2012-04-24, 21:25
Medlem
Disclaimer: Jag har startat en liknande tråd i Vapen och militärforumet. Då jag ville hålla den tråden ren från konspirationsteorier, så startar jag en liknande här, dock med konspiratorisk inriktning.

Ja hur konstigt det än låter, så verkar det vara fallet.

Det började med att man gick ut med att USA och Ryssland ska ha en gemensam "anti-terrorövning" I Colorado i Maj månad:

http://en.rian.ru/world/20120419/172916144.html

Annan information man kan hitta är att ryssarna gemensamt med amerikanska förband ska öva rekognocering, identifiering och medelst luftlandsättning angripa misstänkta terrorläger (påhittade).

"According to the exercise scenario, soldiers of the two countries will hold a tactical airborne operation, including the reconnaissance of imaginary terrorists' camp and a raid,"

Källa: http://english.cri.cn/6966/2012/04/20/189s694306.htm

Nu kommer det senaste bombnedslaget. I Kremlin ska det nu cirkulera en rapport som tar upp USA's önskemål med övningen.

Önskemålen ska vara följande:

* Ryssarna ska med luftlandsättning, beväpnade med amerikanska insatsvapen, ta över CIA's huvudbas i Denver.

* De ska även ta över NSA's huvudkontor i Utah.

* Slutligen ska de ta även ta över Denver flygplats, Usa's största.

Källa: http://www.eutimes.net/2012/04/us-calls-for-russian-airborne-troops-to-take-and-hold-denver-airport/ (denna artikel tar även upp lite om konspirationsteorierna runt Denver Flygplats)

Dessa mål låter långt ifrån de tidigare, att man skulle öva på att hitta och storma terroristläger....

För det första är detta en historisk övning, då ryska flygvapentrupper aldrig övat på amerikansk mark innan.
För det andra är det väldigt konstigt att man å ena sidan har trappat upp ordkriget de senaste två åren när det gäller anti-robot försvar, Iran, Syrien osv. Båda sidor har kommit med hot och mothot, anklagelser och påhopp.
För det tredje låter det konstigt att ryska trupper ska öva med amerikanska vapen.

Så till diskussionen:

Jag har läst en del (David Wilcock, Benjamin Fulford osv) om att det spekuleras i att vissa organisationer i öst, bland annat i Kina, har ingått en stor koalition för att rensa ut allt det ruttna i USA, och i förlängningen världen. Man benämner detta ruttna som Illuminati, NWO, Dark Cabal osv. Jag läste även att man gav ett ultimatum med sista dag 31 mars, sedan skulle man med hjälp av en stark gruppering i bland annat Pentagon störta denna Dark Cabal inom kort. Någon som kallar sig Drake har bland annat sagt att hjulen börjar snurra denna vecka eller nästa.

Tror ni att detta är vad man pratat om? Är revolutionen på gång? Eller tror ni att det är ett försök av dessa så kallade Dark Cabal att försäkra sig om att man kan behålla kontrollen även om delar av Pentagon vänder sig mot den Corporate-styrda ledningen?
Eller tror ni helt enkelt att det är en vanlig övning mellan två länder, och att inget är konstigt med omständigheterna?
Citera
2012-04-24, 21:37
Medlem
Jag tror att det kommer hända något snart som kan beröra oss som människor både på politisk plan och levnadssätt. Amerikanerna sen länge har infiltrerat andra nationer med sin propaganda och på kulturellt plan har nått oroande resultat på hur dom kan påverka oss. Television kanaler som försöker få oss ett intryck av att Amerika är det goda och ska försvara oss från allt ont har nu många nationer såsom Kina och Ryssland tröttnat på, så inom snarare 10-20 år kanske det kommer bli nåt liknade det "kalla kriget".
Citera
2012-04-24, 21:58
Bannlyst
Wow riktigt intressant tråd TS!

Detta är inte alls omöjligt. Men det som jag blev mest fångad av var när du skrev Denver Airport!

För jag vet inte hur insatt du är på Denver airport! Det är inte bara en flygplats! Hela stället kryllar av saker och konspirationer.

Om du varit på denver airport, jag har varit där förut, det finns massa målningar och konstiga saker där som fångar ens uppmärksamhet som har historia bakom sig.

