Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-26, 19:21
  #1
Medlem
Staniolrustnings avatar
I Malmös värsta krigszon, Seved finns en medelålders kvinnlig mångkulturalist som vägrar geupp hoppet om en harmonisk mångkulturell samvaro.
Man kan inte låta bli att bli fascinerad av henne, både som person och fenomen.
Hon har fått smeknamnet Drottningen av Seved och figurerar titt som tätt i media. Här är det senaste exemplet:
http://www.youtube.com/watch?v=Yz7B0...layer_embedded

När jag ser detta kommer jag att tänka på dokumentären av Werner Herzog om The Grizzly Man

Kunde inte bestämma om jag skulle lägga denna tråd i Personer & Kändis skvaller eller här i I & I.
Provar här i alla fall, någon moderator får flytta om den tycker att detta passar bättre i något annat forum.

Finns det någon som känner till mer info om denna människa? Vad som driver henne?
Kommer hon att lyckas skapa fred och harmoni på Seved?
Hur farligt är detta uppdrag? Kan det bli kaoz med henne eller är det bara pojkstreck i brist på lokal?
Citera
2012-04-26, 20:03
  #2
Medlem
Golonkas avatar
"Drottningen av Seved" är en sorglig människa. Jag känner medlidande med henne och blir beklämd över hur respektlöst och illa hon behandlas av Malmös nya Herrar. Hon bemöts föga drottninglikt, utan snarare stryker hon hotad och hunsad efter väggarna, strykrädd! Hon är som någon stackars bag-lady som samlar på katter eller fyller lägenheten med tidningar och trycksaker. Hennes förhållande till de mordiska och ultrakriminella blattarna präglas av samma sorts förhållande som det som uppkommer mellan gisslan ocd gisslantagare. Ett fenomen som det forskats på och som fått sitt namn efter Norrmalmstorgsdramat: I psyk-kretsar kallas det "Stockholmssyndromet" och är en osund bindning mellan offer och gärningsman. Har iakttagits även bland passagerare i kapade flygplan och andra gisslansituationer. Drottningen är helt i blattarnas våld därnere i Seved och hon hoppas få bli lämnad ifred om hon tydligt visar att hon står på deras sida mot det omgivande svenska samhället och dess representater i form av politiker, tjänstemän och polis.

Det finns ett annat begrepp som jag tycker passar bra i sammanhanget och som är hämtat från missbruksvården: Drottningen har utvecklat ett s.k "medberoende" i förhållande till slöddret som utgörs av hennes grannar. Hon vet inte sitt eget bästa längre. Hon borde hämtas av Försvarsmaktens CSAR-enheter och föras i säkerhet för att kunna avprogrammeras.
Citera
2012-04-26, 21:18
  #3
Medlem
Staniolrustnings avatar
Eva Ek-Törnberg, är det drottningens riktiga namn?
Citat:
– Men varför gör de som hänger här på gatan mig till en fiende? svarar Eva Ek-Törnberg.

– De slår sönder mina fönster med en tegelsten. Kan du förklara varför?

Leslie skakar på huvudet, vänder bort huvudet men sedan tillbaka.

– De här ungarna, vem bryr sig om dem? Vad gör samhället så att de får sina röster hörda? säger han och rycker på axlarna.

– Jag jobbar själv med nyanlända. Jag förstår bara inte varför fientligheten ska riktas mot oss som bor här.

– Eva är det va? Eva, det är bra att du är ärlig. Men jag vet inte...

Hon tittar honom i ögonen.

– Leslie: Du vet, jag är imponerad! Jag svor, och jag älskade dig också när jag såg filmen. Jag var arg när du gjorde dig själv illa, du höll på med en massa skit och rån och knarket. Du har gjort ett jävligt snyggt jobb som har tagit dig så här långt. Och så råkar jag tycka om rap, fastän jag är en gammal tant. Har du en skiva? Synd. Jag hade köpt och fått den signerad.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/lesl...arterets-kung/
Citera
2012-04-26, 21:23
  #4
Medlem
Det är väl inte helt omöjligt att hon stryker med någon dag. Det vore faktiskt väldigt bra. Inte för att jag vill henne något illa, men det skulle vara spiken i kistan för allt snack om ett fungerande och fredligt Malmö.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback