2012-04-26, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petardylover
"Hej, jag vill träffa dig i Upplands-Väsby i morgon, när passar det dig? Så vi kan prata lite. Du kan få bjuda på fika. Du fick behålla körkortet plus att du undkom böter! "

Jag kan ju förstå tjejen om snuten var gammal och ful. Men det känns ändå överdrivet att anmäla. Vad fan ska han bli anmäld för?
Hoppas att hon blir anmäld för fortkörning nu också.

Idioter. Sluta försvara konstapeln för fan.
Visst, han ragga och såg sitt uppsåt som "charmigt"? Hade han inte sagt åt henne att bjuda på fika för att han varit "schysst" så hade han kanske varit mindre obehaglig.. Men nu? Nej. Rätt av bruden att anmäla fanskapet. Speciellt om fler damer skulle råkat ut för denna samhällssvamp.
Citera
2012-04-26, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goto10
Sannolikt anmälde hon väl händelsen för att hon tror att det är någon tokfan som åker runt och leker polis och dessutom har hennes namn och telefonnummer. Man vet aldrig vad ufona kan få för sig. Lätt gjort att slå upp adressen på hitta.se. Innan man vet ordet av sitter han väl och runkar utanför hennes lägenhetsdörr och vrålar citat från Kopps i brevlådan.

Precis, hon vet ju inte heller om den här personen förföljer henne ute på vägarna och ser var hon kör och i ett obevakat tillfälle får för sig att skada henne eller göra något otäckt med henne.

Den som inte förstår att de är obehagligt är nog rätt naiv i huvudet. Kanske är man helt omedveten om att det finns galningar här i världen?
Citera
2012-04-26, 18:41
Medlem
baramejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Dum polis. Man ska kunna skilja på jobb och privatliv!

Sjukt bra sammanfattat !
Det är precis det det handlar om.
Citera
2012-04-26, 18:43
Medlem
baramejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fu-King
Suck! Ja, självklart, eftersom man har olika böter för olika hastigheten så måste den exakta hastigheten uppmätas, annars håller det inte i domstol. Men det är inte ens relevant här.

Du kan sucka bäst du vill.
Bara för att det tog ett tag innan poletten trillade ner för dej så gör det inte min poäng mindre relevant.
Citera
2012-04-26, 19:39
Medlem
Många som utgår från att det ÄR en polis. Det kan vara en riktig polis, det kan även vara en som leker civilpolis eller att hela historien är påhittad.
Citera
2012-04-26, 19:52
Medlem
Sakta i backarna nu.
Det är väl inte ens bekräftat att det verkligen var en riktig polis.
Det är vanligare än vad folk tror att personer kör runt med blåljus i sina bilar. Förekommer en del nere i Skåne.
Senast redigerad av Rytve 2012-04-26 kl. 19:55.
Citera
2012-04-26, 19:54
Medlem
swapzs avatar
Läste detta på aftonbladet för någon dag sedan, fyfan vilket tram asså. Hahahaha
Citera
2012-04-26, 19:57
Medlem
Chevrons avatar
Han hade kanske sluppit den mediala uppmärksamheten också om han varit lite bättre på ord. Enbart den där komiska formuleringen får mig att önska att grabben sladdar av motorvägen någonstans.
Citera
2012-04-26, 20:05
Medlem
Mytomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xurra
Anmälan skickas nu vidare till internutredningen, om det inleds en utredning blir en åklagare förundersökningsökningsledare. Angelica är chockad och säger att hon har tappat förtroendet för polisen.

Iq-badboll på idioten Angelica? Hur fan kan hon tappa förtroendet för polisen ?
Frågan är om hon ens ska ha körkort? Färdtjänst skulle passa henne bättre tror jag.

Ja hon borde ju bara vara glad om inte annat att hon slapp böter
Citera
2012-04-26, 20:06
Medlem
Oriels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keberfasa
Onödigt uppmärksamhetskrävande av kvinnan, borde istället endast avvisat honom med ett "nej", istället för att ställa till med ett mediadrev.

Eller så var det tidningen som kontaktade henne...
Citera
2012-04-26, 20:13
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baramej
Väldigt roligt att du säger att jag skall vara mer kritisk till det jag läser.
Det var ju precis det jag var när jag läste ditt svammelinlägg och då började du gråta.
Skärp dej för sjutton bövlar !

Diskussionen förs inte framåt av att fantisera ihop all möjlig skit.
Varför inte fantisera om att det egentligen var en marsian som stoppade henne?

Skulle sådant fantiserande föra tråden framåt anser du?
Det var en retorisk fråga så no need to answer.
Sluta med syrat bara så skall du se att det ordnar sej för dej med.

Kritisk är du då inte. Därför påpekade jag detta. Du litar blint på det som står i aftonbladet, men hävdar att det är en skittidning. Snacka om att vara motsägelsefull.

Och vad är det du försöker åstadkomma med att dra allt till patetiska ytterligheter? Mitt tidigare antagande var helt acceptabelt, men du verkar för inskränkt att fatta det själv. Som sagt, var lite mer kritisk förrän du kommenterar.

Edit: På tal om syran, var lite mer kritisk där också. Du verkar ta in allt skrivet som ren sanning. Någon som t.ex. har ett nick liknande "Andreas Johansson, maskiningenjör, född år 1974, Sigtuna", behöver nödvändigtvis inte heta Andreas Johansson, vara maskiningenjör, född år 1974, eller hemma från Sigtuna.
Senast redigerad av Acid-Brain 2012-04-26 kl. 20:20.
Citera
2012-04-26, 20:30
Medlem
Riktigt oproffisionellt som polis. Hade han varit clown på liseberg eller nåt sånt så hade det väl varit en annan sak. Poliser ska sköta sitt arbete. Ragga får de göra efteråt.

Nån som tror att det var en blatte? Jag gör det iaf. Dom kan komma med de mest sjuka förslagen och sätten att ragga på.

Undra om han spanat in henne ett tag? Hur kunde han annars veta att den han skulle stoppa var en snygg tjej?
Senast redigerad av galensnubbe 2012-04-26 kl. 20:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in