Dessutom ligger denver airport rätt öde, med massa underjordiska baser. Det är en slags bas för Illuminati.

Kolla denna videoklipp:

http://www.youtube.com/watch?v=JjjIy1DO0gs
Citera
2012-04-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonadroDaVinci
Wow riktigt intressant tråd TS!

Detta är inte alls omöjligt. Men det som jag blev mest fångad av var när du skrev Denver Airport!

För jag vet inte hur insatt du är på Denver airport! Det är inte bara en flygplats! Hela stället kryllar av saker och konspirationer.

Om du varit på denver airport, jag har varit där förut, det finns massa målningar och konstiga saker där som fångar ens uppmärksamhet som har historia bakom sig.

Dessutom ligger denver airport rätt öde, med massa underjordiska baser. Det är en slags bas för Illuminati.

Kolla denna videoklipp:

http://www.youtube.com/watch?v=JjjIy1DO0gs

Jag är inte jätteinsatt i Denver airport, jag vet om en del av det vanligaste, konsten, placering, underjordiska nivåer osv. Jag såg någon gång det där programmet med Governor (före detta guvernören som blev konspirationsteoretiker) med avsnittet om Denver Flygplats bland annat. Ska kolla ditt klipp imorgon efter jobbet.

Har du läst något om de senaste månadernas upptakt till det påstådda slutet för Illuminati, NWO osv? Det som David Wilcock, Benjamin Fulford, Drake och en hel massa andra pratar konstant om nu för tiden? Detta gör deras påståenden en hel del mer spännande i så fall.

Jag har hållit mig ifrån konspirationssajter till stor del, men snubblade över just David Wilcocks sajt för ett par månader sedan (som inte direkt är en ren konspirationssajt) där jag läste om guldets och ekonomins historia med en total historieomskrivning av 1900-talet. Det fick upp mitt intresse och ledde mig till dessa andra herrar.

Jag vet inte om det finns någon sanning i det de säger, man hoppas ju till viss del, men oavsett om det skulle vara rent påhitt, så är det den bästa roman jag läst någonsin i så fall. De får det att passa ihop med så mycket annat här i världen inom så många genrer att man har svårt att förstå hur de skulle kunnat hitta på allt ur ingenting.

Är det påhitt så ger jag en eloge, det är de värda. Är det sant så lever vi i mycket spännande tider.
Citera
2012-04-24, 23:22
Medlem
skunkjobbs avatar
Det blir säkert lite jobbigt med två trådar i samma ämne samtidigt, en med och en utan konspirationsteori när hela basen i din tråd vilar på just en sådan.

Jag är nämligen tämligen säker på att du har gått på samma skitsnack som sådana här historier brukar utgöra. Antiterrorövning ja, ryssar som tar över CIA:s och NSA:s högkvarter samt Denvers fylplats, knappast.

Din enda källa till de häpnadsväckande planerna är en crackpot-sajt som rapporterar om allsköns osanningar blandat med en och annan sanning. Se http://rationalwiki.org/wiki/European_Union_Times

Var har du grundkällorna? Jag har kollat alla pressmeddelanden från den ryska organisationen för internationellt militärt utbyte sedan augusti förra året och så långt inget nämnt i ärendet.

Kan det vara så att en känd "systertidning" till En ding ding värld har kryddat en ganska ointressant nyhet med en hel tunna av vardera salt och peppar?
Citera
2012-04-24, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crackhacklack
Jag tror att det kommer hända något snart som kan beröra oss som människor både på politisk plan och levnadssätt. Amerikanerna sen länge har infiltrerat andra nationer med sin propaganda och på kulturellt plan har nått oroande resultat på hur dom kan påverka oss. Television kanaler som försöker få oss ett intryck av att Amerika är det goda och ska försvara oss från allt ont har nu många nationer såsom Kina och Ryssland tröttnat på, så inom snarare 10-20 år kanske det kommer bli nåt liknade det "kalla kriget".

