Hej flashback,
Har tänkt ut följande scenario.
Köper utrustning för en lagom odling som skall hålla en person med rök.
Sätter upp allt i ett growroom. Ex, vid ett fönster eller rum som har lagom insyn från utsidan. Det ska liksom inte synas att man försöker dölja det. Börjar odla massa tomater, chili, what ever som Svenssons odlar med den här typen av utrustning.
Ber en polare ringa anonymt till polisen och anmäler att det "bor någon skum typ i mitt område som, jag tror, odlar Dödsdroger och säljer till barn". Eller liknande
Polisen kommer dit, med insatsstyrka och national garde samt cia och liknande och bustar Jointen som då bara innehåller en massa lagliga "godsaker".
Lägenhet/hus är ju naturligtvis också städat så att snuten inte ser med en gång att det bor en stackars ensam stoner där. Man förklarar oskyldigt iklädd den där enormt gayiga koftan som mormor stickade häromåret och en tekopp i handen att
"Nä, jag vill bara kunna göra min super goda chili con carneval året om med mina närodlade biodynamiska chilis" eller liknande.
Efter allt detta så, tror ni man skulle kunna odla på som vanligt med "Tomater" istället

. Fortfarande i det där lagom synliga grow rummet?
Om någon i framtiden ringer polisen så skulle det ju kunna vara så att polisen bara säger att " nä, han odlar bara grönsaker där" och till slut har alla i det närliggande samhällsområdet fått klart för sig (från polisen) att man bara odlar grönsaker...
bara en vilsen tanke i ett hav av huvud (?) haha men tror ni detta skulle gå?