2012-04-25, 21:37
Medlem
Demenzors avatar
Hej flashback,

Har tänkt ut följande scenario.

Köper utrustning för en lagom odling som skall hålla en person med rök.
Sätter upp allt i ett growroom. Ex, vid ett fönster eller rum som har lagom insyn från utsidan. Det ska liksom inte synas att man försöker dölja det. Börjar odla massa tomater, chili, what ever som Svenssons odlar med den här typen av utrustning.

Ber en polare ringa anonymt till polisen och anmäler att det "bor någon skum typ i mitt område som, jag tror, odlar Dödsdroger och säljer till barn". Eller liknande

Polisen kommer dit, med insatsstyrka och national garde samt cia och liknande och bustar Jointen som då bara innehåller en massa lagliga "godsaker".
Lägenhet/hus är ju naturligtvis också städat så att snuten inte ser med en gång att det bor en stackars ensam stoner där. Man förklarar oskyldigt iklädd den där enormt gayiga koftan som mormor stickade häromåret och en tekopp i handen att
"Nä, jag vill bara kunna göra min super goda chili con carneval året om med mina närodlade biodynamiska chilis" eller liknande.

Efter allt detta så, tror ni man skulle kunna odla på som vanligt med "Tomater" istället . Fortfarande i det där lagom synliga grow rummet?

Om någon i framtiden ringer polisen så skulle det ju kunna vara så att polisen bara säger att " nä, han odlar bara grönsaker där" och till slut har alla i det närliggande samhällsområdet fått klart för sig (från polisen) att man bara odlar grönsaker...

bara en vilsen tanke i ett hav av huvud (?) haha men tror ni detta skulle gå?
Senast redigerad av Demenzor 2012-04-25 kl. 21:44.
Citera
2012-04-25, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demenzor
Hej flashback,

Har tänkt ut följande scenario.

Köper utrustning för en lagom odling som skall hålla en person med rök.
Sätter upp allt i ett growroom. Ex, vid ett fönster eller rum som har lagom insyn från utsidan. Det ska liksom inte synas att man försöker dölja det. Börjar odla massa tomater, chili, what ever som Svenssons odlar med den här typen av utrustning.

Ber en polare ringa anonymt till polisen och anmäler att det "bor någon skum typ i mitt område som, jag tror, odlar Dödsdroger och säljer till barn". Eller liknande

Polisen kommer dit, med insatsstyrka och national garde samt cia och liknande och bustar Jointen som då bara innehåller en massa lagliga "godsaker".
Lägenhet/hus är ju naturligtvis också städat så att snuten inte ser med en gång att det bor en stackars ensam stoner där. Man förklarar oskyldigt iklädd den där enormt gayiga koftan som mormor stickade häromåret och en tekopp i handen att
"Nä, jag vill bara kunna göra min super goda chili con carneval året om med mina närodlade biodynamiska chilis" eller liknande.

Efter allt detta så, tror ni man skulle kunna odla på som vanligt med "Tomater" istället . Fortfarande i det där lagom synliga grow rummet?

Om någon i framtiden ringer polisen så skulle det ju kunna vara så att polisen bara säger att " nä, han odlar bara grönsaker där" och till slut har alla i det närliggande samhällsområdet fått klart för sig (från polisen) att man bara odlar grönsaker...

bara en vilsen tanke i ett hav av huvud (?) haha men tror ni detta skulle gå?
Och finns det andra liknande typer

Nja, inte nu längre, men skämt-o-sido så kommer man aldrig åka fast när man odlar om inte:

1) Någon golar ner dig
2) Någon hittar din odling
3) Någon luktar din odling
4) Du odlar så mycket (50-100 plantor) utan att använda generator för el, ditt el-företag flaggar dig och anmäler detta till polisen.

Polisen går inte in random utan bevis eller tips på att du odlar!

