2012-04-23, 19:24
Medlem
Har en Mac OS X, Version 10.7.3 och har problem med min internetanslutning.

Började tidigare idag när jag satt på universitetet och inte kom åt internet där, men antog att det var fel på deras internetanslutning. När jag kom hem fungerar det inte här heller. Har aldrig tidigare haft problem någonstans eller någon gång. Sitter på min flickväns dator nu där internet funkar fint, detsamma på min iphone.

Möjligt att jag ändrat nån inställning av misstag kanske? Har gjort allt jag kan utifrån min kunskap, är dock relativt ny i mac världen så har helt säkert missat nått.

När jag går in på nätverk står det "WI-FI har ingen IP-adress och kan inte ansluta till internet" Jag antar att det är det som är fel.

Några tips på hur jag ska gå till väga?
Citera
2012-04-23, 19:30
Medlem
testa att rensa de trådlösa inställningarnar som finns under advanced som jag tror knappen heter under nätverksinställningar.
ta bort ssid:t du har och spara allt. stäng sedan av nätverkskortet och sätt på det igen och anslut. vet att vissa äldre versioner av osx har haft mängder med sånna här lustiga problem. kanske finns kvar i 10.7?!
kolla även att tcp/ip står på dhcp.
Citera
2012-04-23, 19:42
Medlem
Sorry är inte helt med, vad är ssid:t? Rensat listan har jag gjort. Tcp/ip står på dhcp. Hur gör man för att stänga av nätverkskortet?

Tack för svar!
Citera
2012-04-23, 19:55
Medlem
ssid == namnet på det trådlösa nätverk du har hemma/i skolan. listan som dyker upp på första sidan efter "advanced" är alla ssid. sry att jag inte kan förklara mer exakt. sitter inte på en mac för tillfället.
stänga av kortet kan du antingen göra upp i menyn uppe till höger, samma ställe som du använder för att ansluta till trådlösa nät. eller vi nätverksinställningar och "stäng av" eller vad nu knappen heter :P.

observera att detta är en vild gissning, vet bara att jag stött på flera tidigare som haft problem och det löst sig efter att "börjat om från början".
Citera
2012-04-23, 20:16
Medlem
Det var värt ett försök, provade precis som du skrev! Tyvärr kommer jag fortfarande inte ut på nätet. Tack att du försökte iaf! Har du fler tips att prova är jag öppen för allt asså!
Citera
2012-04-24, 18:02
Medlem
tzjs avatar
Hårdvara - Mac ----- Programvara - Mac OS
/mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem