2012-04-23, 20:15
Medlem
Hej, jag har en fråga som jag hoppas inte ska göra allt för många förbannade här i forumet!

Jag tycker att droger är otäcka och jag vill helst inte vara nära dem. Om jag är på fest och någon börjar ta fram droger så brukar jag alltid gå hem tillexempel. Jag har märkt att det gör en del människor i min närhet irriterade och jag blir kallad för PK-svenne och så vidare. Min fråga är således; om man tycker att droger är otäcka men samtidigt inte vill göra folk irriterade eller ledsna, hur ska man agera?
Citera
2012-04-23, 20:19
Medlem
percees avatar
Du bestämmer ju själv var dina gränser går och vilka du vill umgås med, sen att alla har olika gränser är en sak, du kanske går hem om någon tar upp en spliff, det hade jag inte brytt mig om alls, men jag hade gått om hela festen drog igång ett tjack-race.. Gör som du vill!
Senast redigerad av percee 2012-04-23 kl. 20:25.
Citera
2012-04-23, 20:19
Medlem
Pianists avatar
Är drogen möjligtvis cannabis?
Citera
2012-04-23, 20:20
Medlem
CristDaFists avatar
1. Gå hem och skit i vad andra tycker.

2. Bry dig inte om om folk tar droger, sköt ditt och dom sköter sitt.

3.Fråga om du får smaka.

4.Läs på lite om droger så får du en ny uppfattning om vad det är osv så kanske det inte är så otäckt längre.

Förövrigt en knasig fråga. Vilka droger rör det sig om?
Citera
2012-04-23, 20:21
Medlem
Fester är ju nästan per definition en plats där det kommer användas droger, så om du inte gillar droger så varför går du på fester?
Citera
2012-04-23, 20:22
Medlem
breeze420s avatar
Om du är på fest och någon har en spliff med cannabis bör de snarare tycka att alkoholen som alla andra dricker är obehaglig.

Men om du menar riktigt knark, som jag också tycker är väldigt obehagligt, så skulle jag helt enkelt gå hem, eller bara försöka ignorera det om det går, dvs hänga på en annan del av festen. Men att gå hem för cannabis? Snälla
Citera
2012-04-23, 20:24
Medlem
Drogerna det rörde sig om var cannabis i brunt format samt MDMA eller ecstasy eller vad folk nu kallar det nu för tiden.

Jag anser mig vara hyfsat påläst om droger. Tillräckligt påläst för att kunna skaffa mig en uppfattning i alla fall.
Citera
2012-04-23, 20:45
Medlem
hardstylebabes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
1. Gå hem och skit i vad andra tycker.

2. Bry dig inte om om folk tar droger, sköt ditt och dom sköter sitt.

3.Fråga om du får smaka.

4.Läs på lite om droger så får du en ny uppfattning om vad det är osv så kanske det inte är så otäckt längre.

Förövrigt en knasig fråga. Vilka droger rör det sig om?

Citera
2012-04-23, 20:47
Medlem
Bigmaws avatar
Det är svårt att säga hur du ska agera för att inte göra någon ledsen eller irriterad. Det beror så mycket på de andra. Du kan göra A (eller B, eller C - bara en term på någonting fiktivt) på fem fester, likadant varje gång, utan att folk reagerar likadant varje gång.
Hur som - känner du dig obekväm kring div droger, och inte vet vad du ska ta dig till - försök helt enkelt att göra det som känns bäst. Gå hem? Stanna kvar? Ta en promenad?

När du väl bestämt dig kan du fundera vidare: bör jag prata med personen som har festen om att jag tänker gå, och varför? Bör jag sätta mig ned och försöka prata - normalt - med de som använder droger? Bör jag göra någonting helt annat?

Edit: Du skriver att cannabis användes, och ev MDMA, samt att du är hyfsat påläst om droger. Vad är det som är otäckt för dig? Vad har du läst, kontra inte läst? Var har du skaffat din information ifrån?
Citera
2012-04-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmaw
Det är svårt att säga hur du ska agera för att inte göra någon ledsen eller irriterad. Det beror så mycket på de andra. Du kan göra A (eller B, eller C - bara en term på någonting fiktivt) på fem fester, likadant varje gång, utan att folk reagerar likadant varje gång.
Hur som - känner du dig obekväm kring div droger, och inte vet vad du ska ta dig till - försök helt enkelt att göra det som känns bäst. Gå hem? Stanna kvar? Ta en promenad?

När du väl bestämt dig kan du fundera vidare: bör jag prata med personen som har festen om att jag tänker gå, och varför? Bör jag sätta mig ned och försöka prata - normalt - med de som använder droger? Bör jag göra någonting helt annat?

Edit: Du skriver att cannabis användes, och ev MDMA, samt att du är hyfsat påläst om droger. Vad är det som är otäckt för dig? Vad har du läst, kontra inte läst? Var har du skaffat din information ifrån?

Wikipedia, skolan, youtube, Flashback och säkert något mer ställe.

Jag vet inte vad som gör att jag känner mig illa till mods runt droger. Det får mig bara att känna mig otrygg.
Citera
2012-04-23, 21:01
Medlem
deyys avatar
Om du känner dig otrygg för din okunskap rörande droger så kan du ju alltid läsa på lite om drogers effekter och bieffekter.
Du kanske inte är okunnig rörande droger utan ändå känner ett obehag när du ser droger brukas. Du får väl helt enkelt förklara för dina polare att så är fallet. Men jag kan samtidigt förstå att dom kan känna sig lite irriterande om du gör en jävla massa liv om dig för en spliff.
Citera
2012-04-23, 21:05
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexelva
Drogerna det rörde sig om var cannabis i brunt format samt MDMA eller ecstasy eller vad folk nu kallar det nu för tiden.

Jag anser mig vara hyfsat påläst om droger. Tillräckligt påläst för att kunna skaffa mig en uppfattning i alla fall.

Tycker du dessa 2 är obehagliga? Då får du säga det till dom eller jag vet inte helt enkelt festa med andra människor. Ser inte riktigt problemet och vet inte vad du vill ha hjälp med faktiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in