Svar på din fråga:

Polisen går in hur som helst på alarm, spelar inte roll om den som blir tillkallad till platsen känner igen dig sen tidigare, det är deras plikt och bekämpa dödsdrogen som dräper miljoner liv om året.
Senast redigerad av ring0. 2012-04-25 kl. 21:49.
Citera
2012-04-25, 22:04
Medlem
Pianists avatar
Lät bra tills jag läste kommentarerna
Citera
2012-04-26, 01:02
Medlem
PowerCows avatar
Jag tror att om du t.ex. någon gång skulle bli tagen av farbror blå med 5g röka på dig så skulle misstankarna öka avsevärt när det kommer fram att polisen sökt igenom dit hem efter droger.
Citera
2012-04-26, 07:43
Medlem
Tuvtramps avatar
Det är trådar som dessa som (tyvärr) definierar DO som delforum, mest prepubertala fantasier & drömmar helt utan verklighetsförankring.

Men prova du ts.
Citera
2012-04-26, 10:34
Medlem
Testa att köpa en billig persienn nånstans för ca hundringen och ha den neddragen?

Gud vilken lång och invecklad plan, hehe, lolz!
Citera
2012-04-26, 10:35
Medlem
Demenzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Det är trådar som dessa som (tyvärr) definierar DO som delforum, mest prepubertala fantasier & drömmar helt utan verklighetsförankring.

Men prova du ts.

Självklart är detta bara en dröm och ogenomförd ide. Men man måste ju få brainstorma lite. Jag startade inte tråden i tro och hopp på att jag skulle revolutionera CB Odlingar.

Storstäder skulle vara helt uteslutet eftersom där finns det för många att hålla koll på. Men som jag som bor i random småstad (15000 i hela kommunen, inte bara stan då alltså) har ju trots allt ganska lätt att passivisera folks tankar med ett liknande uppbåd

Har följt liknande "Linjer" i hela mitt liv. Te.x : När man började röka cigg (7:an) så var alla rädda för att lärarna skulle ringa hem till ens föräldrar. Och därför gick och gömde sig i buskar och dyl. Jag brukade gå och röka mitt på gården. Fick ofta skäll för att jag rökade på skolgården, men aldrig ringde dom hem till mig. I tron om att jag, som gör det så öppet redan hade mina föräldrars "tillåtelse".

Samma taktik kör jag nu med CB, Tack vare den bristande utbildningen hos vuxna, så förväntar dom säg inte att "Knarkarna" går och knarkar öppet. Dom sitter ju hemma i sunkiga lägenheter med kanyler i ådrorna
Citera
2012-04-26, 21:30
Medlem
sauruss avatar
Jag tycker både ring0 och PowerCow har gett dig riktigt bra argument varför detta är en idiotisk idé...
Citera
2012-04-26, 22:54
Medlem
molmols avatar
Inte överdrivet stealth att uppmärksamma polisen på att man ens existerar om jag ska vara ärlig. Se inte ut som en pundare och lev efter mantrat "don't tell, don't sell, don't smell" så kommer du förhoppningsvis inte torska.
Citera
2012-04-27, 00:09
Medlem
Schmuckophistiques avatar
Du menar ett slags "pojken och vargen"-koncept, dåra?.. Ja jag vet inte, vad är det som menar att dom skulle ha anledning att få dig på radarn en gång till, efter detta "iscensatta-helylle-cabal" - tror nog snarare att nån som helst inblandning med snuten iht borde vara ett snäpp bättre ändå, ur ett sådant resonemang..

det är för övfrigt inte så mycket sherlock att upplysa polisen, i ivket fall som helst, i yllekoftan allmänt suspekt och konstigt konspirerande uppsyn, om att man har alla dessa grejer som man lika gärna skulle kunna ställa under några krukor med majja i.. Men det är ju en kul ide ändå.. Fast det finns roligare sätt att skämta ihop en liten fars med konspirationen, ifall man vill, varför bara begränsa sig till nått så banalt som canabisodlande..
Senast redigerad av Schmuckophistique 2012-04-27 kl. 00:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in