Jo absolut, något kommer att hända, det är det ingen tvekan om. Det är ju bara att se på östblockets uppstickare och 3e världen. BRICS har ju just annonserat att de ska skapa en egen världsbank. Man handlar mer och mer i andra valutor än dollarn. Indien har nyligen krävt större rösträtt i IMF, Kina passerar USA i ekonomisk makt osv osv. Det är bara en tidsfråga när Dollarn och USA's dominans kollapsar. Dollarn är faktiskt den FIAT- valuta som hållit längst i historien och har redan levt över sin teoretiska livstid. Faller Dollarn så faller övriga FIAT-valutor som är baserade på den också. Bye bye EURO och EU.

Sedan om det är om 1 år, 5 år eller 10 år är en annan fråga. Dock så påstår ju dessa konspirationsteoretiker att det kommer hända snarare inom månader, och att det kommer bli en total utrensning av de korrupta delarna, med massarresteringar osv. Om man ska tro på detta så är ju denna övning väldigt mycket intressantare och ställer en massa frågor om varför ryssar ska ockupera CIA, NSA och Denver flygplats just.
Citera
2012-04-24, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det blir säkert lite jobbigt med två trådar i samma ämne samtidigt, en med och en utan konspirationsteori när hela basen i din tråd vilar på just en sådan.

Jag är nämligen tämligen säker på att du har gått på samma skitsnack som sådana här historier brukar utgöra. Antiterrorövning ja, ryssar som tar över CIA:s och NSA:s högkvarter samt Denvers fylplats, knappast.

Din enda källa till de häpnadsväckande planerna är en crackpot-sajt som rapporterar om allsköns osanningar blandat med en och annan sanning. Se http://rationalwiki.org/wiki/European_Union_Times

Var har du grundkällorna? Jag har kollat alla pressmeddelanden från den ryska organisationen för internationellt militärt utbyte sedan augusti förra året och så långt inget nämnt i ärendet.

Kan det vara så att en känd "systertidning" till En ding ding värld har kryddat en ganska ointressant nyhet med en hel tunna av vardera salt och peppar?

Läste din länk. Den har en del poänger, absolut. Men språket och skrivsättet ger inte direkt något större förtroende till den anonyme användare som skrivit där och spytt galla i alla dess former heller. EU-times har jag kommit in på enbart 3-4 ggr, så just nu kan jag varken försvara eller attackera dess kredibilitet, däremot gav din kritiska länk inget alls egentligen. Enbart den vanliga attacken på något man inte gillar "neonazi" "extreme right" anti-zionist" osv. Ser jag dessa fraser spys ut brukar förtroendet falla väldigt snabbt för skribenten.

Däremot är det ju inte enbart EU-times som tagit upp nyheten. Att det är en gemensam övning är ju ingen stor hemlighet, det finns fler källor. Till exempel den jag länkade i samma post från RIA Novosti som är Rysslands största nyhetsbyrå, dessutom statsägd. Där googlade du illa, när jag till och med hade en länk dit i min post.

Däremot att målen skulle vara CIA, NSA, DA kanske skulle kunna vara påhitt av EU-Times. Frågan är då vad man skulle vilja uppnå med det? Det är ju bara en månad till övningen så tiden kommer ju visa vad som var sant väldigt snart, och då faller ju hela sidans koncept om man ljugit.

Oavsett är det väldigt underligt att man har gemensamma övningar (särskilt på amerikansk mark!!), att ryssarna ska använda USA's special forces vapen osv, samtidigt som kalla kriget ekar i offentliga uttalanden sinsemellan. De hade väl en gemensam flottövning i höstas också?
Citera
2012-04-24, 23:50
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Jo absolut, något kommer att hända, det är det ingen tvekan om.

...Dollarn är faktiskt den FIAT- valuta som hållit längst i historien och har redan levt över sin teoretiska livstid. Faller Dollarn så faller övriga FIAT-valutor som är baserade på den också. Bye bye EURO och EU.
Åh fan, tror du verkligen att något kommer att hända. Tror du t o m att något betydelsefullt kommer att hända någon gång någonstans i världen inom säg 10 år? Det var verkligen en djärv profetia

