2012-04-26, 02:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kollade runt lite på twostroke.se och hemsidan verkar djävligt oseriös, bl.a har dom med 12V detaljer för mopeder som aldrig sålts med 12v elsystem i sverige, batterier som inte kan monteras i fordonet dom är listade för...kryllar av sån skit på sidan och ingen sökfunktion finns heller.

Ser djävligt anus ut...
Citera
2012-04-26, 02:26
Bannlyst
Döm inte boken efter omslaget. Sidan är helt klart grön då jag själv beställt därifrån.

Angående sortimentet så är det mesta asiatisk(?) import och kvalité är därefter.
Citera
2012-04-26, 02:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Så du tycker alltså att det är en bra sida trots att dom försöker kränga på folk saker som inte passar mopeden dom säljs för?
Citera
2012-04-26, 06:56
Medlem
Köpte alla mina delar därifrån, minns jag.
Grön sida då iaf. Vet inte huruvida dom har blivit bättre/sämre med åren.
Citera
2012-04-26, 10:50
Medlem
majordoes avatar
Jag tycker inte att hemsidan är bra.

OM man kör scooter så är den bra, men som du säger så är den egentligen "anus"
Dom har en kategori som heter "övrigt (kina, mfl) och vad hittar där? Puch! Dom kallar Puch kinesiskt! Inte ens Baotian är däribland.

Jag, samt några nära vänner har beställd därifrån, men det gick som det gick. Jag beställde ett drev till en Reiju Drac, men fick fel sorts dimension, så det gick inte och sätta dit. ... Det var bara och skicka tillbaks.

Samt så beställde min kompis en del därifrån. Det skulle tydligen vara krom material. Men det stämde inte. Utan det var helt gjort i plast, och lackat i krom färg.

Ett annat utfall så var det likadant, fel dimension.

EDIT: Undrar vilka mopeder Siccature, och zehaddict kör/körde
Senast redigerad av majordoe 2012-04-26 kl. 10:54.
Citera
2012-04-26, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majordoe
Jag tycker inte att hemsidan är bra.

OM man kör scooter så är den bra, men som du säger så är den egentligen "anus"
Dom har en kategori som heter "övrigt (kina, mfl) och vad hittar där? Puch! Dom kallar Puch kinesiskt! Inte ens Baotian är däribland.

Jag, samt några nära vänner har beställd därifrån, men det gick som det gick. Jag beställde ett drev till en Reiju Drac, men fick fel sorts dimension, så det gick inte och sätta dit. ... Det var bara och skicka tillbaks.

Samt så beställde min kompis en del därifrån. Det skulle tydligen vara krom material. Men det stämde inte. Utan det var helt gjort i plast, och lackat i krom färg.

Ett annat utfall så var det likadant, fel dimension.

EDIT: Undrar vilka mopeder Siccature, och zehaddict kör/körde
Står ju ioförsig övriga kina m,fl.
Citera
2012-04-26, 13:06
Medlem
bl-gr-ns avatar
Det stod "Övrigt (Kina, m. fl)" med andra ord. I övrigt kategorin fanns div. Kina udda modeller och andra utdöende modeller.

Kollade bara som hastigast. 12V är vad Baotian Basic har som elsystem.
Fast nog skulle dom kunna hålla isär 6V och 12V.

Tror jag vågar beställa delar från Twostroke.se, tack vare distansköplagen.
Citera
2012-04-26, 15:22
Medlem
ankan666s avatar
har handlat mycket därifrån för ca 3-4 årsedan. efektljudämpare, som givetvis inte passade utan jag fick tillverka ett specialfäste eftersom det felade ca 3cm från ordinarie fäste.
trimcylinder och kolv, villket rasade ganska så tidigt (dock inte säkert det var fel på cylindern, men vill minnas att kolven exploderade, drivrem har jag med köpt, men den passade, ha ha. vikter, variator, fjädrar och varvtalsregulator är med saker jag köpt där ifrån, men aldrig monterat.
skulle nog säga att det är si så där att köpa därifrån, men ger det helt klart en chans till om man så säger.
dels för att man faktiskt har distansköpslagen att luta sig mot, dels för att det är hyffsat billigt. dock kanske jag inte skulle köpa just motordela därifrån igen.
cylindern i fråga hete nåt med Airsal 60cc. b.d.w.
Citera
2012-04-26, 17:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Kollade bara som hastigast. 12V är vad Baotian Basic har som elsystem.
Fast nog skulle dom kunna hålla isär 6V och 12V.
Kollade på delar till honda mt5, mt5 har aldrig sålts i sverige med 12v elsystem, tror det bara var usa-sålda mt5 som hade 12v elsystem men likförbannat kryllar de av 12v grejer och 12v batterier som är för stora.
Senast redigerad av Arne.Anka 2012-04-26 kl. 17:51.
Citera
2012-04-26, 17:52
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalen
Står ju ioförsig övriga kina m,fl.

Du har fel, det står "ÖVRIGA (Kina m.fl.)", End of discussion.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kollade på delar till honda mt5, mt5 har aldrig sålts i sverige med 12v elsystem, tror det bara var usa-sålda mt5 som hade 12v elsystem men likförbannat kryllar de av 12v grejer och 12v batterier som är för stora.

Till gamla Zündapp's har dom även: Batteri, Alarm, Membran, Stöddämpare som jag tvivlar starkt på, Däck som absolut inte passar, samt en drivrem
Senast redigerad av majordoe 2012-04-26 kl. 17:57.
Citera
2012-04-26, 19:36
Medlem
Rexxys avatar
Om man vet vad man ska ha, funkar det kanon! Har själv beställt därifrån 2-3 ggr. Senaste gången för 3-4 månader sen.
Citera
2012-04-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majordoe
Du har fel, det står "ÖVRIGA (Kina m.fl.)", End of discussion.

Till gamla Zündapp's har dom även: Batteri, Alarm, Membran, Stöddämpare som jag tvivlar starkt på, Däck som absolut inte passar, samt en drivrem
oj jag glömde att sätta parates.
e o d är det verkligen förstår man inte vad man läser så..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in