2012-05-03, 16:27
Bannlyst
Det enklaste är väl att köpa en bil med V8 alt V12 eller W12 motor från början så att man något att börja med. Tror det blir svårt att få ditt nuvarande objekt att låta ''fränt''
Citera
2012-05-03, 16:37
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dieselkraft
Det enklaste är väl att köpa en bil med V8 alt V12 eller W12 motor från början så att man något att börja med. Tror det blir svårt att få ditt nuvarande objekt att låta ''fränt''

byta slut dämpare borde väl funka?
Citera
2012-05-04, 17:20
Medlem
Pyzkos avatar
De bästa e väl o ta o byta till mindre kolvar. Tycker de skramlar så fint från motorn då
Citera
2012-05-04, 17:37
Medlem
Sw333ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyzko
De bästa e väl o ta o byta till mindre kolvar. Tycker de skramlar så fint från motorn då
Mycket bra alternativ, aningen kortlivat men.
Kanske försöka mixtra med växellåda kanske skulle varit alternativ?
Citera
2012-05-05, 11:09
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
I många fall är det också så att folk köper filter som skall oljas in, varpå den okunniga dränker hela filtret i olja, som sedan hamnar i LMM och kladdar på "mät-tråden", som då bränns av.

Nja, ett luftfilter med högre flöde kan ge en effektökning, men det varierar från modell till modell. Oftast så är orginal filterboxarna ganska väl utformade för bra flöde. Vet man inte vad man glr och bara kastar bort orginalburken och trycker dit ett koniskt filter, så är det snarare att räkna med en effektförlust. Detta på grund av att filtret kommer suga fritt i motorrummet och dra i sig varmluft, och varm luft tar större volym = mindre luft som sugs in = mindre effekt.
Det gäller att kunna avskärma filtret bra så det ENBART tar in så kall frisk luft som möjligt.

NEJ. Trådskaparens Honda saknar turbo, då kommer en intercooler göra lika mycket som en propeller på taket. Hade det däremot varit en turbo/kompressormatad bil hade det varit en annan sak.

men att köpa en annan slutdämpare borde fungera?
Citera
2012-05-05, 11:18
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Vad finns det för alternativ om man vill ha lite coolare ljud till bilen?
Har läst att det går att göra

1) Borra i luftburken, bonna trim(?)

2) Sportluftfilter, ger inte häftigare ljud säger vissa(?)

3) Öppet filer, riskabelt(?) är det luftmassemätaren som isf går sönder?

Har en honda civic -04 om det skulle spela någon roll ;P
lol CAI gör inte så mycket, kanske snabbare gas response, men på ljudet?

fixa sportavgas system, på din bil skall det vara rätt lätt att byta antar jag
självklart med sport cattar/high flowing cats

polare till mig körde en honda civc innan, gammal version av din, han stack till biltema och skaffade 2 eller om det var 2.5" raka rör och tryckte på :P

kanske får gå in i datorn och återställa felkod sedan om den inte gör det själv efter ex antal mil
Citera
2012-05-09, 13:05
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
lol CAI gör inte så mycket, kanske snabbare gas response, men på ljudet?

fixa sportavgas system, på din bil skall det vara rätt lätt att byta antar jag
självklart med sport cattar/high flowing cats

polare till mig körde en honda civc innan, gammal version av din, han stack till biltema och skaffade 2 eller om det var 2.5" raka rör och tryckte på :P

kanske får gå in i datorn och återställa felkod sedan om den inte gör det själv efter ex antal mil

tror du att en slutdämpare från en honda civic type R, skulle göra någon skillnad?
Citera
2012-05-13, 23:55
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
tror du att en slutdämpare från en honda civic type R, skulle göra någon skillnad?
på ljudet, helt klart

är det sedan ett ljud du vill lyssna på? det är en annan sak :P

satte själv på race headers och high flowing cats på min nyss, fy faan, dubblade nivån på ljudet vid WOT
Citera
2012-05-14, 22:45
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
på ljudet, helt klart

är det sedan ett ljud du vill lyssna på? det är en annan sak :P

satte själv på race headers och high flowing cats på min nyss, fy faan, dubblade nivån på ljudet vid WOT

låter lovande .D
vet du nån hemsida man kan kolla om det är samma storlek? så de passa alltså
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här