2012-04-26, 18:21
Medlem
Min frisör tycker jag ska börja använda hårbalsam. Då mitt hår är mycket bångstyrigt, minst sagt.

Jag har kikat lite på Balsam, och drar slutsatsen att utbudet är enormt.

Så, vilken ska man välja? Finns tydligen balsam för kvinnor och män. Hmm

Enlighten me please vilken jag ska välja.
Citera
2012-04-26, 18:30
Medlem
Som du själv skrev så är det en djungel, vi kan ju inte tipsa dig när du inte ens beskriver vad för hår du har och vad för effekt du vill uppnå. Läs på balsamflaskorna i affären och testa dig fram. Jag har testat åtskilliga sorter och säkert slängt/gett bort en tredjedel av dem som jag inte gillade.
Låter som att du är av manliga könet, tro inte att killar inte kan stå bland schampoflaskor i affären och läsa och välja Varför frågade du inte frisören vad för balsam du skulle använda, frisören blir bara gladare än glad att få sälja något dyrt balsam till dig från sin salong.
Citera
2012-04-26, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Som du själv skrev så är det en djungel, vi kan ju inte tipsa dig när du inte ens beskriver vad för hår du har och vad för effekt du vill uppnå. Läs på balsamflaskorna i affären och testa dig fram. Jag har testat åtskilliga sorter och säkert slängt/gett bort en tredjedel av dem som jag inte gillade.
Låter som att du är av manliga könet, tro inte att killar inte kan stå bland schampoflaskor i affären och läsa och välja Varför frågade du inte frisören vad för balsam du skulle använda, frisören blir bara gladare än glad att få sälja något dyrt balsam till dig från sin salong.

Min frisör säljer faktiskt inte produkter, i sitt garage!

Mitt hår... Det är tjockt, och frisören sa det var hårt. Mitt är är kort! Just nu är hårstråna cirka 3 cm långa mitt på huvudet, men det växer ju tyvärr med tiden och bli okontrollerbart.
Citera
2012-04-26, 18:37
Medlem
15minFames avatar
Varför inte börja med balsamet av samma märke som ditt favoritschampoo?
Citera
2012-04-26, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Varför inte börja med balsamet av samma märke som ditt favoritschampoo?

Hmm, 10 kr shampoo kör jag med. Tror inte det finns balsam i deras "serie".
Citera
2012-04-26, 18:42
Medlem
Men börja helt enkelt med att traska in på affären nu ikväll och köp en påse chips eller what evver...och ställ dig och läs lite på balsamflaskor, alla balsam är bra för torrt hår, det finns sen otal att välja på som ger mer volym, glans, osv. du har så pass kort hår att det nästan inte spelar någon roll vad du väljer.
Citera
2012-04-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Men börja helt enkelt med att traska in på affären nu ikväll och köp en påse chips eller what evver...och ställ dig och läs lite på balsamflaskor, alla balsam är bra för torrt hår, det finns sen otal att välja på som ger mer volym, glans, osv. du har så pass kort hår att det nästan inte spelar någon roll vad du väljer.

Bor i en liten by, och för att ta sig till affären behöver jag åka 2 mil för att tanka, och sedan återigen 2 mil för att hitta närmaste butik. Klockan är midnatt innan jag återkommer. Här ska det beställas på nätet!

Vad tror Ni om denna
http://www.gents.se/redken-for-men-c...ng-conditioner

Gillar flaskan, och mintlukt... Mmmm
Citera
2012-04-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ek0xe
Bor i en liten by, och för att ta sig till affären behöver jag åka 2 mil för att tanka, och sedan återigen 2 mil för att hitta närmaste butik. Klockan är midnatt innan jag återkommer. Här ska det beställas på nätet!

Vad tror Ni om denna
http://www.gents.se/redken-for-men-c...ng-conditioner

Gillar flaskan, och mintlukt... Mmmm
Alltså man får ofta det man betalar för, men det där priset var löjligt...varför inte testa detta balsam
http://www.apoteket.se/privatpersone...?Varuid=231935
eller detta
http://www.kicks.se/loreal-paris/har...info-read-more
Vad balsamet luktar är sekundärt då det bara doftar en halvdag eller så och ingen känner det som inte trycker näsan i hårbotten på en.
Citera
2012-04-26, 19:02
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Men dåså, köp första bästa på balsam på ica då. Ett billigt märke jag gillar är Sunsilks nya balsam.
Citera
2012-04-26, 22:02
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Hmm, du kanske skulle börja med att skaffa dig ett bra shampoo.
Citera
2012-04-27, 20:03
Medlem
Köpte ett 320 kr balsam, och ett hår schampo för 179 kr.

Hoppas mitt hår blir bättre nu... :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in