2012-04-27, 12:10
Medlem
Hej

Såhär är läget.

Ibland måste jag spontantvätta med kort varsel. Tvätten går ganska fort, men sedan skall plaggen hinna bli torra också.

Ett torkskåp måste väl vara snabbare än vanlig upphängning. Torktumlare har jag ingen + at det sliter på kläderna.

Har inte direkt pengar till ett torkskåp. Kan man inte bygga ett eget? Typ en träbox med en värmefläkt i? Alternativt en mindre garderob. Ju mindre utrymmer är desto effektivare bör den väl vara?

Funderade på om denna tråd skulle vara här eller i hobby. Ni får flytta om ni vill.
Citera
2012-04-27, 13:49
Medlem
Dum idé att bygga själv i en träbox. Torkskåp är en rätt fuktig miljö så trä kommer att bli fuktigt och i slutändan dåligt.

Det är heller inte sant att ju mindre desto bättre. Det viktiga är snarare att du snabbt kan transportera bort den fuktiga luften. Bra ventilation med andra ord.

hittade dock denna http://www.alternativ.nu/index.php?topic=15452.0 så det finns ju folk som kör i garderoben så....
Citera
2012-04-27, 13:59
Medlem
breakbabess avatar
Ställ en fläkt som blåser på kläderna på golvet bara, eller ställ dit en avfuktare!
Citera
2012-04-27, 14:50
Medlem
Napis avatar
Jag har vid vissa tillfällen gjort så att jag tagit min kupé värmare och ställt in den i min lilla walkin closet och hängt upp kläderna där inne det har funkat kanon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in