2012-04-28, 00:19
Medlem
Gestricias avatar
Jag jobbar själv i matbutik. Vi fick sluta med gratisbananer pga svartingar i vuxen ålder åt upp dom, så svenska barn blev utan. Dessutom kunde det även hända att sånt slödder tog typ 10 bananer och sedan ville ha dessa gratis när de kom till kassan. Några problem med bananskal eller annat hade vi inte dock
Citera
2012-04-28, 02:16
Medlem
VikingaGermannens avatar
Jag trodde syrianska brödrarskapet hade rånt Maxi på alla bananer och därför var det slut.
Citera
2012-04-28, 02:44
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gestricia
Jag jobbar själv i matbutik. Vi fick sluta med gratisbananer pga svartingar i vuxen ålder åt upp dom, så svenska barn blev utan. Dessutom kunde det även hända att sånt slödder tog typ 10 bananer och sedan ville ha dessa gratis när de kom till kassan. Några problem med bananskal eller annat hade vi inte dock
Månne vart skalen dyker upp?

Sen var det väl inte riktat till bara Svenska barn, men man får väl dra gränsen nånstans.
Citera
2012-04-29, 22:32
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Vad är det med föräldrar idag?
Hur lång tid tar det att handla, en halvtimme kanske om man ska storhandla?
Ungarna klarar sig fan utan någonting att äta under den tiden, även om dom gnäller och även om dom säger att dom är hungriga.
Sluta curla runt med dom, man äter när man köpt varorna och kommer ut.
Tsss. Lugn och fin. Har man ett par ungar med sig i affären, så där runt blodsockerbluesklockslaget efter dagishämtning, så kan jag lova dig, dyrt och heligt, att varenda kotte i affären är tacksam för de där gratisbananernas tystande funktion. Handlar inte ett skit om curling.
Citera
2012-05-01, 10:44
Medlem
Förut när vi handlade, brukade mina syskon ta bananer och äta. Men, grejen var den att det alltid var ruttna bananer, så de ville inte ha. Då sa jag åt dem att ta från de som man köper, oftast de dyraste Det är inte så schyst mot butiken kanske...
Citera
2012-05-02, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Vad är det ens för trams att dela ut gratis frukt till ungar när föräldrarna är och handlar.
Barnen kan klara sig i en halvtimme utan någonting att äta, och gör dom inte det så får man för bövelen ta med sig frukt själv.

Tror du att affärerna skänker bort bananer för att göra förlust på det?

1. Jag går i affären med en unge som såg bananerna och inte fick någon och skriker för full hals. Jag får panik och köper en liter mjölk innan jag springer därifrån trots att jag egentligen behövde köpa matvaror för en vecka. Handlar för 10 spänn inklusive plastkasse.

2. Jag går i affären och ger ungen en banan och vi är nöjda och glada. Jag köper mina matvaror + lite annat skräp som jag ser i gångarna när jag vandrar runt med kundvagnen och väntar på att ungen ska äta upp sin banan. Handlar för 800 spänn. Sen brukar jag lämna största barnet i leklandet/barnpassningen utanför Maxi, och då måste jag som förälder handla lite extra länge så att han ska hinna leka. Win-win.
Citera
2012-05-02, 15:53
Medlem
För det första, vad spelar det för jävla roll? Det kan ju ändå inte vara nödvändigt med bananer.
Antingen ser man till så ungen klarar sig (det tar ju inte SÅ lång tid) eller så lämnar man h*n hemma.
För det andra, det är Södertälje, vad förväntar ni er...
Citera
2012-05-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
För det första, vad spelar det för jävla roll? Det kan ju ändå inte vara nödvändigt med bananer.
Antingen ser man till så ungen klarar sig (det tar ju inte SÅ lång tid) eller så lämnar man h*n hemma.
För det andra, det är Södertälje, vad förväntar ni er...

För mig är bananer en dealbreaker när jag väljer var jag handlar. Det underlättar så oerhört mycket. Tar hellre bilen ett par kilometer till än orkar planera och ta med egen frukt. Sen har jag någon nojja också och vågar inte ta med mig egna matvaror in i livsmedelsbutiker, jag är rädd för att bli anklagad för att ha snattat. Men det är upp till affären att bestämma, risken är att jag röstar med fötterna. "Min" Ica Maxi har inte slutat med bananer som tur är. Det hade inte varit samma sak om det aldrig hade funnits bananer för barnen, men nu är de vana vid det och blir väldigt ledsna om de inte får någon (har hänt att de har varit slut).
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in