att det gått 6 mån sedan händelsen, trots att personen inte längre *bryter* mot 1.06 (men han brutit mot 1.06 för länge sedan).
Nej det skulle vi inte.
Citat:
Okej, låt oss ändra några ord i ovanstående:
Om någon reggar sig när han är under 18 år, säg idag. Om 6 månader får ni en reda på att personen var under 18 när han reggade sig, men inte idag.
då ska väl ni då straffa personen för 2.03 trots att det gått 6 mån sedan händelsen, trots att personen inte längre *bryter* mot 2.03 (men han brutit mot 2.03)
Förstår ni min poäng?
Om någon reggar sig när han är under 18 år, säg idag. Om 6 månader får ni en reda på att personen var under 18 när han reggade sig, men inte idag.
då ska väl ni då straffa personen för 2.03 trots att det gått 6 mån sedan händelsen, trots att personen inte längre *bryter* mot 2.03 (men han brutit mot 2.03)
Förstår ni min poäng?
Du har ingen poäng. Du vet uppenbarligen inte hur regelverket fungerar och du förstår uppenbarligen inte varför vi har regelverket.