2012-04-23, 20:16
Bannlyst
Jag vill bli politisk aktiv men känner inte att jag tillhör något parti helt, undrar om man kan få lite hjälp från flashback.

Mina åsikter:
Jag är för att förstatliga så mycket som möjligt, låta staten bestämma över det mesta så det blir bra land helt enkelt.
Jag är för skattehöjningar så staten har så mycket pengar som möjligt att jobba med, och självklart ska man ta skatt från de som KAN betala och alltså höja skatten på höginkomsttagare.
Jag är emot könskvotering och tycker inte att man ska tvinga någon anställa någon på grund av kön. Jag tycker att kvalitet ska gå först och inte kön.
Jag är för FRA och allmän avlyssning från Polisen. Självklart ska polisen få titta igenom mina mejl och lyssna igenom mina samtal om detta hjälper kampen mot brott och terrorism.
Jag är starkt emot monarki, eftersom detta är så oerhört odemokratiskt.
Jag är emot den invandring som sker i Sverige just nu. Jag har inget emot invandrare, islam eller något som förändrar vår kultur. Men att sätta ut nykomna människor från krigsområden ut i förorter utan någon hjälp säger väl sig självt. Jag tycker att man ska förändra invandringen och få in invandrarna i vår kultur och vårt samhälle på samma sätt som många invandrare faktiskt gjort. Alla blir ju inte våltäktsmän om man säger så.

Ni får gärna ställa frågor om vad jag tycker om mer saker om det skulle hjälpa. Kan förövrigt säga att jag är ganska trög. Vad ska jag rösta på?
Citera
2012-04-23, 20:22
Medlem
jovhans avatar
Något slags fascistiskt parti eller dylikt kan vara något för dig?
Skulle du tycka att det var bra om det endast fanns en enda envåldshärskare som fick styra sverige med järnhand?
Citera
2012-04-23, 20:23
Medlem
percees avatar
I det mesta känns du ju som en vänsterpartist, du lär kanske få svårt med invandringsfrågan om du formulerar dig på det viset. Du får nog säga att du vill förbättra integrationen istället. Jag känner att jag håller med dig i det mesta, utom FRA-frågan då.

Du lär inte hitta något stort parti som passar dig på alla sätt, kanske något litet obskyrt parti med tolv medlemmar kanske
Citera
2012-04-23, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jovhan
Något slags fascistiskt parti eller dylikt kan vara något för dig?
Skulle du tycka att det var bra om det endast fanns en enda envåldshärskare som fick styra sverige med järnhand?

Det hade ju inte varit någon fara om han hade varit en bra ledare som gjorde landet bra. Men detta blir ju oftast inte fallet då människor blir lite konstiga av makt. Hela gänget slutar väl upp som vidriga makt missbrukare - hur bra de än är i början.
Citera
2012-04-23, 20:39
Medlem
lindhollows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnektar
Jag vill bli politisk aktiv men känner inte att jag tillhör något parti helt, undrar om man kan få lite hjälp från flashback.

Mina åsikter:
Jag är för att förstatliga så mycket som möjligt, låta staten bestämma över det mesta så det blir bra land helt enkelt.
Jag är för skattehöjningar så staten har så mycket pengar som möjligt att jobba med, och självklart ska man ta skatt från de som KAN betala och alltså höja skatten på höginkomsttagare.
Jag är emot könskvotering och tycker inte att man ska tvinga någon anställa någon på grund av kön. Jag tycker att kvalitet ska gå först och inte kön.
Jag är för FRA och allmän avlyssning från Polisen. Självklart ska polisen få titta igenom mina mejl och lyssna igenom mina samtal om detta hjälper kampen mot brott och terrorism.
Jag är starkt emot monarki, eftersom detta är så oerhört odemokratiskt.
Jag är emot den invandring som sker i Sverige just nu. Jag har inget emot invandrare, islam eller något som förändrar vår kultur. Men att sätta ut nykomna människor från krigsområden ut i förorter utan någon hjälp säger väl sig självt. Jag tycker att man ska förändra invandringen och få in invandrarna i vår kultur och vårt samhälle på samma sätt som många invandrare faktiskt gjort. Alla blir ju inte våltäktsmän om man säger så.

Ni får gärna ställa frågor om vad jag tycker om mer saker om det skulle hjälpa. Kan förövrigt säga att jag är ganska trög. Vad ska jag rösta på?

Vilken cocktail Vore intressant att höra hur du resonerar kring vissa saker..
Du har inte direkt en tydlig ideologisk förankring - Vilket kanske gör det ännu lite svårare att passa in som politiskt aktiv i ett parti (i något av de jag känner till som finns idag) Du skulle förmodligen behöva vara beredd på att behöva stå för en hel del partiåsikter du själv inte sympatiserade med.. Hur gammal är du?

