2012-04-23, 22:31
Medlem
Riiikards avatar
Hej!

Tar äntligen studenten i sommar!

Jag har köpte en kostym som är hel-svart så jag undrar vad skulle ni kört för slips,skjorta osv till det?

Kan tilläggas att jag är blond om de nu spelar roll :P

184cm och Fet, men de är en annan femma.

Tackar! Hur "såg" ni ut?
Citera
2012-04-23, 22:38
Medlem
PlaysTooMuchs avatar
Några år försent eller?
Citera
2012-04-23, 22:45
Medlem
Pianists avatar
Kör en ljusblå slips för sommrigheternas skull!
Citera
2012-04-23, 22:46
Medlem
Rembrandths avatar
Svart kostym, vit skjorta och en slips i svenska flaggans färger.
Citera
2012-04-23, 22:47
Medlem
Riiikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlaysTooMuch
Några år försent eller?

Va? Näfan, är 93a!

Citat:
Ursprungligen postat av Pianist
Kör en ljusblå slips för sommrigheternas skull!

Ok, vit skjorta eller?

(Kan inte ett skit om detta tyvärr... Är "färgblind" så ingen aning om vad som passar eller ej)
Citera
2012-05-01, 20:11
Medlem
Slinans avatar
Snyggast till en svart kostym är nog en vit skjorta med en slips som gärna är i någon fin sommarfärg snyggast, så att det bryter av lite liksom.

Jag lånar tråden och skulle gärna vilja ha tips på vad man som tjej kan bära på stuentmottagning? Är det fel att bära något vitt med lite mönster på - en typisk sommaroutfit liksom?
Citera
2012-05-05, 02:13
Medlem
Naawbs avatar
Ljus slips, ljusare skjorta.
Citera
2012-06-08, 20:07
Medlem
Azzo14s avatar
Jag tar studenten på fredag och jag har som 'reserv' outfit helsvart kostym-vit skjorta-sommar slips. Annars funderade jag på om jag kanskekanskekanske kan ha svart kostym-svart skjorta. Det sista kanske låter tråkigt på pappret men jag gillar det, vad tror ni?
Citera
2012-06-08, 20:51
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzo14
Jag tar studenten på fredag och jag har som 'reserv' outfit helsvart kostym-vit skjorta-sommar slips. Annars funderade jag på om jag kanskekanskekanske kan ha svart kostym-svart skjorta. Det sista kanske låter tråkigt på pappret men jag gillar det, vad tror ni?

För det första har man, tekniskt sett, inte svart kostym på annat än begravning. Om du nu tvunget måste köra med det så tycker jag att du borde köra på en ljus skjorta, inte nödvändigtvis vit utan ljusblå. Till detta bär du antingen en sommrig slips eller en röd slips för att ge mer liv i det. Svart skjorta och svart kavaj är det ytterst få människor som kan bära upp, resten av befolkningen klär inte i det. Exempel på hur fel det kan bli:
http://hd.se/multimedia/dynamic/0044...2__441792d.jpg
Tror du att denna man ska på begravning eller bröllop?
Citera
2012-06-08, 21:06
Medlem
The-Johans avatar
Håller med att svart kostym endast passar på begravning. Nu kanske jag inte ska säga så mycket då jag själv hade svart på min student, men nu i efterhand så skulle jag lätt kört på marinblått eller grått.
Citera
2012-06-08, 21:18
Medlem
Azzo14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
För det första har man, tekniskt sett, inte svart kostym på annat än begravning. Om du nu tvunget måste köra med det så tycker jag att du borde köra på en ljus skjorta, inte nödvändigtvis vit utan ljusblå. Till detta bär du antingen en sommrig slips eller en röd slips för att ge mer liv i det. Svart skjorta och svart kavaj är det ytterst få människor som kan bära upp, resten av befolkningen klär inte i det. Exempel på hur fel det kan bli:
http://hd.se/multimedia/dynamic/0044...2__441792d.jpg
Tror du att denna man ska på begravning eller bröllop?

haha jag förstår vad du menar, svart kostym var förr enbart begravning men det släpps mer och mer (i stort sett alla bär svart kostym till allt ) Jag har både vita och blå skjortor så det är inga problem. Jag antar att jag kommer falla in i lemings armén med ljus skorta och somrig färgad slips. Jag går 99% klädd i svart annars och det vore kul att bryta från mängden var tanken ;P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in