2012-04-26, 17:00
Medlem
Herregud vad detta är fånigt, går inte ens att beskriva. Jag har verkligen svårt att förstå varför man alltid ska förbjuda och liknande i Sverige. Tobaken då, hallå? :O
Citera
2012-04-26, 17:09
Medlem
Är det från och med idag eller?

Blir craze i fortsättningen då..
Citera
2012-04-26, 17:11
Medlem
Hagbalds avatar
Säljförbud gäller endast den kommunen det utfärdas i. Sen gäller det endast produkter inte ämnen.
Citera
2012-04-26, 17:11
Medlem
chillish123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saronik
Jag är inte riktigt med, är DMAA förbjudet nu?

Ja :/
Citera
2012-04-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagbald
Säljförbud gäller endast den kommunen det utfärdas i. Sen gäller det endast produkter inte ämnen.

Citat:
Ursprungligen postat av chillish123
Ja :/

Det ni båda säger stämmer inte överens. Jag hittar inget direkt på livsmedelsverket som tyder på att det skulle förbjudits, borde det inte gå den vägen om det nu är så att substansen DMAA har narkotikaklassats i Sverige? Vad är den där testfaktaartikeln egentligen? Kan en kommun bara förbjuda vissa livsmedel om den behagar?
Citera
2012-04-26, 17:26
Medlem
chillish123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saronik
Det ni båda säger stämmer inte överens. Jag hittar inget direkt på livsmedelsverket som tyder på att det skulle förbjudits, borde det inte gå den vägen om det nu är så att substansen DMAA har narkotikaklassats i Sverige? Vad är den där testfaktaartikeln egentligen? Kan en kommun bara förbjuda vissa livsmedel om den behagar?

Jag har ingen källa i mitt påstående, jag antog bara de så jag backar ur låter någon annan svara på de
Citera
2012-04-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillish123
Jag har ingen källa i mitt påstående, jag antog bara de så jag backar ur låter någon annan svara på de

Jag lyssnade på en svtdokumentär om kosttillskott, och enligt den går kosttillskott under lagar för livsmedel. Därför är det upp till varje enskild kommun att granska samt ålägga saluförbud, precis som Hagbaldh sade. Därför är det bara stockholm detta gäller!

Tur för mig, skulle precis till att dra iväg en beställning på b.la. DMAA.
Citera
2012-04-26, 17:37
Medlem
Zzucrams avatar
Någon som vet något om de förbjudna ämnena i N.O explode? Köpte en burk igår, testade idag och den funkade prima samtidigt som jag mådde utmärkt. Sökte lite på de förbjudna ämnena men hittade bara lite surrig info på wiki. Bör man akta sig?
Citera
2012-04-26, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzucram
Någon som vet något om de förbjudna ämnena i N.O explode? Köpte en burk igår, testade idag och den funkade prima samtidigt som jag mådde utmärkt. Sökte lite på de förbjudna ämnena men hittade bara lite surrig info på wiki. Bör man akta sig?

Nej, du behöver inte akta dig. Det är bara saluförbud på vissa produkter, inga olagliga eller förbjudna ämnen!

Här är dokumentären där de tar upp det btw, några minuter in: http://svt.se/embededflash/2697512/play.swf
Citera
2012-04-26, 17:47
Medlem
Barc0s avatar
På vilket sätt påverkar DMAA negativt? Kommer dessa produkter sluta säljas på te.x GG?
Citera
2012-04-26, 17:49
Medlem
upperkatts avatar
Va, stängs ett kosttillskott av för att det innehåller koffein? Om jag inte minns fel innehåller kaffe också koffein, och det är helt okej... Inte för att jag påverkas själv, men va?
Säg gärna till om jag tolkat texten fel, det har hänt förut.
Citera
2012-04-26, 17:55
Medlem
Bodjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Va, stängs ett kosttillskott av för att det innehåller koffein? Om jag inte minns fel innehåller kaffe också koffein, och det är helt okej... Inte för att jag påverkas själv, men va?
Säg gärna till om jag tolkat texten fel, det har hänt förut.

Koffein tillsammans med Synefrin = skadligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in