• 3
  • 4
2012-04-30, 17:00
Medlem
Thyrsoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lutharlightbringer
Jag sitter själv här och kollar aftonbladet varje dag efter:"Ung man avled av kombinerad blodförlust, sepsis och allmän dumhet då han på eget bevåg utförde kirurgi på sig själv."

Ha ha, japp.
Det var därför jag tyckte att han inte skulle börja med att karva i sig själv....
Citera
2012-08-02, 18:22
Medlem
buffalos avatar
Hur dödar man nagelanlaget utan fenol? Fenol är ju inte receptfritt.
Citera
2012-08-02, 19:03
Medlem
Worldorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underbrad
Har nu haft nageltrång alldeles för länge och börjar bli less. Har inte lust eller tid att gå till läkaren för att få det fixat, så jag tänkte operera lite i tån själv! Tanken är att kyla ner tån med is för att sedan skära bort skinnet som trycker mot tånageln.
Nu till min fråga - för att inte få någon infektion, vilket är bästa sättet att sterilisera kniven med, och vad ska jag behandla såret med när det väl är färdigopererat?

Fan har oxå haft nageltrång slutade med att jag drog av hela nageln
Citera
2012-09-13, 01:45
Medlem
saftad_burks avatar
Jag har har sedan en månad tillbaka ett ganska rejält nageltrång. Nageln splittrades inne under nagelbandet och har växt åt alla jävla håll och kanter - en flisa här, en annan där. Öppnar upp någon gång i veckan, för att med hjälp av nål, pincett, naglar och nagelsax försöka få bort flisorna. Det mesta är borta nu. Bara någon enstaka flisa kvar. Dessvärre är det såklart de värsta flisorna. De är intryckta i köttet. Lär väl inte vara omöjligt att få ut dem, men det är slitsamt. Suttit en halvtimme med den största flisan nu - knappt några resultat.
Så frågan är vad som händer med flisjäveln om jag helt appropå lämnar den ifred. Fortsätter den växa i samma riktning som nu? Kommer den ploppa ut på andra sidan tån?
Det varar inte längre och ser inte infekterat ut. Jag sköter såret så gott jag kan, bortsett från när det öppnas upp.
Funderar på att låta något proffs ta över. De där jävla köttflisorna alltså, det går inte att få ut dem...
Citera
2012-09-13, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastanjekriget
Jag har ofta nageltrång och en gång gjorde det så ont att jag inte kunde gå. Då tog jag nagelsaxen och en pincett och bände upp nageln lite för att sedan klippa det som tryckte mot huden. Det tog sin tid men det var mycket bättre efteråt. Nu för tiden så går jag till en salong istället.
Låter bra, men man behöver sällan skära. Att bända upp nagelkanten duger oftast! Det kan också hjälpa att runda till nagelkanten lite, så att den inte gräver sig ner i huden.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in