2012-04-23, 19:32
Medlem
Hej, ska sälja min Volvo V40 T4 -03 som gått runt 22000 mil, problemet är att vevstakslagret har skurit, vad kan man få för den, övrigt skick är jättebra, inga repor, fina däck, helskinn, all extrautrustning...

Vad får man för denna pärla?

Tack! <3
Citera
2012-04-23, 19:39
Bannlyst
5 000:- kanske. En äldre bil med skuren motor är inte så eftertraktad.

bättre att sälja den i delar
Citera
2012-04-23, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banangodis

Ja, tänkte runt 5000, men några vänner, som dock jobbar som mullemeck's säger att jag kan få 10000 för den, men som sagt, litar mer på FlashBack-folket.
Citera
2012-04-23, 20:04
Bannlyst
Det beror ju helt på om du hittar en som verkligen letar efter just en sån bil, då är det klart att du kanske kan få en slant för den. Men du kan ju räkna lite själv på om du tjänar på att sälja den i delar i stället.

Sommardäcken: 3 000 :-
Vinterdäcken : 2 000:-
Skinnsäten: 2 000:-
Huv: 500
Skärmar: 250:- / st ...
Turbo: 1500:-

Nu vet inte jag vad begagnade volvodelar ligger på men om det skulle vara realistiskt med de priser jag skrivit är vi redan uppe i 10 000:- Och då finns det en del saker kvar. Baklucka, rutor, dörrar mm.
Citera
2012-04-23, 20:22
Medlem
Citat:
Det beror ju helt på om du hittar en som verkligen letar efter just en sån bil, då är det klart att du kanske kan få en slant för den. Men du kan ju räkna lite själv på om du tjänar på att sälja den i delar i stället.

Sommardäcken: 3 000 :-
Vinterdäcken : 2 000:-
Skinnsäten: 2 000:-
Huv: 500
Skärmar: 250:- / st ...
Turbo: 1500:-

Nu vet inte jag vad begagnade volvodelar ligger på men om det skulle vara realistiskt med de priser jag skrivit är vi redan uppe i 10 000:- Och då finns det en del saker kvar. Baklucka, rutor, dörrar mm.

Jo det är sant, men bor inte i villa, lite jobbigt eftersom jag bor mitt i stan, tror inte grannarna gillar att den halv V40 står här snart
Citera
2012-04-24, 00:00
Medlem
provocative77s avatar
Det enda på den bilen som är intressant är just motorn. Allt annat kan man köpa billigt o få, cykel på köpet.
Jag hade gjort tvärtom. Letat upp en ny motor o om jag inte hittat någon så hade jag levererat den till närmaste begravningsfirma.
Citera
2012-04-24, 08:58
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

bättre att sälja den i delar

Eftersom bilen är tillräckligt ny så går det forfarande att få 30-35.000 för den i helt skick. Därför finns det ganska många verkstäder och även bilskrotare som ger minst 5000 för den och som byter motorn. En titt i bildelsbasen visar att det finns runt 40 st T4or så de borde inte vara omöjliga att få tag på även om de flesta är några år äldre.
Citera
2012-04-24, 19:35
Bannlyst
Ett alternativ är ju annars att hitta någon volvoraggare med garage och fråga om han vill byta motor i din bil för 4-5 tusen. De flesta tackar efter egen erfarenhet ja, då det om man har kunnskap bara tar typ två dagar och det blir rätt bra betalt då.

Sedan får du ju leta reda på en motor med, exempelvis på bildelsbasen. Sedan kan du ju sälja den och då göra vinst eller behålla den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in