2012-04-24, 23:03
Medlem
Stackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Ring massa skitgöra ex; fastighetskötsel, sanering osv .

Skriv en lista med 40 företag, på dom samtalen har du minst 2 jobb.

Sitter och kollar på platsbanken just i detta nu (kanske inte bästa stället?) men alla verkar kräva någon slags utbildning, erfarenhet och/eller körkort, gah! Men ska helt klart spana vidare.
Citera
2012-04-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stackaren
Sitter och kollar på platsbanken just i detta nu (kanske inte bästa stället?) men alla verkar kräva någon slags utbildning, erfarenhet och/eller körkort, gah! Men ska helt klart spana vidare.

Kan du inte berätta lite mer ingående om hur det känns att tjäna så lite? Hur känns det att det finns människor som drar in 75k efter skatt per månad och aldrig behöver tänka på något så banalt som privatekonomi? Önskar du att du prioriterat annorlunda tidigare i livet?

Inget illa menat utan är genuint intresserad. Jag kan ju tyvärr inte gå fram till random städare på jobbet iklädd min kostym och handsydda läderskor och fråga, men är ofta nyfiken på vad de tänker om livet.
Citera
2012-04-24, 23:24
Medlem
Stackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Kan du inte berätta lite mer ingående om hur det känns att tjäna så lite? Hur känns det att det finns människor som drar in 75k efter skatt per månad och aldrig behöver tänka på något så banalt som privatekonomi? Önskar du att du prioriterat annorlunda tidigare i livet?

Inget illa menat utan är genuint intresserad. Jag kan ju tyvärr inte gå fram till random städare på jobbet iklädd min kostym och handsydda läderskor och fråga, men är ofta nyfiken på vad de tänker om livet.

Haha, nu är jag ju inte 50 bast liksom. Inte ens halvvägs dit.
Om du med "prioriterat saker annorlunda tidigare i livet" menar att jag i julas borde sett till att ha sökt några kurser till denna vårtermin så att jag även kunnat leva på studielån utöver lönen från jobbet som tidigare var avsett som ett extraknäck, så blir väl svaret: Ja, kanske borde ha sett till att ha skickat iväg ansökan tid.
Hur det känns att de senaste månaderna ha tjänat såhär lite? Ja, det har varit drygt, men jag är hoppfull och tror på framtiden. Har aldrig mött en människa i min egen ålder som tjänar 75 000 efter skatt, så jag ser det inte som orimligt att jag själv inte gör det.
Citera
2012-04-24, 23:29
Medlem
Citat:
Haha, nu är jag ju inte 50 bast liksom. Inte ens halvvägs dit.
Om du med "prioriterat saker annorlunda tidigare i livet" menar att jag i julas borde sett till att ha sökt några kurser till denna vårtermin så att jag även kunnat leva på studielån utöver lönen från jobbet som tidigare var avsett som ett extraknäck, så blir väl svaret: Ja, kanske borde ha sett till att ha skickat iväg ansökan tid.
Hur det känns att de senaste månaderna ha tjänat såhär lite? Ja, det har varit drygt, men jag är hoppfull och tror på framtiden. Har aldrig mött en människa i min egen ålder som tjänar 75 000 efter skatt, så jag ser det inte som orimligt att jag själv inte gör det.

Om jag gissar att du är typ 22 år så är det möjligt att dra in min lön om 8 år, men då fungerar det inte att jobba extra i hemtjänsten och köra lite strökurser på Södertörn, tro mig. Det är dags att du lär dig av din nuvarande situation och vidtar åtgärder!
Citera
2012-04-24, 23:41
Medlem
Stackarens avatar
Citat:
Om jag gissar att du är typ 22 år så är det möjligt att dra in min lön om 8 år, men då fungerar det inte att jobba extra i hemtjänsten och köra lite strökurser på Södertörn, tro mig. Det är dags att du lär dig av din nuvarande situation och vidtar åtgärder!

Om inte annat lär jag om 8 år arbeta heltid med något jag trivs med och tjäna en vettig summa på det, men nu handlar ju inte tråden om mina framtidsvisioner utan snarare om hur jag ska hantera min nuvarande ekonomiska situation. Så hur skulle du själv göra om du satt i en liknande sits?
Försöka skaffa ett annat jobb fort som attan? Sätta igång och hårdplugga? Inte gå till alfakassan gissar jag på.
Citera
2012-04-24, 23:53
Medlem
Citat:
Det finns en väldigt uppenbar anledning till att jag aldrig kommer kunna bli anställd inom restaurangbranchen överhuvudtaget, men eftersom jag är lite rädd för att outa mig vill jag inte ange den här.

Du är känd från tv, ja?
Citera
2012-04-24, 23:59
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elspermelino
Manuellt lager arbete (kräver ej truck kort) finns ju alltid

Gör det? Vart då? Inte i skåne iaf...
Skulle fan hoppat på ett sånt gig any day of the week.

OnT: Ja, vad fan finns det att göra. Skit i inkassodealen eller hoppas på att hitta ett annat arbete.
Citera
2012-04-25, 00:20
Medlem
Stackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in.to.the.WILD
Du är känd från tv, ja?

Japp! Från "Kniven mot strupen"

Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Gör det? Vart då? Inte i skåne iaf...
Skulle fan hoppat på ett sånt gig any day of the week.

OnT: Ja, vad fan finns det att göra. Skit i inkassodealen eller hoppas på att hitta ett annat arbete.

Det finns! Har själv arbetat på ett lager utan att behöva köra truck.
Inte i Skåne dock, men det bör nog finnas där med.

Skita i inkassodealen resulterar nog i ännu tristare skulder är jag rädd Men att finna ett annat jobb verkar helt klart vara det ledande tipset här.
Senast redigerad av Stackaren 2012-04-25 kl. 00:21. Anledning: stavning
Citera
2012-04-25, 04:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mintztah
Ja, för det är ju så billigt i Norge..

Du kan leva billigt i norge utan problem... Jag bodde på en camping i en stuga de första 6 månaderna så jag hann jobba ihop en buffert, utan vatten och egen toa/dusch... Hade 6k när jag stack dit...

Och så tjänar du bra mycket bättre. Så tål man lite spartanskt leverne ett tag så är det inte speciellt dyrt...
Citera
2012-04-25, 09:57
Medlem
TrueCs avatar
Citat:

Skit i AMS. Ta random företag i din närhet via Google, behov finns det alltid någonstans.
Citera
2012-04-26, 00:54
Medlem
Börja sälja dina trosor? 250 spänn styck låter inte orimligt.
Citera
2012-04-26, 08:07
Medlem
Stackarens avatar
Citat:
Börja sälja dina trosor? 250 spänn styck låter inte orimligt.

Du hade sålt dina eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in