Jag tycker inte det har så mycket med ämnet att göra egentligen men du får skylla dig själv när du tar upp smått ovidkommande saker i din egen tråd så: Varför skriver du FIAT med versaler? Tror du att det är en förkortning? Kan du nämna en enda valuta i hela världen som inte är en fiat-valuta? Vad är fördelen med andra valutasystem än fiat?
Citera
2012-04-24, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Åh fan, tror du verkligen att något kommer att hända. Tror du t o m att något betydelsefullt kommer att hända någon gång någonstans i världen inom säg 10 år? Det var verkligen en djärv profetia

Jag tycker inte det har så mycket med ämnet att göra egentligen men du får skylla dig själv när du tar upp smått ovidkommande saker i din egen tråd så: Varför skriver du FIAT med versaler? Tror du att det är en förkortning? Kan du nämna en enda valuta i hela världen som inte är en fiat-valuta? Vad är fördelen med andra valutasystem än fiat?

Om du läser vad jag skriver istället för dina dåliga försök till att raljera, så skulle du inte se så dum ut i andras ögon.

"Sedan om det är om 1 år, 5 år eller 10 år är en annan fråga." Detta skrev jag, angående när Dollarn förlorar sin hegemoni. Ingen profetia, ingen tidsangivelse att det händer just då, bara helt enkelt att det är en annan fråga om när det händer. För det kommer att hända. För du är väl inte så inskränkt att du helt missat vad som hänt utanför västvärlden de senaste 15 åren?

Sedan om du inte har någon koll på vad man diskuterat på de sidor tillhörande de män som jag nämnde i TS, där ekonomin i allra högsta grad hör till, så förstår jag inte varför du ens bemödar dig med att smutsa ned denna tråd?
Citera
2012-04-24, 23:59
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Läste din länk. Den har en del poänger, absolut. Men språket och skrivsättet ger inte direkt något större förtroende till den anonyme användare som skrivit där och spytt galla i alla dess former heller. EU-times har jag kommit in på enbart 3-4 ggr, så just nu kan jag varken försvara eller attackera dess kredibilitet, däremot gav din kritiska länk inget alls egentligen. Enbart den vanliga attacken på något man inte gillar "neonazi" "extreme right" anti-zionist" osv. Ser jag dessa fraser spys ut brukar förtroendet falla väldigt snabbt för skribenten.
Du hittar knappast sådana omdömen om en seriös nyhetssajt eller hur? Visa i så fall ett enda exempel på det. Det är märkligt att två människor kan motta samma text så diametralt olika. Ser jag de ord du citerar så blir jag som du förstod misstänksam mot det orden beskriver och inte den som skrev dem. Jag hoppas detta inte är för att du sympatiserar med sådana begrepp men det är allt för vanligt här på FB. Du får förstås ha vilka sympatier du vill men då har jag samtidigt rätten att tycka du är precis dum i huvudet.

Citat:
Däremot är det ju inte enbart EU-times som tagit upp nyheten. Att det är en gemensam övning är ju ingen stor hemlighet, det finns fler källor. Till exempel den jag länkade i samma post från RIA Novosti som är Rysslands största nyhetsbyrå, dessutom statsägd. Där googlade du illa, när jag till och med hade en länk dit i min post.
Jag googlade inte illa och jag läste alla dina länkar. Det var bara i EU-times som det stod om övertagande av CIA- och NSA-högkvarter etc. Och läste du mitt inlägg nykter så såg du att jag inte alls misstror att de kan ha en samövning.

Citat:
Däremot att målen skulle vara CIA, NSA, DA kanske skulle kunna vara påhitt av EU-Times. Frågan är då vad man skulle vilja uppnå med det? Det är ju bara en månad till övningen så tiden kommer ju visa vad som var sant väldigt snart, och då faller ju hela sidans koncept om man ljugit.
Skojar du? Sådana sajter och dess följare är fullständigt immuna mot sådana banaliteter som om deras förutsägelser slår in eller inte. Herre gud, hur länge har du följt sådana här frågor egentligen?

Citat:
Oavsett är det väldigt underligt att man har gemensamma övningar (särskilt på amerikansk mark!!), att ryssarna ska använda USA's special forces vapen osv, samtidigt som kalla kriget ekar i offentliga uttalanden sinsemellan. De hade väl en gemensam flottövning i höstas också?
Vad är det för underligt med det?
Citera
2012-04-25, 00:05
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Om du läser vad jag skriver istället för dina dåliga försök till att raljera, så skulle du inte se så dum ut i andras ögon.

