2012-04-23, 19:24
Medlem
Har en Mac OS X, Version 10.7.3 och har problem med min internetanslutning.

Brjade tidigare idag nr jag satt p universitetet och inte kom t internet dr, men antog att det var fel p deras internetanslutning. Nr jag kom hem fungerar det inte hr heller. Har aldrig tidigare haft problem ngonstans eller ngon gng. Sitter p min flickvns dator nu dr internet funkar fint, detsamma p min iphone.

Mjligt att jag ndrat nn instllning av misstag kanske? Har gjort allt jag kan utifrn min kunskap, r dock relativt ny i mac vrlden s har helt skert missat ntt.

Nr jag gr in p ntverk str det "WI-FI har ingen IP-adress och kan inte ansluta till internet" Jag antar att det r det som r fel.

Ngra tips p hur jag ska g till vga?
Citera
2012-04-23, 19:30
Medlem
testa att rensa de trdlsa instllningarnar som finns under advanced som jag tror knappen heter under ntverksinstllningar.
ta bort ssid:t du har och spara allt. stng sedan av ntverkskortet och stt p det igen och anslut. vet att vissa ldre versioner av osx har haft mngder med snna hr lustiga problem. kanske finns kvar i 10.7?!
kolla ven att tcp/ip str p dhcp.
Citera
2012-04-23, 19:42
Medlem
Sorry r inte helt med, vad r ssid:t? Rensat listan har jag gjort. Tcp/ip str p dhcp. Hur gr man fr att stnga av ntverkskortet?

Tack fr svar!
Citera
2012-04-23, 19:55
Medlem
ssid == namnet p det trdlsa ntverk du har hemma/i skolan. listan som dyker upp p frsta sidan efter "advanced" r alla ssid. sry att jag inte kan frklara mer exakt. sitter inte p en mac fr tillfllet.
stnga av kortet kan du antingen gra upp i menyn uppe till hger, samma stlle som du anvnder fr att ansluta till trdlsa nt. eller vi ntverksinstllningar och "stng av" eller vad nu knappen heter :P.

observera att detta r en vild gissning, vet bara att jag sttt p flera tidigare som haft problem och det lst sig efter att "brjat om frn brjan".
Citera
2012-04-23, 20:16
Medlem
Det var vrt ett frsk, provade precis som du skrev! Tyvrr kommer jag fortfarande inte ut p ntet. Tack att du frskte iaf! Har du fler tips att prova r jag ppen fr allt ass!
Citera
2012-04-24, 18:02
Medlem
tzjs avatar
Hrdvara - Mac ----- Programvara - Mac OS
/mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem