2012-04-26, 21:28
Medlem
Christopher.s avatar
Pratar vi samma intervall som mot Irak? Dvs en månad eller två.
Citera
2012-04-26, 21:33
Medlem
Bircks avatar
Topografisk karta över Irak
Topografisk karta över Iran

Om jag vore amerikansk ÖB skulle jag avstå.
Citera
2012-04-26, 21:38
Medlem
ChefRamsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birck
Topografisk karta över Irak
Topografisk karta över Iran

Om jag vore amerikansk ÖB skulle jag avstå.
What he said.

Antal Skulle bli ett nytt "terror" krig där man skulle jaga folk i år bland bergen.
Citera
2012-04-26, 21:40
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChefRamsay
What he said.

Antal Skulle bli ett nytt "terror" krig där man skulle jaga folk i år bland bergen.

Lite partisaner får man räkna med men jag menar tills man har avsatt diktatorn, hängt mullorna och pumpar deras olja.
Citera
2012-04-26, 21:41
Medlem
Kanske 2-4 månader, beroende på vilken typ av krigsförning som används. Skicka in specialstyrkor och bomba skiten ur strategiska mål. Bller bara bomba på den infon man får utav spaningsplan och sedan invadera med reguljära trupper?
Citera
2012-04-26, 22:04
Medlem
adam7s avatar
Varför skulle usa "erovra" iran?

Usa har inte råd med en dyr invasion + ockupation/guerrillakrig i de nästa tio åren.
Citera
2012-04-26, 22:23
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Pratar vi samma intervall som mot Irak? Dvs en månad eller två.

Med största sannolikhet. Närmare 2-3 månader än 1 skulle jag tro. Det finns ingen anledning att rusha och förlora mer egna vagnar och manskap p.g.a. att man har bråttom. Iran har ingen möjlighet att få hjälp från utlandet, och således kan man nöta ner deras krigsmakt väldigt effektivt.

Man ska ju också skilja på att vinna ett krig mot staten Iran och att vinna över diverse mer eller mindre fanatiska motståndsgrupper som uppstår under och efter invasion. Det är inte samma sak. Att slå ut Irans politiska och militära kapacitet klarar man tämligen kvickt, det övriga är en öppen fråga.

I händelse av en eventuell konflikt tror jag dock inte att det blir någon landinvasion. Snarare en bombningskampanj med inslag av kryssningsrobotar. Man förstör Irans förmåga att vara ett hot på några få veckor, och sedan är det slut på det roliga.
Citera
2012-04-26, 23:31
Medlem
Tänk "Libyen 2.0".
Citera
2012-04-26, 23:49
Medlem
Dem har inte råd varför skulle dem kriga? efter Afghanistan kommer inte USA kriga tills de måste.
Citera
2012-04-26, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIKE
Dem har inte råd varför skulle dem kriga? efter Afghanistan kommer inte USA kriga tills de måste.

Ett kort, intensivt och våldsamt luftkrig kan alltid klämmas in. Ett krig mot Iran kommer vara som Libyen-kriget. Mala ner Iran och lämna en rykande ruinhög.
Citera
2012-04-26, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffmeister
Ett kort, intensivt och våldsamt luftkrig kan alltid klämmas in. Ett krig mot Iran kommer vara som Libyen-kriget. Mala ner Iran och lämna en rykande ruinhög.
ah varför inte , Lite tråkigt att det inte är något stort krig nu.
Citera
2012-04-26, 23:58
Medlem
Homelands avatar
Inte råd?
Ingen som tänkt på att krig ger pengar och arbete.

Allt som dom förstör via bombningar måste således byggas upp på nytt, detta görs av de företag som är med och finansierar krigen.

Krig har varit affärer i alla tider.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in