2012-04-26, 08:27
Medlem
epost72s avatar
Slut med hala gratisbananer
Nu är det slut på gratis bananer till alla barn på Ica Maxi i Södertälje. Efter att tre personer halkat på de lömska frukterna tas erbjudandet nu bort med omedelbar verkan, rapporterar branschtidningen Icanyheter.
Vad i hela friden är det för folk som inte ser efter telningarna utan låter dem slänga bananskalen på golvet?
Praktiserar man samma metod i hemmet månntro?
Nog för att det kan vara svårt att hitta papperskorgar i matbutiker men ändå.
Citera
2012-04-26, 08:31
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nu är det slut på gratis bananer till alla barn på Ica Maxi i Södertälje. Efter att tre personer halkat på de lömska frukterna tas erbjudandet nu bort med omedelbar verkan, rapporterar branschtidningen Icanyheter.
Vad i hela friden är det för folk som inte ser efter telningarna utan låter dem slänga bananskalen på golvet?

Jag har aldrig märkt av det problemet i de ICA-butiker i Göteborg som brukar dela ut gratisbananer. Men att det är i Södertälje man har problem säger väl i ofs allt..
Citera
2012-04-26, 08:33
Medlem
Fast jag kan tänka mig att det är lätt hänt att dom hamnar på golvet.
Tänk att du ger bananen till ditt barn som sen äter den och när du tittar bort så kastar den skalet på golvet och du inte ser det då är det ju lätt att missa att man ska plocka upp det
Citera
2012-04-26, 08:39
Medlem
epost72s avatar
Möjligen om barnet tar bananen också utan att man ser det, men om man ger barnet en banan och en stund senare ser att den är uppäten och att barnet inte har skalet kvar så kan man ju fråga vart skalet tog vägen?

Nå väl, lite märkligt beteende bara.
Citera
2012-04-26, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Sett från ICAs synvinkel så insåg dem antagligen att barn inte alltid sköter sig och slänger saker där dem ska vara, då de inte har sopkorgar i affären så hamnar det på golvet.
Det ser verkligen inte trevligt ut med rester på golvet.
Citera
2012-04-26, 09:33
Medlem
WithGods avatar
Rätta mig om jag har fel.

Händelserna utspelar sig alltså i Södertälje, i Södertälje finns det väldigt många "människor" från andra länder. Dessa individer har ett annat beteende än människor från civiliserade länder. De gör helt enkelt som dom gjorde där dom kom ifrån, dom skalar bananen, äter bananen och sedan kastar skalet på golvet.

True story is true.
Citera
2012-04-26, 10:06
Medlem
Maledictuss avatar
Södertälje räcker som svar.
Citera
2012-04-26, 10:28
Medlem
brianmolkos avatar
Har inte alla ICA Maxi soptunnor i butiken iaf för de ofta har smakprover
och tunnor till hmm småfaten pinnar skedar eller vad man ska kalla det
Citera
2012-04-26, 10:44
Medlem
Morrissons avatar
Lär ha varit meterlånga köer vid gratisbananerna där i Södertälje!
Citera
2012-04-26, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Har inte alla ICA Maxi soptunnor i butiken iaf för de ofta har smakprover
och tunnor till hmm småfaten pinnar skedar eller vad man ska kalla det

Det stämmer bra att soptunnor/papperskorgar finns utplacerade lite varstans i butiken men vissa Södertäljebor anser det tydligen vara mer lämpligt att helt enkelt droppa bananskalet på golvet när man är färdig än att gå några extra meter för att slänga resterna.

Därmed var sagan all för de bananätande "svenskarna" i Södertälje.
Kan man inte visa sin tacksamhet för den gratismat som delas ut så har man även förverkat rätten att förtära den.
Citera
2012-04-26, 10:53
Medlem
Mr.Goats avatar
Jag har varit i länder där folk bara slänger saker på golvet, fimpar etc, sedan sopar de rent lite då och då.

Sen har jag även jobbat i Södertälje och varit inne i en och annan lägenhet, och detta beteende förvånar mig inte, vissa som bor där har så jävla grisigt att man inte ens vill gå in där.

Jag har aldrig stött på detta problem någon annanstans iaf.
Citera
2012-04-26, 11:14
Medlem
kuntakinte55s avatar
Den som är van att plocka bananer i djungeln är kanske inte van att tänka på avfallet.
Med ett djungelreservat i södertälje kanske man får mindre kulturkrockar och ICA kan närproducera både bananer och nya invandrare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in