Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-24, 23:59
Medlem
Loveaffairs avatar
Hej!

Jag efterlyser fler pollar på flashback, kanske till och med ett eget forum där man kan göra diversa undersökningar. Skulle tycka det var väldigt intressant då även fast det framgår i olika trådar kan vara kul att få åsikter mer samlade, som exempelvis i pollen om invandring;https://www.flashback.org/t1852003 som tyvärr alldeles för få tagit del av.

För att pollarna inte ska bli "för" flamsiga skulle man kunna ha ett liknande upplägg som i laidback
(antal inlägg för att posta ovs) samt givetvis även obligatorisk användning av sökfunktionen. För att undvika "vad ska du göra ikväll" pollar ovs kan man även sätta upp andra förhållningsregler.

Jag skulle i alla fall tycka det var roligt!

Mvh
Senast redigerad av Loveaffair 2012-04-25 kl. 00:02.
Citera
2012-04-25, 00:01
Medlem
Dr_Dollars avatar
Har du testat att pm:a Mod i respektive forum och kollat med honom/henne..?
Citera
2012-04-25, 00:03
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Har du testat att pm:a Mod i respektive forum och kollat med honom/henne..?

Vad menar du med respektive forum? Är ju ett förslag riktat mot flashback i helhet och inte någon specifik fråga jag sitter på.
Citera
2012-04-25, 00:09
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Vad menar du med respektive forum? Är ju ett förslag riktat mot flashback i helhet och inte någon specifik fråga jag sitter på.

Jag förstår liksom inte problemet..?

Om du vill få fram en poll i en specifik tråd...men pm:a en Mod och kolla om denna vill slänga upp en, och så hjälper dom dig säkerligen.
Citera
2012-04-25, 00:24
Medlem
TheGamers avatar
Skulle nog bli väldigt lätt att överanvända och göra det seriöst och Dr_Dollar har en poäng, lättare och "förmodererat" så pollar blir mer seriösa och inte görs utav alla.
Citera
2012-04-25, 17:13
Medlem
Tlagnojs avatar
Tycker du att en poll skulle tillföra något till din tråd/någon tråd så är det bara att pma valfri moderator i det delforumet och förklara varför du tycker att en viss tråd ska ha en poll. Känns konstigt att ha ett underforum med endast pollar, det är ju ändå främst ett diskussionsforum.
Citera
2012-04-25, 17:21
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
En dag då teknikerna har lite att göra (ha!) skulle det kanske inte vara fel med en ruta att klicka i vid trådstart som gör så att det automatiskt skickas en förfrågan till forumdelens moderatorer om att en poll ska läggas till.
Men känns som en ganska oviktig sak.
Citera
2012-04-25, 17:27
Medlem
epost72s avatar
Jag tror aldrig att det inträffat att jag nekats en poll.
Enklast är att rapportera tråden för annat uppge vilka alternativ man vill ha med osv.
Smidigare än att PM:a en mod som man inte vet när den är online nästa gång.

Ett särskilt forum för pollar känns bara väldigt fel, det är bättre att diskutera saker i relevanta forum.
Citera
2012-04-27, 10:24
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag tror aldrig att det inträffat att jag nekats en poll.
Enklast är att rapportera tråden för annat uppge vilka alternativ man vill ha med osv.
Smidigare än att PM:a en mod som man inte vet när den är online nästa gång.

Ett särskilt forum för pollar känns bara väldigt fel, det är bättre att diskutera saker i relevanta forum.
Jag har nog sällan nekat en omröstning heller, det har varit om det varit sjusärdeles tramsiga alternativ men annars har du helt rätt: kontakta någon moderator i det berörda forumet så kan vi lägga till pollar.
Citera
2012-04-27, 11:06
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det beror ju på. TS vill uppenbarligen ha ett forum enbart för att kolla vad användarna tycker om allt mellan himmel och jord, så alla delar inte din uppfattning av att det är bättre.

En möjlig kompromiss hade annars kunnat vara att kunna ha en knapp som via sökfunktionen listar alla trådar med öppna pollar, sorterat efter när pollen skapades.

Nu kräver det med största sannolikhet att man bygger om åtminstone sökmotorn så det kommer väl inte att dyka upp allt för snart, men lösningen som sådan borde åtminstone inte resultera i missnöje och hysteriska ramaskrin som när 'Nytt idag' dök upp.
Citera
2012-04-27, 13:24
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det beror ju på. TS vill uppenbarligen ha ett forum enbart för att kolla vad användarna tycker om allt mellan himmel och jord, så alla delar inte din uppfattning av att det är bättre.
Nej men jag har väl ändå rätt att skriva vad jag tycker om förslaget?

Citat:
En möjlig kompromiss hade annars kunnat vara att kunna ha en knapp som via sökfunktionen listar alla trådar med öppna pollar, sorterat efter när pollen skapades.
En riktigt bra kompromiss.

Citat:
Nu kräver det med största sannolikhet att man bygger om åtminstone sökmotorn så det kommer väl inte att dyka upp allt för snart, men lösningen som sådan borde åtminstone inte resultera i missnöje och hysteriska ramaskrin som när 'Nytt idag' dök upp.

Ja det lär väl knappast vara något som införs skyndsamt.
Den "berömda åtgärdslistan".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in