"Sedan om det är om 1 år, 5 år eller 10 år är en annan fråga." Detta skrev jag, angående när Dollarn förlorar sin hegemoni. Ingen profetia, ingen tidsangivelse att det händer just då, bara helt enkelt att det är en annan fråga om när det händer. För det kommer att hända. För du är väl inte så inskränkt att du helt missat vad som hänt utanför västvärlden de senaste 15 åren?

Sedan om du inte har någon koll på vad man diskuterat på de sidor tillhörande de män som jag nämnde i TS, där ekonomin i allra högsta grad hör till, så förstår jag inte varför du ens bemödar dig med att smutsa ned denna tråd?
Det är inte svårt att raljera när man ser den hundrade tråden som förutspår ungefär samma sak med sedvanlig svag uppbackning i fakta.

Var de andra frågorna för svåra?

Kan vi inte göra såhär?: Om det du säger inte händer så återkommer du till den här tråden och erkänner att även du agerade pojken som skrek om vargen? Är inte det rättvist? Eller startar du bara en ny tråd om något annat påhitt om en månad utan att låtsas om vad du skrivit här?
Citera
2012-04-25, 07:21
Medlem
lampross avatar
Citat:
Jag har hållit mig ifrån konspirationssajter till stor del, men snubblade över just David Wilcocks sajt för ett par månader sedan (som inte direkt är en ren konspirationssajt) där jag läste om guldets och ekonomins historia med en total historieomskrivning av 1900-talet. Det fick upp mitt intresse och ledde mig till dessa andra herrar.

Jag vet inte om det finns någon sanning i det de säger, man hoppas ju till viss del, men oavsett om det skulle vara rent påhitt, så är det den bästa roman jag läst någonsin i så fall. De får det att passa ihop med så mycket annat här i världen inom så många genrer att man har svårt att förstå hur de skulle kunnat hitta på allt ur ingenting.

Är det påhitt så ger jag en eloge, det är de värda. Är det sant så lever vi i mycket spännande tider.
OT: du träffar mitt i prick med din karakteristik. Det här är mer spännande än en roman. Är det påhittat, well done, är det sant - gosh wow...!

Jag har bloggat en del om Wilcock, http://lennart-svensson.blogspot.se/2012/03/han-heter-david-wilcock.html arrestering av kabalen mm. http://lennart-svensson.blogspot.se/2012/04/rattvisans-svard.html Sistnämnda länk handlar om militärens roll i det hela. Som du skrivit ska det alltså finnas goda element i militärväsendet. Vita riddare så att säga. Jag återger i inlägget bl.a detta som kan ge en fingervisning om karaktären i den utveckling som är på väg:
Citat:
Steve Beckow skrev nyss detta om militärens roll i omdaningen. Det handlar om att arrestera illuminater och plutokrater. Haffandet görs av polisen, uppbackad av militären:

"... the present time during which the Earth allies are marshalling their forces for the Removal of the New World Order and other elements of the Illuminati. Irrefutable evidence against the Illuminati has been gathered. The military are taking their places as the back-up to local law enforcement, which will make the actual arrests. The cabal have nowhere to hide and no chance of escaping justice."
Militär som agerar politiskt brukar ju inte vara så trevligt, inte i dagens mediaklimat, men kanske är det som är på väg Något Bra. En "veto coup" för att tala med Edward Luttwak. http://lennart-svensson.blogspot.se/2011/08/luttwaks-coup-detat-studerades-ingaende.html

On topic: vad som är på väg med den här rysk-amerikanska militärövningen vet jag inte. Det är ännu ett rykte som florerar. 2012 är ryktenas år och jag bejakar det inom vissa gränser. Vi lever i "the fog of war" eller kanske "the fog of peace" - det sägs ju vara slutkrigat http://lennart-svensson.blogspot.se/2012/03/det-blir-inget-krig.html enligt Wilcock mm. Världen har faktiskt blivit fredligare sedan Obama tog över. Allt är inte kristallklart än men jag tror årtiondet efter 9/11 kommer att leva i historien som en mörk tid. Nu vänder det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in