Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-26, 14:41
  #1
Medlem
Hallå kamrater, blir skogstokig på detta!

Systemet är AMD A6, ATI 7670 (kör med xf86-ati-video), catalyst går inte att ha å göra med..

Samt KDE 4.8.2. Funkar efter många svordommar som det skall, utom 2 saker.

Först flimmrade den som tusan, men det löstes med kwin_gles (script), då är allt smooth. Problemet är nu när den skall "vakna" från vila, svart skärm..

Det intressanta är dock att den vaknr i övrigt, om man skriver i blindo så lkan man skriva t.ex 'reboot',

så varför i friden vägrar den slå på skärmen efter vila? Provat diverse tips från archwiki, men icket.

Förslag?
Citera
2012-04-26, 19:13
  #2
Medlem
Svarar mig själv..

problemet löses med catalyst, alla versioner jag provat bråkade som f-n, förutom den från AUR. Sen dog det igen..

Glömde helt bort att den kräver 'nomodeset' i menu.lst (kernel), sen funkar allt kalas och rubbet sjönk (cpu användning), allt fungerar bättre och snabbare. Puh..

Detta är nog den enda nackdelen med Linux vs windows, det kan krångla i det oändliga. Nu vågar jag inte köra en update (när det väl funkar)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback