Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Kan du inte berätta lite mer ingående om hur det känns att tjäna så lite? Hur känns det att det finns människor som drar in 75k efter skatt per månad och aldrig behöver tänka på något så banalt som privatekonomi? Önskar du att du prioriterat annorlunda tidigare i livet?
Inget illa menat utan är genuint intresserad. Jag kan ju tyvärr inte gå fram till random städare på jobbet iklädd min kostym och handsydda läderskor och fråga, men är ofta nyfiken på vad de tänker om livet.
Haha, nu är jag ju inte 50 bast liksom. Inte ens halvvägs dit.
Om du med "prioriterat saker annorlunda tidigare i livet" menar att jag i julas borde sett till att ha sökt några kurser till denna vårtermin så att jag även kunnat leva på studielån utöver lönen från jobbet som tidigare var avsett som ett extraknäck, så blir väl svaret: Ja, kanske borde ha sett till att ha skickat iväg ansökan tid.
Hur det känns att de senaste månaderna ha tjänat såhär lite? Ja, det har varit drygt, men jag är hoppfull och tror på framtiden. Har aldrig mött en människa i min egen ålder som tjänar 75 000 efter skatt, så jag ser det inte som orimligt att jag själv inte gör det.