2012-04-28, 16:27
Medlem
svininfluensa vaccin skulle vara helt ofarligt enligt svenska staten... men så fort som det kommer ut ett kosttillskott som funkar jävligt bra så ska folk som tränar skrika rakt ut att det är narkotika som man går på, så jävla larvigt ni som skriver att DMAA är som amfetamin... jag har gått på amfetamin i 8år tids och skillnaden mellan dom två är inte ens i närheten av varandra..
Citera
2012-04-28, 17:08
Medlem
TiltRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Intressant. Jag körde Rage och No Xplode ett tag när jag tränade, tycker inte direkt att det blev någon positiv skillnad. Enda effekten var att hela kroppen började stickas/klia efter intag, vilket visserligen var lite peppande.

Dock vaknade jag i princip varje natt med hjärtklappningar, varje gång trodde jag att det var hjärtattack på gång, svettades och trodde jag skulle dö på daglig basis.

Panikångestattackar, som du hade, kan man få av stress också. Men i ditt fall var det troligen överdos av koffein då du uppenbarligen inte var van vid den mängden du fick i dig.
Citera
2012-04-28, 17:58
Medlem
fags avatar
Kör just nu Tested Burner (med på listan) i samband med måltider och tillsammans med regelbunden träning... Det enda negativa är att jag sover djävulskt lätt. Vaknar av att en fisk snarkar typ. Dock tror jag snarare det är koffeinet än DMAA som påverkar mig.
Citera
2012-04-28, 18:36
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Minns jag inte helt fel så är det ok att samtycka till ringa misshandel även utanför en ring, däremot skulle man väl kanske åka dit på förargelseväckande beteende beroende på var man väljer att bråka.
Och att äta sig smällfet är ju helt lagligt och inte ens belagt med något slags straffskatt.

Vad jag vet så innehåller varken Rage eller NO-Xplode DMAA och en snabb koll på GV ger att koffein verkar vara den ingrediens som skulle kunna orsaka hjärtklappning. Faktum är att det rentav står på båda två:
http://www.gymvaruhuset.com/rage-ext...g-fairing.html

http://www.gymvaruhuset.com/bsn-no-xplode.html

Samhället går ingen balansgång, inte det svenska samhället iallafall, i det svenska samhället förväntas folk förbli småbarn från vaggan till graven. Lika delar tragiskt och patetiskt är det.

Vilket samhälle tycker du lyckas bättre med balansgången mellan samhälle och individ?
Citera
2012-04-28, 19:05
Medlem
calvinclowns avatar
Blir så jävla frustrerad!!!!

Detta med No-xplode tycker jag är fel, pga. att jag har provat det. Det står klart och tydligt att man ska börja med en skopa och se hur det känns. Jag har känt lite hjärtklappning vid 4-5 skopor som är mer än vad som rekommenderas. Självklart stoppar jag inte i mig 10 skopor för det. Jag blev förvånad att det fanns något som kunde ge en sådan effekt som No-Xplode gav och självklart ska Sverige förbjuda allting som KAN fungera (fungerar inte på alla). Sverige förvånar mig allt för ofta.. Blir riktigt lack..

Samma sak med DMAA, detta kan verkligen hjälpa folk att fungera bättre på både jobb och i gymmet.
Hur som helst borde Ipren och Alvedon förbjudas, om de resonerar att det är farligt vid större doser. Vilket dessa är.

I framtiden ser jag Sveriges män prestera i genomsnitt ännu sämre än vad de har gjort tidigare, pga. regleringar för bl.a. kost-tillskott m.fl. Säg inte emot mig förrän framtiden har visat sig framför våra ögon.

Jag är nyfiken om Danmark har liknade regleringar på kost-tillskott, någon som vet?
Senast redigerad av calvinclown 2012-04-28 kl. 19:20.
Citera
2012-04-28, 19:43
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
svininfluensa vaccin skulle vara helt ofarligt enligt svenska staten... men så fort som det kommer ut ett kosttillskott som funkar jävligt bra så ska folk som tränar skrika rakt ut att det är narkotika som man går på, så jävla larvigt ni som skriver att DMAA är som amfetamin... jag har gått på amfetamin i 8år tids och skillnaden mellan dom två är inte ens i närheten av varandra..

En otroligt ihålig analys. Det är väl knappast förbjudet för att det fungerar, eller överhuvudtaget kriteriet för livsmedelsverket rekommendation. Och vad har svininfluensavaccinet med saken att göra?
Citera
2012-04-28, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
En otroligt ihålig analys. Det är väl knappast förbjudet för att det fungerar, eller överhuvudtaget kriteriet för livsmedelsverket rekommendation. Och vad har svininfluensavaccinet med saken att göra?

Vad har svenska staten med svininfluensavaccinet att göra??.. är du dum i huvudet? svenska staten vaccinera barn och vuxna som fick narkolepsi.. och sen så fort det kommer ut ett kosttillskott som funkar, så ska dom förbjuda det.. sen fans det ingen forskning om svininfluensavaccinet men det gör inget tycker svenska staten bara att vaccinera alla..
Citera
2012-04-28, 22:19
Medlem
TiltRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD

Nej, det förbjuds för att en del idioter överdoserar som fan och mår dåligt av det, vilket man kan göra med vilket ämne som helst...
Citera
2012-04-29, 00:12
Medlem
Deadmau5omgs avatar
Skönt att DMAA försvinner slipper vi se folk växa som ogräs på gymmen, gå från 40cm guns på 18% bf till 48cm guns 6% bf. Potenta saker de där!

Ontopic: Aldrig tyckt dmaa är så bra som många förespråkar det.. på gymmen pratar folk som det vore steroider "Ökar styrkan med 25%" yeah right tänker jag...
Citera
2012-04-29, 00:14
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Vad har svenska staten med svininfluensavaccinet att göra??.. är du dum i huvudet? svenska staten vaccinera barn och vuxna som fick narkolepsi.. och sen så fort det kommer ut ett kosttillskott som funkar, så ska dom förbjuda det.. sen fans det ingen forskning om svininfluensavaccinet men det gör inget tycker svenska staten bara att vaccinera alla..

Nä du blandar totalt ihop begreppen när du pratar om Pandemrix. Eller har du blandat ihop smittskyddsinstitutet med livsmedelsverket. Ang Pandremix så är det så klart djupt beklagligt att det fanns biverkningar som t ex narkolepsi. Dock så ansåg SMI vid tillfället att risken för svininfluensan var större än biverkningarna. Med facit i hand så var det förmodligen ett felaktigt beslut. Men vad har det med DMAA att göra?
Livsmedelsverket uppgift är att i konsumenternas intresse arbeta aktivt för säkra livsmedel, redlighet i livsmedelshanteringen och bra matvaror. Uppenbarligen tyckte de inte att DMAA var en lämplig substans. Du får köpa en extra redbull innan träningen i stället. För övrigt är det ytterst tveksamt om man kan benämna DMAA som kosttillskott.

Edit: stavfel
Senast redigerad av MAD 2012-04-29 kl. 00:17.
Citera
2012-04-29, 00:15
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiltRage
Nej, det förbjuds för att en del idioter överdoserar som fan och mår dåligt av det, vilket man kan göra med vilket ämne som helst...

Ligger nog en del i det.
Citera
2012-04-29, 00:32
Medlem
Synefrin med kombination av koffein är farligt. Visst borde man få välja själv vad man stoppar i sig men det finns en massa småglin som trycker i sig skit dom inte vet vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in