Citat:
Ursprungligen postat av Kaaxen
Lånar tråden lite. Ni som fått diagnos, hur gick det till? Tog ni kontakt med psykiater eller spårade ni ur helt och blev typ intagen? Och medicinen, gör den så "jag är gud"-känslan försvinner?
Hade fått diagnosen anorexia och depression ett antal år tidigare (14ish?), sedan hade det gått upp och ner och jag var medicinerad för depression och insomia osv.
När jag var runt 18-19 gled jag in i en psykos. En kväll gick det överstyr och jag skrämde mig själv. Dagen efter gick jag till ungdomsmottagningen, fick en remiss till psykakuten. Gick dit direkt och fick inte gå därifrån. Blev inlagd 3 veckor, fick diagnosen bipolär och blev drogad med seroquel i ett år.
När kroppen läkt ur psykosen och jag mått bra ett tag gick jag in i först en mild mani, sedan en depression, dessa två var under kanske 1½ år.
När jag då sökte mig till vårdcentralen under depressionen fick jag kontakt med psyk igen och blev satt på lithium.
Jag är oftast inte gud nuförtiden. Det var jag visserligen inte innan litihumet heller, men nu är jag ännu mer nere på jorden