För övrigt, är dina övertygelser huggna i sten eller är du öppen för "bättre vetande" i vissa frågor? Ser du dig själv kunna se annorlunda på saker i framtiden, om du nu skulle finna skäl för det?
Citera
2012-04-23, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lindhollow
Vilken cocktail Vore intressant att höra hur du resonerar kring vissa saker..
Du har inte direkt en tydlig ideologisk förankring - Vilket kanske gör det ännu lite svårare att passa in som politiskt aktiv i ett parti (i något av de jag känner till som finns idag) Du skulle förmodligen behöva vara beredd på att behöva stå för en hel del partiåsikter du själv inte sympatiserade med.. Hur gammal är du?

För övrigt, är dina övertygelser huggna i sten eller är du öppen för "bättre vetande" i vissa frågor? Ser du dig själv kunna se annorlunda på saker i framtiden, om du nu skulle finna skäl för det?

19 år. Och mina övertygelser är absolut inte huggna i sten och jag är definitivt öppen för bättre vetande då jag inte är rent statistiskt insatt i alla frågor. Jag har också ganska lätt att se fördelar i både för och mot argument när det gäller politiska frågor.
Citera
2012-04-23, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av percee
I det mesta känns du ju som en vänsterpartist, du lär kanske få svårt med invandringsfrågan om du formulerar dig på det viset. Du får nog säga att du vill förbättra integrationen istället. Jag känner att jag håller med dig i det mesta, utom FRA-frågan då.

Du lär inte hitta något stort parti som passar dig på alla sätt, kanske något litet obskyrt parti med tolv medlemmar kanske

Hur menar du att jag lär få svårt med invandringsfrågan? Hur ska jag formulera mig annorlunda eller går det inte överhuvudtaget att vara skeptisk mot hur invandringen i Sverige fungerar för att höra hemma i vänsterpartiet?
Citera
2012-04-23, 20:50
Medlem
percees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnektar
Hur menar du att jag lär få svårt med invandringsfrågan? Hur ska jag formulera mig annorlunda eller går det inte överhuvudtaget att vara skeptisk mot hur invandringen i Sverige fungerar för att höra hemma i vänsterpartiet?

Nej, helt enkelt, jag tror inte att du blir populär i partiet om du uttrycker dig så. Möjligt att någon mer insatt kan svara också?
Citera
2012-04-23, 20:54
Medlem
ganglere2s avatar
Jag skulle säga SD.
Inget av småpartierna utanför riksdagen har något att säga till om i praktiken så jag utesluter alla dom. De sju systrarna i riksdagen är alla för invandring i stor skala så då återstår bara SD. De är inte emot monarkin dock men alla dina kriterier uppfylls inte i något parti vad jag vet.
Citera
2012-04-23, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag skulle säga SD.
Inget av småpartierna utanför riksdagen har något att säga till om i praktiken så jag utesluter alla dom. De sju systrarna i riksdagen är alla för invandring i stor skala så då återstår bara SD. De är inte emot monarkin dock men alla dina kriterier uppfylls inte i något parti vad jag vet.

Men en av kriterierna som är kanske den viktigaste för mig är politikerna, vilket SD helt faller platt på då de flesta politiker är rena rasister och i många fall också idioter. Det har vi fått klara bevis om i media under de senaste åren. Det är ingen slump att det just är SD-politiker som varit med i nazistförbund, går på nazistbalar, håller till på högerextrema nätvärk, listan kan göras lång.

Jag kan hålla med Sverigedemokraternas partiprogram när det gäller invandringen. Men att lägga en röst på ett bevisligen rasistiskt parti som SD där det kryllar av idioter, som vi fått så många bevis på att de verkligen är i media, skulle jag aldrig någonsin göra. Så nej tack. Aldrig SD.
Citera
2012-04-23, 21:08
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag skulle säga SD.

Yterliggare ett bevis för att SD är ett enfrågeparti. TS hade en punkt som berörde invandringen och direkt försöker förvirrade Sverigedemokrater värva medlemmar.

TS: Du är ett potpurri av åsikter, du har ingen tydlig förankring. Du får göra något test!
De första punkterna är vänsterorienterade (närmast sossarna skulle jag säga) men sedan blir det snurrigt.
Citera
2012-04-23, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
TS: Du är ett potpurri av åsikter, du har ingen tydlig förankring. Du får göra något test!
De första punkterna är vänsterorienterade (närmast sossarna skulle jag säga) men sedan blir det snurrigt.

Haha okej, jag har faktiskt gjort ett par tester men det brukar bli sisådär mellan 40-60 procent på varje parti.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in